Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
default-banner-l-01.jpg

Citroen Xsara Picasso

Citroen Xsara Picasso áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Citroen Xsara Picasso, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Citroën Xsara-családot a Peugeot-Citroën francia autógyártó csoport alkotta meg az 1991 és 1998 közt épített Citroën ZX Míg a ZX modelleket szedánként, kupéként és kombiként a klasszikus karosszériák alapján építették meg, a Xsara generációban a szedánok és kombik mellett elsőként egyterűket is gyártott a Citroën. A háttér: a konkurens Renault nagy előnnyel indult az egyterűeket és kisteherautókat illetően, így ebben a járműkategóriában tartós értékesítési sikereket értek el. A bemutatást követően 1997-ben bevezették a Xsara szedánjait és egy évvel később legördült a szalagról a kombi is, majd ezt követően az egyterű Citroën Xsara Picasso is bemutatásra került, mely a francia gyártó első egyterűjeként szerepelt.

Két párhuzamos egyterű sorozattal megérkezett a Xsara és utódja a C4 Picasso

A Picasso utótag a marketingstratégiát hivatott segíteni, míg a fő versenytárs, a Renault próbálja elnyerni a piaci részesedést és erősíteni az új modell jelenlétét. A "kubista egyterű" koncepciója jól illeszkedik ehhez, ugyanis a spanyol Citroën gyártó új modellje a spanyol festőről kapta nevét. Tény, hogy az eladások olyannyira kielégítőek voltak, hogy a Citroën Xsara Picasso megmaradt az egyterűek programjában, csakúgy mint utódja a Citroën C4 Picasso, melyet 2006-ban vezetettek piacra.

A tervezési jellemzők teszik a Citroën Xsara Picasso modelljét egyértelművé

A Citroën első egyterűje 1999-ben gurult le a szalagról Spanyolországban. A Citroën Xsara Picasso külső jellemzői közé tartozott a nagyméretű szélvédő, ami egy vonalban állt az ék alakú motorháztetővel. A belső tér fűtését a panoráma ablak korlátozta, amelyet aztán a gyártó egy fényvisszaverő réteggel látott el, illetve hővédő üvegre cserélték. Az erősen ívelt hátsó rész által az egyterű egy teljesen körhatású dizájnt kapott, és ez egyértelműen megkülönböztette őt versenytársaitól. A belső kialakításnál a Citroën tervezői szintén saját díszítést alkalmaztak. Minden eszközt a pilótafülke közepére helyeztek egy lekerekített középkonzolra, így a hátul ülő utasok számára is információkat nyújtott a vezetés során.

A Citroën Xsara Picasso közel két köbméteres csomagtere

1,63 méteres magasságával és 4,26 méter hosszával a Citroën Xsara Picasso méretei megszokottak voltak ebben a járműkategóriában. Különlegessége a három azonos méretű hátsó ülés volt, melyeket külön-külön lehetett eltávolítani. A csomagtartó 550 literes, ám a térfogatot így legfeljebb két köbméterre lehet növelni. Az utasok számára a hátsó részben két összecsukható asztal áll rendelkezésre, melyet az első üléstámlákba építettek. Ezzel a Citroën főként a családok igényeit próbálta kielégíteni, ugyanis ahogy már említettük ez a fő célja a kompakt egyterűek gyártójával.

A Citroën Xsara Picasso motorkapacitása

A Citroën Xsara Picasso modelljeit dízeles és benzines motorral is kínálták, amelyek 80 kW (109 LE) teljesítményre voltak képesek. Az átlagos fogyasztása az Euro4 motoroknak megfelelően a Citroën 7,3 literes, CO2 kibocsátása pedig 172 g/km volt. Dízeles motorral a Xsara Picasso 80 kW (109 LE) teljesítményre képes, fogyasztása 5,1 liter, kibocsátása pedig 136 g/km CO2. Az újabb modelleket már részecskeszűrővel építették. A dízelolajas belépő modell 66 kW (90 LE) nem kapott szűrő technológiát, ennek átlagos fogyasztása 5,1 liter gázolaj (135 g/km CO2). Az elektronikus menetstabilizáló ESP, az ABS, kipörgésgátló és menetstabilizáló tartozott az alapfelszereltséghez. Az Euro NCAP töréstesztjén a Citroën Xsara Picasso ötből négy csillagot kapott.