Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
daewoo-kalos-front

Daewoo Kalos

Daewoo Kalos áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Daewoo Kalos, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Amikor a dél-koreai autótervező Daewoo az 1990-es évek elején előkészítette az európai fellépését, a cég el akarta kerülni azt a hibát, amit az ázsiai autógyártók terjeszkedésükkor sokszor elkövetnek: azt, hogy a modellek kifejlesztésél elhanyagolják az igényes európai ügyfelek ízlésének és elvárásainak kivizsgálását - mint ahogy ezt a szakemberek sokszor kifogásolták. A Daewoo ezt jobban szerette volna csinálni, és már az 1990-es évek kezdetétől olyan ismert olasz dizájn-irodákkal működtek együtt, mint a Bertone. Így a dél-koreaiak az 1990-es évek közepétől olyan középosztályú limuzinnal képviseltették magukat, mint a Daewoo Espero, aminek kettő a Daewoo-nál ismert strukturális jellemzője is volt: az európainak tűnő dizájn és a General Motors (GM) technikája. Ez a koncepció maradt is, miután az amerikai vállalat több éves együttműködést követően, többségi tulajdonosként megalapította a GM Daewoo céget és a 2002-es gyártási évben egy új kisautót vitt piacra, melyet először Daewoo Kalosként dobtak piacra és két évre rá Európában is bevezetésre került. Miután a Daewoo márkanevet Európában és a világ más részeiben feladták, a GM a Kalost a 2005-ös évtől az amerikai márkanevüket használva, Chevrolet Kalosként árulta.

A Daewoo Kalost limuzinként két karosszéria-változatban kínálják

Kisautóként a Daewoo Kalost az európai piackezdésnél ferde farú verziójában három- és ötajtósként, valamint fokozatosan süllyedő hátsó részű limuzinként kínálták fel. A két változat az ülőhelykínálatban alig különbözött, hiszen mindkettő 2,50 méteres tengelytávval rendelkezett. Míg a ferde farú változat 3,88 méter hosszú volt, addig a Daewoo Kalos fokozatosan süllyedő verziója a hosszabbított fartúlnyúlásával szűken 4,24 méterre növekedett. Így a raktér terjedelme jó 220 literről 350 literre növekedett. Mivel az olasz dizájn-iroda által tervezett lapos farú modell a fokozatosan süllyedő hátsó részű limuzintól optikailag jelentősen elemelkedett, ezért a GM úgy döntött, hogy a Daewoo Kalost nagyobb csomagtartóval a 2006-os gyártási évtől saját névvel, Európában Chevrolet Aveoként árulja. A 2008-as évtől kezdődően az új generációs ferde farú modelleket is Chevrolet Aveoként dobták piacra.

A Daewoo Kalos motorizálása

A legtöbb európai országban a Daewoo Kalost három különböző teljesítményszinttel, kizárólag benzinesként árulták. A bevezető modellnél egy 1,2 literes motor 53 kW-tal (72 LE) dolgozott, a nagyobbik 1,4 literes aggregátor a Daewoo Kalosnak 63 kW-ot (85 LE) bocsátott rendelkezésre, mindeközben a sportos modell, a Daewoo Kalos Sprint 96 kW-ot (131 LE) mozgósított.