Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
bugatti-veyron-l-01.jpg

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Bugatti Veyron, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A szupersportautó 1 millió eurós eladási árával nem mindig lehet pénzt keresni. A műszaki fejlesztési költségek túl magasak, a legyártott autók száma pedig túl alacsony. Az ebben a szegmensben hagyományosan vezető olasz autógyártók az elmúlt évtizedekben alul maradtak, ezért a gazdasági függetlenséget jelképező nagyvállalatok presztízsmárkái - mint a FiatFerrarija és aMaserati - most futnak fel újra. A wolfsburgi Volkswagen-csoport 1998 óta - amellett, hogy a torinói autódinasztia második játékosa a piacon - az autóipari szuperlatívuszok piacán is helyt áll. A Lamborghini megszerzésével - amellyel a VW- leányvállalata, az Audi is érdekeltségbe került - az alsó-szászországi cég bebiztosította a francia-olasz autólegenda, a Bugatti név használati jogait. A történelmi gyártóüzem az elzászi Molsheimben létrehozott egy új gyárat. 2005-ben Elzászban közel fél évszázad után legyártották az első sportautót a régi márkanéven, mely így a Bugatti Veyron

nevet kapta. A VW nagy rekordvadászata a Bugatti projekttel

A VW mérnökei és tervezői az autóversenyző Pierre Veyron után nevezték el a modellt, aki az 1930-as években számos sikert aratott a Bugatti számára. A névválasztás és a motorsportra való hivatkozás rávilágította arra, amit az új tulajdonos tervezett: a Bugatti Veyron egy kivételes autó, mely képes az összes rekordot levadászni a Volkswagen számára. Az egyetlen engedmény a vezetés normalitása volt: a műszaki feltételeknek meg kellett felelniük az utca vezetés feltételeinek. Mert még ha a Bugatti projekt kiemelt jelentőségű is volt, a VW akkor is csak 300 példány legyártását tervezte.

A Bugatti Veyron 407 km/h sebességével az egyik leggyorsabb kupé a világon

Technológiahordozóként a Bugatti Veyron nem tűnhet igazán alkalmasnak, ám a kétüléses kupé mégiscsak bebizonyította, hogy a Volkswagen a Porsche nélkül is képes fejleszteni a bevált versenytechnológiákat. Az összkerék-meghajtású Bugatti Veyron lényegében a húsos kerek orrú elődjére épült, azonban kizárólag ebbe a modellbe építettek be egy 16 hengeres 8 literes dupla V motort, amely 736 kW (1001 LE) erőt mozgósít. Az autó végsebessége így 407 km/h. Ezzel az értékkel a Veyron az egyik leggyorsabb sorozatgyártású autó a világon. Tolóerejét a négy turbófeltöltő biztosítja, melyet az autó könnyűszerkezetes szénszálas műanyag építési technológiája segít, így 7,3 másodperc alatt az autó nulláról 200 km/h sebességre tud gyorsulni. Nem több, mint 2,5 másodperc kell ahhoz, hogy a Bugatti Veyron vezetője több száz márkát utolérjen. A speciális gumiabroncsok, a kihúzható hátsó légterelő és a hidraulika biztosítja a Veyron extrém helyzetekbeli biztonságos kezelését. A környezetvédelmi igényeket a versenygép nem igazán vette figyelembe, a városban mutatott 960 g/km CO2 kibocsátási értékkel a Bugatti Veyron egy negaív rekordot is bezsebelt.