Aktuális ajánlatok mert Ford
-
Ford Mondeo Titanium X (Navi, Parksensoren)
€ 1 500,-- 364 270 km
- 02/2008
- 103 kW (140 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Dízel
-
5,9 l/100 km (komb.)
1 -
156 g/km (komb.)
1
Kereskedő, DE-76646 Bruchsal -
Ford Focus 1.6 Ti-VCT Aut. Titanium
€ 4 650,-- 102 000 km
- 04/2012
- 92 kW (125 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Automata
- Benzin
-
6,3 l/100 km (komb.)
1 -
146 g/km (komb.)
1
Kereskedő, BE-2800 Mechelen -
Ford Kuga 2.5 Full Hybrid STLine, con "PROMO PLUS"
€ 16 900,-2 - 80 000 km
- 04/2022
- 140 kW (190 LE)
- Használt
- 1 előző tulajdonos
- Automata
- Elektromos/benzin
-
4,5 l/100 km (komb.)
1 -
120 g/km (komb.)
1
Kereskedő, IT-15122 Alessandria - AL -
Ford Kuga 1.5 EcoBoost 4x2 Trend AHK EXPORT
€ 7 480,-- 114 459 km
- 12/2014
- 110 kW (150 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, DE-67098 Bad Dürkheim -
Ford Focus Turnier Trend 1.5 TDCi AHK
€ 6 790,-- 143 000 km
- 11/2016
- 88 kW (120 LE)
- Használt
- 1 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Dízel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, DE-04179 Leipzig -
Ford Fiesta Prêt à immat + EURO 5 !!
€ 2 750,-- 173 000 km
- 10/2011
- 44 kW (60 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, BE-6000 Charleroi -
Ford Fiesta 1.0 Sync Edition Klima 32tkm! 1.Hd 5türig
€ 6 890,-- 32 483 km
- 07/2013
- 48 kW (65 LE)
- Használt
- 1 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
-
4,6 l/100 km (komb.)
1 -
109 g/km (komb.)
1
Kereskedő, DE-30880 Laatzen -
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium c/esp 82cv 5p E5
€ 2 990,-- 196 648 km
- 01/2011
- 60 kW (82 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
-
5,7 l/100 km (komb.)
1 -
129 g/km (komb.)
1
Kereskedő, IT-28100 Novara - NO -
Ford Focus Turnier Concept 1.6D Klima 8-fach 1.HAND
€ 3 500,-- 138 900 km
- 01/2011
- 80 kW (109 LE)
- Használt
- 1 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Dízel
-
4,5 l/100 km (komb.)
1 -
119 g/km (komb.)
1
Kereskedő, DE-55128 Mainz
Henry Ford 1903-ban alapította meg a Ford Motor Műveket, miután az első cégének modelljei már komoly versenyeket nyertek más autógyártók modelljeivel szemben. Az első cég, a Detroit-i Automobil Vállalat azonban az alapítást követő 3 év után csődbe ment. Az alapításhoz Childe Harolds Wills a "kék szilva" emblémát tervezte meg. Ezt az emblémát a nemzetiszocialisták Németországban betiltották, de az 1975-ben ismét eljutott Németországba.
A siker gyorsan érkezett Ford számára: az autóversenyző Barney Oldfieldet lenyűgözte a Ford Motor Vállalat első modellje, a 999-es, amely iránt nem sokkal később az amerikai lakosság is komoly érdeklődést kezdett mutatni. Több modellel való kísérletezést követően végül 1908-ban nyerte el végleges formáját a T-modell (amit Tin Lizzy-nek is neveztek), amelyet aztán elkezdtek sorozatban gyártani. Az első években Ford autóversenyzésből adódó növekvő népszerűsége kedvezett Tin Lizzy-nek, és a modellből több mint tízmillió darabot adtak el.
Henry Ford gyárai a jó munkafeltételekről voltak ismertek: a Ford alkalmazottak 8 órás munkanap szerint dolgoztak és magas fizetésben részesültek. Ennek ellenére Ford szigorú volt a szakszervezetekkel szemben, és az alkalmazottaival szembeni megértő hozzáállás mögött üzleti érzék rejlett: az ügyfelek vásárlóerejét erősíteni, az autók árát viszont csökkenteni kívánta. Mindenesetre Ford nagyon előremutató volt ilyen téren: 1918-tól néhány korszerűsítést követően a Ford Műveknél - elsőként az autógyártók között - bevezették a futószalagos termelést, ami akkoriban forradalmi újításnak számított.
