Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
alfa-romeo-gt-side

Alfa Romeo GT

Alfa Romeo GT áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Alfa Romeo GT, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Az Alfa Romeo GT az olasz Alfa Romeo cég 2004-ben piacra dobott sportcoupéja, melynek a gyártását egészen a 2010-es év elejéig nem állították le. Nem csoda, hogy egy ilyen autó sikeres lett, hiszen minden adott volt: gyönyörű, olaszos formái, tökéletes vezethetősége, kényelmes ülései, pontos kormányzása egyaránt járult hozzá ahhoz, hogy az Alfa Romeo GT egy közkedvelt sportcirkáló legyen. Történelme 2003-tól 2010-ig tartott, és ez a 7 év nagyjából 80 000 eladott példányt produkált.

Az Alfa Romeo GT-t a 2003-as Genova Motor Show-n mutatták be először a nagyérdeműnek, és 2004 év elején kezdték el hivatalosan árusítani. Az elsőkerék-meghajtású modell az Alfa Romeo 156/147 platformjára épül, és négy különböző motorral árulták: az 1,9-es JTD dízel 110 kW (150 lóerő) teljesítményével 6,7 liter üzemanyag kell 100 kilométer megtételéhez. A többi három változat mind benzines, ezek között foglal helyet egy 1,8-as Twin Spark motor 140 lóerővel, 8,5 literes átlagfogyasztással, egy 2,0-ás JTS 165 lóerővel, illetve 2007 közepéig egy 3,2-es, V6-os Otto motor is ott csücsül a választékban. Az 1,8-as 10,6 másodperc, a 2,0-ás JTS 8,7 másodperc, a 3,2-es V6-os pedig 6,7 másodperc alatt van 100 kilométer/órás sebességnél, ha egy tapasztalt sofőr vezeti. Az autó formatervezéséért az olasz tervezőcég, a Bertone felelt, melynek története az Alfa Romeóval már egészen régre nyúlik vissza. Az Alfa Romeora jellemző elemek itt is hangsúlyosak, mint például a hűtőrács az elején, amely első ránézésre azt üzeni a bámészkodónak, hogy ez az autó nem is lehetne semmi más, csakis egy Alfa Romeo. Az autó belső kialakítása nagyjából megegyezik az Alfa Romeo 147-tel. A különböző felszereltséggel kérhető autókban olyan funkciók találhatók, mint az ABS és az első- és oldalsó légzsákok, a vezetőoldali ülés magassága állítható, továbbá a szervókormány, a tempomat és a kartámaszok is elengedhetetlen kellékei a GT-nek. Három különböző felszereltségi szinttel kapható: az Impression elnevezés magában foglal klímaberendezést, CD rádiót 8 hangszóróval és a kormányon távirányítóval és 17 colos alumíniumkerekeket, a Progression kialakítás ezen kívül még ESP-t, fedélzeti számítógépet, kétzónás automata klímát is kínál. A harmadik változat, a Distinctive egyértelműen az Alfa Romeo GT csúcsa, Bose hangrendszerével, bőr kialakításával a gazdagabb réteget próbálja megcélozni. Ezek a funkciók és kiegészítők elég sokat mondanak a GT-ről: nemcsak egy nagyon különleges, jó formatervezésű, pörgős sportautó, hanem az extrákat sem spórolták ki belőle az olaszok.

A külföldi piacokra több különleges, limitált változattal is készült az Alfa Romeo. A Special Edition bőr belsőjével a brit piacot volt hivatott meghódítani, a Run Out Edition (Sport) alacsony padlójával, USB-s és bluetooth-os hangrendszerével, 18 colos kerekeivel és bőrkormányával a holland piacra készült és teljes mértékben exkluzív érzetet adott a vásárlónak. Ausztráliában, Dél-Afrikában és Franciaországban az évszázados kiadás (Centenario) számít igazi különlegességnek, egész pontosan 130 darabot készítettek ebből a kuriózumból. A japánok pedig egy Quadrifoglio Oro elnevezésű változatnak örülhettek, amely összesen 60 példányban készült el. Egy koncepcióval is előrukkolt 2003-ban a Bertone, amelyet 2011 áprilisában lepleztek csak le: egy kabrió GT coupé, négy üléssel, bár ez megvalósításig nem jutott, soha nem került le nagy számban a gyártósorról sajnos.

Olasz autóról lévén szó, sokan egyből elkezdenek olyan közhelyekkel dobálózni, hogy az olaszok nem jók az autógyártásban, nem érdemes az ő produktumukat választani, hiszen az úgyis csalódás lesz a végén, ezt azonban ironikusan megcáfolja az a tény, hogy náluk jobban senki nem csinál versenyautót. A GT-nek a kritikai visszhangja is ezt támasztja alá: a tesztelők szinte kivétel nélkül kiemelték csodálatos küllemét, kényelmes üléseit, de a legfontosabb kulcsszó a GT kapcsán a vezetési élmény, amit nem lehet szavakba önteni, egyszerűen csak ki kell próbálni, és rögtön beleszeret az ember. Negatívumként azt hozták fel a legtöbben, hogy hátul nehézkes elférni, de egy sportautó nem az egész család szállítását hivatott megoldani. A használtautók iránt érdeklődőknek külön felüdülés lehet az Alfa Romeo GT ára, hiszen felszereltségéhez és erejéhez képest használtan még mindig az átlag alá van az árcédula belőve, így az ár-érték arányát mindenképp nagyon fontos megemlíteni. Akit esetleg nem győzött meg elsőre az Alfa Romeo GT formája, kialakítása vagy talán az a tény, hogy olasz autó, annak érdemes a konkurencia kínálatát is megvizsgálni. Vetélytársai többek között például olyan nagynevű társak találhatók, mint a Toyota Celica, a Mazda RX-8, a Mercedes C180 vagy C220 coupé, a BMW 318 coupé, az Audi A5 vagy a Lotus Elise. De aki inkább az olaszokra szavaz, az garantáltan nem fogja megbánni: stílust visz az életébe és az utakra.