Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
dodge-challenger-l-01.jpg

Dodge Challenger

Dodge Challenger áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Dodge Challenger, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Az 1990-es évek végén a Daimler autókonszern és a Chrysler egy vállalati fúzió lévén közösen a japán együttműködési partner Mitsubishi gyártóval egy globális vállalatot próbált kiépíteni. Még mielőtt ezek a tervek dugába dőltek volna, a partnervállalatok közösen kivitelezett személygépkocsi platformgyártási projektekben vettek részt, amelynek köszönhetően technológia-transzfer jött létre a Daimler irányába, amit később a cég fel tudott használni az E-osztályú autóiban. Ennek köszönhetően született meg a szedán platform is, amit LX platformnak neveznek és a Chrysler olyan modelljeinél használt fel, mint a Chrysler 300C vagy ennek testvérmodellje a Magnum, amelyet végül a Chrysler leányvállalatDodge forgalmazott. A Chrysler később ezt a platformot használta a rövidített változatainál is, mikor 2008-ban bemutatta az autótörténelmi jelentőségű Dodge Challengert, ami egyébként 1969-ban mint Muscle Car jelent meg először a piacokon.

A Dodge Challenger kezdetben kupé és kabrió változatban kapható

A történelmi Dodge Challenger modellel a Chrysler az 1970-es években jelentős sikereket ért el az akkor dinamikusan növekvő „pony cars” szegmensben. A „pony cars” az elsősorban olyan kompakt autókat jelüli, amiket nagy lökettérfogatú motorokkal gyártanak. Az 1969-ben bevezetett Dodge Challenger modellt az 1970 és 1971-es gyártási években nyitott tetejű változatban kabrióként, szövettetővel is gyártották. Az első generációs modellt változatos teljesítményű motorokkal gyártották 1974-ig. A beszálló modellt 3,7 literes 107 kW (145 LE) teljesítményű motorral gyártották, de az ajánlatok között megtalálható volt a V8-as HEMI-motor 313 kW (425 LE) teljesítménnyel is. A nagy lökettérfogatú és ebből következően nagy fogyasztású izomautó éra után a Chrysler 1978 és 1983 között bevett a programjába egy Japánban gyártott Mitsubishi kupét, amit az USA-ban Dodge Challenger néven forgalmaztak.

Az új generációs Dodge Challenger 2008-ban kupé változatban kerül a piacokra

Közel 35 év után az első Challenger generáció óta, miután a Chrysler és a Daimler felbontotta partnerségét, a Chrysler kijött az új Challenge sportkupé modelljével, amely a formavilágával, hasított hűtőrácsaival és négy kerek fényszórójával szorosan kapcsolódik a 70-es években gyártott eredeti modellhez. Kvázi kötelező példaként, az új generációs Dodge Challenger járműbe a Chrysler V8 HEMI-motorokat épített be. A Dodge Challenger 5,7 és 6,4 literes változatokban lett gyártva. Az induló modell V6-os 190 kW (250LE) teljesítményű.