Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
dacia-logan-l-01.jpg

Dacia Logan

Dacia Logan áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Dacia Logan, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Dacia történelem

A Dacia története 1966-ban indult, amikor a Renault a román állammal megegyezésben autógyárat alapított a később Renault 12 néven elhíresült modell gyártására, Uzina de Autoturisme Pitesti néven. Azonban az üzem a tervezettnél hamarabb épült fel, így 1968-ban itt is megkezdték Dacia 1100 néven a Renault 8 típus összeszerelését. Ezután mindössze egyetlen év eltelte elég volt, hogy beinduljon a Renault 12 alapokra épülő négyajtós Dacia 1300, illetve 1973-tól a kombi kivitelű Break gyártása. A Dacia 1978-as függetlenedése után tovább gyártotta az 1300-as típus különböző változatait, mindazonáltal az egyedül kevés tapasztalattal rendelkező vállalatnak nagy nehézséget okozott a már ismert Dacia-minőség megtartása. Több mint 20 évvel azt követően, hogy a Renault és a Dacia útjai elváltak, a francia márka újra bizalmat szavazott a hányattatott sorsú cégnek, és 1999-ben felvásárolta annak tulajdonjogait. A Renault-val való együttműködés lassan meghozta a gyümölcsét a Daciának, a francia hajtáslánccal szerelt SuperNova után 2003-ban már egy jelentős modellfrissítés eredményeképpen piacra dobták a Solanzát, amit 2003-ban a Logan követett. A márka történetében új fejezetet nyitott a régi, 1300-as típus gyártósorának leállása, miután a Logan MCV változata napjaink legnépszerűbb típusai egyikévé vált, illetve a Dacia már a kisméretű SUV-ok piacán is megjelent saját típusával, a Dusterrel.

A Logan növekvő sikereiről

A legalacsonyabb árkategóriában induló Dacia Logan megjelenésekor úgynevezett „5000 eurós” autóként híresült el, azonban a modell hamarosan rácáfolt a minőségét érő kritikákra. Áttekinthető műszerfalának, hatalmas helykínálatának és kedvező fogyasztású Renault motorjainak köszönhetően gyorsan számottevő népszerűségre tett szert a használt- és új autók piacán egyaránt. Az említett Renault motorok számottevő előnye, hogy rendkívül strapabírók és megbízhatók, valamint a Loganben található jó minőségű lengéscsillapítók miatt kategóriájának legkényelmesebb rugózásával rendelkezik a kocsi. A méretéhez képest nagyon tágas utastérrel rendelkező típusból a Dacia készített egy úgynevezett MCV kombiváltozatot is, mely több pozitív újítással járult hozzá a Logan sikeréhez. Az új verzió egyrészt megnövekedett rakó- és utasteret is jelentett, melynek köszönhetően az autó már néhány mozdulattal hétülésessé bővíthetővé vált. Másrészről, a 27 centiméterrel megnyújtott tengelytávnak köszönhetően így már a harmadik sorban helyet foglaló utasoknak sem kell szoronganiuk. Ennek megfelelően a csomagtér is 0,7 köbméteressé válik, ha a járművet egyszerre csak 5 személy használja és a könnyen eltávolítható hátsó üléssort kiveszik. A Logan és Logan MCV változatához is többféle motor volt elérhető a megjelenéskor, ezek közül az 1,5 literes dízel volt a legnépszerűbb. A megnyerő dizájnnal rendelkező gépkocsi árának és jónéhány kedvező tulajdonságának hála manapság is az egyik legnépszerűbb használtautónak számít.

Az új Logan és konkurensei

A Dacia Logan 2013-ban átesett egy modellfrissítésen, melynek keretében a kocsi az elődjei által már jól kitaposott útra gördült és továbbra is sikeres maradt, mint az egyik legalacsonyabb árfekvésű, de megbízható autó a szegmensben. A legújabb Logan benzines és dízeles kivitelben is elérhető, előbbi esetében az 1 literes 75 lóerős változattól a 90 lóerős 0,9 literesig terjed a skála, míg dízelből csak 1,5 literes, 75 vagy 90 lóerős változatok állnak a vevők rendelkezésére. A 2016-ban megjelent típusból is készült MCV változat, mely az elődökhöz hasonlóan hatalmas helykínálattal és a kombi kivitelnek megfelelően eltérő külső megjelenéssel rendelkezik. A teljes mértékben átszabott küllemmel megjelent Logan külsőre minden tekintetben megfelel a mai elvárásoknak, áramvonalas formájával modern látványt nyújt. Az autó belső kialakítása is számos változtatáson esett át, ennek következében a középkonzolt igényes króm díszítéssel vették körbe, valamint ergonómiai szempontból is javítottak annak kialakításán. Extraként rendelhető a Loganhez 7 colos kijelző, melyen fontos beállításokat lehet elvégezni egyszerűen és gyorsan. A kategóriájához képest igen tágas beltérrel rendelkező gépkocsi csomagtere 520 literes méretével rengeteg lehetőséget kínál a pakolásra, bővíthetőségét is figyelembe véve pedig akár nagycsaládosoknak is kényelmes megoldást jelenthet. Az új Loganben lehetőség nyílik továbbá az ECO elnevezésű mód használatára is, mely az alapvetően is kedvező fogyasztást tovább redukálja, növelve az jármű értékét. A rendkívül jó ár-érték aránnyal rendelkező autó azonban nem egyedül versenyez az alacsony árkategóriájú modellek mezőnyében. Előnyös lehetőséget kínál még hasonló, de némileg magasabb áron a Lada Liftback, illetőleg jó vételnek számít még ebben az osztályban a Skoda Fabia, vagy például a francia gyökerekkel rendelkező Peugeot 301. A számottevő konkurencia ellenére a Dacia Logan szinte verhetetlen ár-érték arányával, modern felépítésével és jó minőségű motorjaival az elkövetkezendő időszakban is egyre inkább növekvő érdeklődésre tarthat számot, legyen szó akár a használt, akár az új autók piacáról.