Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
citroen-c5-l-01.jpg

Citroen C5

Citroen C5 áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Citroen C5, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Az első generációs Citroën C5-öt 2000-ben kezdték el gyártani és a Citroën Xantia-t váltotta fel. Noha az elsőgenerációs Citroën C5 autó kissé még hasonlitott elődjére a Xantiára külsőleg, viszont mégis hozta a modern formavilágot többek között a hatchback stilusával. Érdekesség hogy a pneumatikus felfüggesztést is hozta magával, ennek egy modernebb változatával a későbbi modelleken találkozthatunk majd.

Régi forma, új köntösben

Az első generációs Citroën C5 kizárólag hatchback, öt ajtós stilusban készült, abban különbözött elődeitől hogy hozta a háromdobozos formavilágot. A C5 ereje az 1.8 és 2.ö literes benzines motorban valamint az 1.6 és 2.2 literes közvetlen befescskendezésű diesel motrokban rejlett. Az előző modellekhez képest, a Citroën C5-ön jelentős újitások történtek: a hidropneumatikus felfüggesztés egy kiterjesztett változatát, a Hydractive 3-at alkalmazták. A hidropneumatikus felfüggesztésnek az volt az előnye hogy amig a régi megoldásnál rugókat és lengéscsillapitókat használtak, addig az újitásban már gömbök szolgáltatják a rugózást és lengéscsillapitást. Ez új technológia használatát is jelentette, hisz a kézi, manuális irányitást felváltotta a elektronikus mód. A lengéscsillapitás mellett, az előnye a Hydractive 3-nak az esedleges balesetmegelőzés is volt, mivel abban az esetben ha az egyik kerék leereszkedett, az autó képes volt a három keréken való gurulásra. Megállapitható változtatás volt még a hát meghosszabitása 4,618 mm-ről 4,745 mm-re, amely a Citroën C5 külsejére hajazott. Továbbá az első generációs Citroën C5 arculatváltásakor, azaz 2004-ben, kissebb külső változtatáson is átesett, ami új első és hátsó részt jelentette. Mivel a Citroën C5 egy hosszabb, nagyobb méretű autó, kényelmes belső térrel, nem csoda hát ha még akár használt autóként is nagy sikernek örvend napjainkban.

Valami régi, valami új

A Citroën C5 is többgenerációs autó, második generációja 2008 februárjában jelent meg és jelentős design váltáson ment kereszül. A legszembetűnöbb változás a hatchback eltünése, és egy gömbölyübb hát megjelenése, a háromdobozos és jóval areodinamikusabb forma volt. 2011-ben újabb kissebb arculatváltozás következtében, a Citroën C5 Led lámpákat kapott, valamint háromféle motort, amelyből kettő dizel működtetésű, egy 2.0 HDI 160 és egy 2.2 HDI 200-as, valamint egy benzinnel működő 1.6 VTI 120. Egyébb külső és belső változtásokként még megemlitetjük a GPS/rádiónak a cseréjét a eMyWay rendszerre, amely lehetővé teszi a bluetooth-al való csatlakozást az iPod-hoz és USB-hez. A Citroën C5 másodgenerációs autó elérhető volt egyaránt a hagyományos rugós és hidropneumatikus felfüggesztésű lengéscsillapitóval. A C5 2.7 literes motorát 2009-ben felváltotta ey 3.0 literes amely több erőt, jobb üzemanyag fogyasztást és gázkibocsátást eredményezett. A motorcserével az elkövetkező években is kisérleteztek, egy masszivabb és eredményesebb autó érdekében, ezért a 2.0 literes Hdi 140 és 2.2 literes Hdi 173 motorokat felcserélte a 2.0 Hdi 160 motor amely talált az automatikus és kézi 6 sebbességváltóhoz. Ugyancsak a 2.0 literes 16V 143 bhp benzinmotort felváltotta az 1.6 literes amely mint az előző, 6 sebességváltóval rendelkezett. A sok korszerű változtatás ellenére amelyek az elmúlt évek során történtek, a Citroën C5-nek a sorozat gyártását végül 2016 májusában leállitották Nagy Britanniában. Noha új modellek ebben a generációban már nem jelennek meg, egy Citroën C5 használt autó is lehet éppen annyira minőségi ha annak a célja egy kissebb család utaztatása egy kényelmes, belső utastérben.