Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
citroen-citroen-xsara-l-01.jpg

Citroen Xsara

Citroen Xsara áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Citroen Xsara, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Citröen alapok

André Citröen egy kereskedői vénával is megáldott francia úriember, aki még az első világháború előtt alapított egy fogaskerékgyártó üzemet. Első autóipari próbálkozása még nem a nevét viselő márka megalapítása volt, hanem egy kis vállalatot, a Morst élesztette fel a hamvaiból. Ezt követte egy nagyobb szabású vállalkozás keretében a manapság is ismerős nyílfogazásos fogaskerék emblémával ellátott jármű elkészítése, amivel az üzletember nevével fémjelzett cég nem a leggazdagabb rétegnek, hanem a korlátozott anyagi lehetőségekkel élőknek kedvezett. A sikeres Type A után gyorsan jelentek meg a Type B és C modellek is, majd a 20-as években az 5CV. A marketinghez (Eiffel-torony Citröen felirattal való kivilágítása) is értő André vállalatánál az elkövetkezendő évtizedekben a technológiai fejlődésén volt a hangsúly, ekkor készült el a számtalan újdonságot (önhordó felépítmény, fronthajtás) felvonultató Traction Avant. A kocsi népszerűsége ellenére a vállalat anyagi nehézségekkel küzdött, de a Michelin támogatásával kilábaltak a nehéz helyzetből, az 1948-ban bemutatott 2CV pedig világsikerré vált. Egy-egy sikeres modell azonban nem volt elég a cég anyagi helyzetének biztosításához, amely végül a Peugeot-val való együttműködésben (PSA) találta meg az arany középutat. Később, az 1980-as éveket követő nagyjából 15 évben sok kritika érte a Citröen autónak minőségét, azonban ezt követően a franciák visszataláltak magukhoz: egyre sikeresebb járműveket gyártanak és a rallysportban is remekelnek. A márka 2009-ben ünnepelte 90. születésnapját, ennek apropóján hatalmas átalakításokba kezdtek, átalakították emblémájukat, a C sorozatot pedig már kiegészítette a múltbéli DS sorozatra is utaló új DS széria. A Citröen Xsara a társaság autóversenyzésben és civil szférában is kiugróan sikeres modellje, mely 1997-ben látta meg a napvilágot, de egyes változatai még 2010-ben is folyamatosan gördültek le a gyártósorokról.

Citröen Xsara – a sokféleség és a sikerig vezető út

A PSA-n belül a Peugeot 306-tal rokon Xsara modelleket 3 ajtós Coupe, 5 ajtós Berline, valamint kombi és Break fantázianevű kivitelben készítette a francia gyártó, hatalmas sikert aratott továbbá a negyedik, Picasso névre hallgató változat, amely mint családi egyterű tette híressé a Xsara nevet. A jellegzetes, lekerekített arculattal megjelent franciás kocsi 1,4-től 2 literes benzines és 1,6-os, 1,9-es vagy kétliteres szimpla és turbódízeles erőforrásokkal debütált a piacon, melyek kedvező fogyasztása és strapabírósága gyorsan növelte az autó renoméját. A Xsara továbbá méretéhez képest meglepően tágas utasteret biztosított a benne elférő maximum öt utas számára, valamint a csomagtartó viszonylag terjedelmes helykínálatának köszönhetően a családosok is teljesen meg voltak elégedve vele. A futóművek finomhangolása és a kulturált motorválaszték miatt a kocsi vezethetősége és rugózása is kortársai élmezőnyébe tartozott, ezért nem meglepő, hogy a Xsara használt változatai is kiemelkedő népszerűségnek örvendtek. Az 1999-ben megjelent egyterű testvér, a Picasso is sikert sikerre halmozott, tökéletes alternatívát jelentve a Citröen kínálatában a sima Xsaránál is nagyobb helyre vágyóknak, emellett pedig a jármű a WRC rallyversenyeken elért szép eredményeivel is öregbítette a márka hírnevét. Az egyre nagyobb elismertségre szert tevő négykerekűhöz 2000-ben érkezett egy ráncfelvarrás, melynek keretében több aspektusát tekintve is javítottak az autón.

Hosszan tartó karrier az osztálytársak sűrűjében

A modernizálást követő legszembetűnőbb változtatások természetesen a Xsara küllemét és belső terét érték, átdolgozták például az orr dizájnját, egyszerűsítettek a műszerfal kialakításán és a kormánykereket is lecserélték. Az átalakított és némileg frissített motorkínálat továbbra is biztosította a megfelelően gazdaságos fenntartást és a gépjármű dinamikus mozgatásához szükséges teljesítményt, új volt például a 16 szelepes, 2 literes, 135 lóerős benzinmotor és a 2 literes 106 lóerős turbódízel. A használtan is gyakran keresett Xsara felszereltség terén is kibővült, elérhetővé vált hozzá például 2002 után a kormányról vezérelhető hangrendszer, ezenfelül pedig a korszakban megszokott extrák nagy része is rendelhető volt a különböző felszereltségi szintekhez. A Citröen versenyzője azonban már megjelenésétől fogva zsúfolt piacon állta a sarat ellenfeleivel szemben, ahol számos márka modellje küzdött a vásárlók kegyeiért. Ennek eredményeképp kiváló alternatívát jelentett például a testvér Peugeot 306, a szintén francia Renault Mégane, a jelentősen eltérő külcsínnel rendelkező Opel Astra, valamint a némileg magasabb árkategóriából a Ford Focus és a Toyota Corolla. A szoros verseny azonban nem hozta zavarba a Citröen indulóját, a Xsara megbízhatóságának és a sok különböző igényt kielégítő változatainak köszönhetően mint sikeres kocsi ért pályafutása végére 2006-ban. Rallyban elért sikerei emellett hozzájárultak a gyártó jó hírnevének terjesztéséhez is, a 2010-ig gyártott Xsara Picasso pedig önmagában is sok hívet szerzett a modellcsaládnak, hatásosan kikövezve így az utat az örökösök számára.