Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
daewoo-matiz-l-01.jpg

Daewoo Matiz

Daewoo Matiz áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Daewoo Matiz, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A partnereivel való együttműködés által a japán autóipar jogelőd társaságként teljesít az időközben majdnem teljesen elkészült amerikai General Motors (GM) gyártóhoz az 1960-as évek óta tartozó Daewoo, mely jelentős mértékben hozzájárult az önálló dél-koreai autóipar létrejöttéhez. A daewoo hazai piacon meglehetősen gyorsan fejlődött, a szomszédos ázsiai országok piacára való belépés és az ígéretes termelési feltételek, japán mellett más feleket is érdekeltek, akik láttták a globalizációt az autóipar terén. Ezen befektetők közé tartoztak a hagyományosan ezidáig Európában és Ausztráliában kiemelkedő amerikai gyártó leányvállalatai. Az 1970-es években kezdődött az amerikaiak együttműködése aDaewoovállalatával. Az amerikai cég adta az gyártási terveket a jármű programhoz, a Daewoo pedig magára vállalta a a tervezés és a gyártás gondjait a saját üzemeiben. Az 1990-es években azonban a dél-koreaiak úgy vélték, hogy túlélnék független gyártóként is, a GM nélkül. A Daewoo folytatta tevékenységét a GM által nyújtott építési területen. De a koreaiak kénytelenek voltak ezen az alapon egy független modellt fejleszteni, a híres autótervező megbízásai alapján, és az 1990-es évekre kibővült piaca az európai piacokkal. Lanos, Leganza, Nubira, ezek voltak a nevek, melyek a dél-koreaiak kompakt-és középkategóriás autók bővítései voltak. 1998-ban végül az ázsiaiak megkerülték a programot: bemutatták a kisautóikat, melyek 2004-ig a legtöbb európai országban Matiz néven kerültek kereskedelembe.

Olasz dizájn a dél-koreai Daewoo Matiz modellben

A kompakt modellek esetében, mint középosztály járműveinél, a Daewoo termék stratégái együttműködtek az Italdesign olasz tervezőirodával, melyet a tervező Giorgetto Giugiaro alapított 1960-ban. A Daewoo Lanos vagy a Nubira esetében az olaszok olyan koncepciót valósítottak meg, melyek megfeleltek az európai autóvásárlók elvárásainak. A Daewoo pontosan a Matiz modelljére számított, amikoris forgalomba hozták Ázsiában, ám leginkább az európai piacokon kellett erősíteni jelenlétét.

A Daewoo a Matiz modelljét csak ötajtós változatban gyártja

A Matiz autóját elsősorban városi használatra gyártották, főként ultra kompakt méretei miatt, de mégis elegendő helyet nyújt öt ember számára. Ezért a dél-koreaiak a kisautók osztályába sorolták a Matiz modelljét, melyet kizárlólagosan ötajtós változatban gyártottak a könnyű beszállás érdekében, a 3,5 méteres hossza ellenére. Szélessége majdnem 1,5 méter, magassága pedig 1,48 méter, a Matiz így az osztályának egyébként tipikus méreteihez csatlakozott. A kisautó elölnézete sok modellhez hasonlóan jellemző kialakítású, ferde szélvődőt kapott mely folytatódik az első vonalig. A két nagy kerek fényszóró uralja a városi autó arculatát, melyet az első szakszban aadtak át 1998-2002 közt, illetve robosztus kialakítást, széles, festetlen első és hátsó lökhárítókat kapott, illetve keskeny ajtó díszléceket. 2002-től a Daewoo Matiz modellek festett mellékleteket kaptak.

Dél-Koreában a Daewoo Matiz 2005-ben kerül forgalomba

Röviddel az ezredfordulót követően a GM többségi tulajdont szerzett a Daewoo vállalatában, így az amerikaiak ismét stratégiát váltottak a különbözp márkák esetében. Míg 2005-ben a Matiz második generációja futott Dél-Koreában, továbbra is Daewoo néven volt elérhető. Viszont az európai piacokon a GM a Matiz modelleket az amerikai Chevrolet márka alatt kínálta, városi autóként, később pedig Spark modellekként. Mivel az amerikai gyártó a Daewoo megjelölést az első generációs modellek építésének végén már nem akarták használni, a legújabb modellek első generációs Chevrolet Matiz modellekként kerültek kereskedelembe. Ez is hatással volt a használt autó piacra: amíg az első gyártási generáció használt Matiz modellje Daewoo logót kapott, a későbbiek már Chevrolet címkével szerepeltek, anélkül, hogy a modellek műszakilag vagy vizuálisan eltértek volna egymástól.

A második generációs Matiz a GM által gurult le a szalagról 2005-2009 közt

A városi autók koncepcióján nem változtatott a Daewoo gyártója, a GM a 2005-2009 közti időszakban Dél-Koreában épült modellek esetében. Tehát maradt az ismert ötajtós modell is, igaz a dizájn alaposan felfrissült. Így a Matiz kör alakú fényszórói most már nagyobbak lettek a korábbbi fényszórókhoz képest, ez pedig jelentősen megváltoztatta a kisautó megjelenését. Az első lökhárító szélesebb nyílása optikailag megváltoztatta a Matiz kinézetét. Ezt a stratégiát követte a GM Daewoo 2009-2011 közt, a harmadik modell generáció gyártása során: a Matiz egy Chevrolet ihletésű hűtőrácsot kapott, mely jelentősen különbözött elődjeitől a széles króm térhatás és a keresztirányú támasztékok miatt.

A Daewoo Matiz első generációja két teljesítményszinten érkezett

Sok európai piacon a Daewoo a Matiz modelljét 1998 és 2004 közt két különböző motorral kínálta. A koreaiak az alapváltozatot egy kis benzines motorral kínálták, mely háromhengeres, 0,8 literes hengerűrtartalommal rendelkezett, a Matiz teljesítménye így legfeljebb 38 kW volt. A Matiz kisautójának erősebb változata egy 1,0 literes motorral érkezett a piacra, melynek teljesítménye 47 kW (64 LE). Mindkét modell szériája egy ötsebességes manuális váltóval gördült le a szalagról, mely ebben az időszakban megszokott volt a járművek ezen kategóriájában. A 2009 után gyártott modelleket, melyek a GM által Európában Chevrolet Spark néven futottak, négyhengeres motorral szerelték fel, melyek újgenerációs motorok voltak. Belépő modellként a Matiz egy 1,0 literes motort kapott, mel 50 kW (68 LE) teljesítményre volt képes. Csúcsmodellje 1,2 literes modellel rendelkezett és 60 kW (81 LE) teljesítményre volt képes.