Az 1917-1925 közötti időszakban a Ford Művek először gyártott teherautókat, traktorokat, hajókat és repülőgépmotorokat. Két évvel később, 1919-ben Ford fia, Edsel vette át a cégvezetést és 1927-ben apjával szemben is keresztülvitte akaratát, amikor egy új, műszakilag fejletebb modellt, az A-modellt piacra dobta. Edsel 1943-as halálát, valamint egy két éves átmeneti időszakot követően - amikor ismét Henry Ford volt a konszern vezetője - a vezetés az unoka, az ifjabb Henry Ford kezébe került. A Ford Motor Részvénytársaságot
1925-ben Berlinben alapították meg, de 1931-ben bezárták a gyárat és azt Köln-Niehlben építették újra. Ugyanebben az évben az A-modell gyártása is elkezdődött, amelyet 1935-ben az Eifel modell, majd 1939-ben a Taunus – amelyet púpnak is hívtak - követett. A Ford Művek Részvénytársaság ebben az évben jött létre a Ford Motor Művek Részvénytársaságból. Egy vállalati történelmi paradoxon, hogy a Ford Művek Amerikában a szövetségeseknek, míg Németországban a Wehrmachtnak termelt. A következő években születtek meg a Ford Taunus új verziói és 1958-ban a legyártott gépjárműszám először érte el a 100000-es határt.
Az 50-es években került le a gyártószalagról az Egyesült Államokban a Thunderbird sportkocsi, a vállalat pedig bejegyeztette magát a tőzsdén. 1964 volt a legendás Mustang születési éve. A Ford Europe 3 évvel később került megalapításra a kölni és a nagy-brittaniai Ford részleg összevonásával. Németországban egy évvel később indult meg a Ford Escort gyártása, amelyet 1976-ban a Ford Fiesta, mint a Ford első [ kisautója, majd ] 1982-ben a Ford Sierra, a Taunus modell utódja követett.
Az első nagy sorozatszámú, ABS rendszerrel ellátott modell a Ford Scorpio volt 1985-ben. A legendás Mustángnak is próbáltak méltó utódot tervezni: a Ford Probe 1988-tól vette át a Mustang örökségét a sportautó kategóriában.
1996-tól kezdődően gyárt a Ford ismét miniautót a Ford Ka modell gyártásával. 2002-ben együttműködés jött létre a Mazda és a Ford között , amely a Ford Maverick és a Ford első szabadidőautója kifejlesztéséhez vezetett. A Ford név alatt jelenleg olyan márkanevek is megtalálhatók, mint a Lincoln, a Mercury, a Mazda, a Jaguar, a Land Rover , az Aston Martin és a Volvo. Jelen pillanatban a Ford Motor Művek a General Motors után a második helyet foglalja el az autógyártás iparágban. A 90-es évek elejétől a vállalat igyekszik a környezetvédelemért is sokat tenni. Ennek megfelelően 1999-ben kifejlesztették a P2000-es hidrogén meghajtású autót, amely azonban még nem érhető el a piacon.
További hivatkozások áttekintése
- Ford Aerostar
- Ford B-Max
- Ford Bronco
- Ford C-Max
- Ford Capri
- Ford Connect Elekto
- Ford Cougar
- Ford Courier
- Ford Crown
- Ford Econoline
- Ford Econovan
- Ford EcoSport
- Ford Edge
- Ford Escape
- Ford Escort
- Ford Excursion
- Ford Expedition
- Ford Explorer
- Ford Express
- Ford F 1
- Ford F 100
- Ford F 150
- Ford F 250
- Ford F 350
- Ford F 360
- Ford F 450
- Ford F 550
- Ford F 650
- Ford F Super Duty
- Ford Fiesta
- Ford Flex
- Ford Focus C-Max
- Ford Focus CC
- Ford Focus
- Ford Freestar
- Ford Freestyle
- Ford Fusion
- Ford Galaxy
- Ford Gran Torino
- Ford Granada
- Ford Grand C-Max
- Ford GT
- Ford Ka
- Ford Kuga
- Ford M
- Ford Maverick
- Ford Mercury
- Ford Mondeo
- Ford Mustang
- Ford Orion
- Ford Probe
- Ford Puma
- Ford Ranger
- Ford S-Max
- Ford Scorpio
- Ford Sierra
- Ford Sportka
- Ford Streetka
- Ford Taunus
- Ford Taurus
- Ford Thunderbird
- Ford Torino
- Ford Tourneo
- Ford Transit
- Ford Windstar
- 1A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
- 2ÁFA visszaigényelhető