Ugrás a tartalomra
Chevrolet Camaro Front

Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Chevrolet Camaro, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Közel negyven év kellett ahhoz, hogy a Chevrolet 1966-ban megalkossa a sportautóját, a Camarót, és ezzel együtt az izomautók osztályát is. A kupé és a kabriómodelljét a General Motors leányvállalata, a Chevrolet éltette tovább a piacon, amikor az 1970-es években már úgy tűnt, hogy a kor pazar motorral rendelkező izomautói eltűnőben vannak. Ezt követően 2002-ben a gyártó beszüntette a Camaro negyedik generációjának termelését, majd 2009-ben a Chevrolet bemutatott egy meglepően új verziót, amelynek sikerült a sportautó legenda régi sikereit feleleveníteni.

A Chevrolet Camaro kupé és kabrió változatban került bevezetésre

Az első generációs Chevrolet Camarót 1966 és 1970 között kupé és kabrió változatban vezették be, hathengeres és V8 aggregátum számos változatában. A Chevrolet Camaro alapmodellje 3,8 literes, 103 kW (140 LE) teljesítményű volt. A közepes lökettérfogatú 4,1-5,7 literes változat mellett legnagyobb motorként egy 6,5 literes, 313 kW (425 LE) teljesítményű változat is helyet kapott a programban. A maximális megengedett sebesség függvényében a motor 150 km/h és 230 km/h sebességre képes. A Camaro kapcsolható váltóval rendelkezett, egy négysebességes manuális váltó vagy egy háromsebességes automata váltó állt rendelkezésre.

Az 1970-es évben az izomautó elegáns külsőt kapott

Az 1970 és 1981 között előállított második generációs Chevrolet Camaro kupé sokkal elegánsabb külsővel jelent meg a piacon, de még mindig fellelhetők voltak rajta a Camaro izomautójának jellegzetességei. A gyártás ideje alatt a megjelenés többször is változott, főként a lökhárítók és fényszórók egységeit módosították. 1978-tól a modellek kaptak egy első spoilert is. A Camaro új alapmodelljei 4,1 literes motorral és 114 kW (157 LE) teljesítménnyel érkeztek. A csúcsváltozat 1973-tól mintegy 5,7 literes hengerűrtalommal és 184 kW (250 LE) teljesítménnyel rendelkezett.

Motorleépítések a megváltozott körülmények végett

A Chevrolet Camaro harmadik generációs modellje 1982 és 1993 között mélyen ülő fényszórókkal és szögletes első lökhárítóval gazdagodott. A kupé változat mellett ebben az építési időszakban ismét nyitott változattal érkezett a Chevrolet Camaro. Míg más gyártók figyelembe vették az egyre növekvő üzemanyagárakat, az izomautók értékesítése egyre csökkent, a Chevrolet pedig a változó körülményekre a Camaro motorválasztékának alkalmazkodásával reagált. Amellett, hogy a Camaro Z 28 csúcsmodell egy 5,0 literes motort kapott, az üzemanyagbarát motorok 2,5 literes hengerűrtartalommal rendelkeztek. Az új ötsebességes automata váltó is hozzájárult ahhoz, hogy a Camaro rajongók hűek maradtak a modellhez.

Az izomautótól az elegáns komfort-coupé felé

A V-alakú és kerek formák jellemzik a negyedik generációs, izomautóból időközben elegáns komfort-coupévá alakult, mintegy 4,90 méter hosszúságú Chevrolet Camarót, mely 1993 és 2002 között volt a piacon. Ismét egy kabriót illetve egy klasszikus kupét kínáltak, melyet 1994-ben vezettek be. A Camaro világába történő belépés a 3,4 literes modellel keződik, melynek teljesítménye 118 kW (160 LE); a csúcsmodell Camaro Z 28 továbbra is 5,7 literes motort kap, mely 202 kW (275 LE) csökkentett teljesítményre képes. 1998 a ráncfelvarrás éve, amikor is a Z 28 új, könnyített alumínium motort kapott, 212 kW (288 LE) teljesítménnyel.

2009-ben megjelent a Camaro újonnan fejlesztett generációja

A 2002-es év termelését követően a Chevrolet mérnökei egy teljesen új fejlesztésű Camarót építettek meg, így 2009 végül a sorozatgyártás éve lett. A Chevrolet Camaro először kupéként, később kabrióként jelent meg az orientált tervezés eredményeképp. A legújabb szabványok szerint az autót felszerelték kipörgésgátlóval, ESP és légzsákok teljes felszerelésével, így megfeleltek az új generáció biztonsági elvárásainak. Motort illetően V6-os, 3,5 literes, 224 kW (304 LE) teljesítményű, vagy V8-as 6,1 literes hengerűrtartalommal és legfeljebb 313 kW (426 LE) teljesítménnyel rendelkező motort kapott. Váltóként egy hatfokozatú kézi sebességváltót és egy hatfokozatú automata sebességváltót kínáltak.