Ford Fiesta áttekintés
Átfogó áttekintést talál az autóról Ford Fiesta, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább
Aktuális ajánlatok mert Ford Fiesta
-
Ford Fiesta 1.3-8V Style
€ 699,-- 251 193 km
- 02/2007
- 51 kW (69 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
-
144 g/km (komb.)
1
Kereskedő, NL-7641 AG WIERDEN -
Ford Fiesta 1.6 TDCi EURO5,BLUETOOTH,GARANTIE,PRETE IMMATRICUL
€ 3 350,-- 172 000 km
- 01/2011
- 70 kW (95 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Dízel
-
4,1 l/100 km (komb.)
1 - - (g/km)
Kereskedő, BE-5660 Couvin -
Ford Fiesta 1.3 Ambiente
€ 1 450,-- 152 759 km
- 03/2004
- 51 kW (69 LE)
- Használt
- 5 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
-
147 g/km (komb.)
1
Kereskedő, NL-7091 ZZ DINXPERLO -
Ford Fiesta Fiesta 5p 1.5 tdci ST-Line s&s 120cv my18 * TETTO
€ 10 900,-- 95 000 km
- 02/2019
- 88 kW (120 LE)
- Használt
- 1 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Dízel
- - (l/100 km)
-
109 g/km (komb.)
1
Kereskedő, IT-10040 La Loggia- Torino -
Ford Fiesta 1.25 Titanium/Climate/Navi/Pdc/Elek.Ramen/Trekhaak
€ 6 999,-- 89 327 km
- 02/2012
- 60 kW (82 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
-
129 g/km (komb.)
1
Kereskedő, NL-3351 HC PAPENDRECHT -
Ford Fiesta 1.6 ST 5 deurs 212pk! Airco, Recaro, Bleutooth
€ 12 950,-- 122 895 km
- 04/2017
- 156 kW (212 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, NL-7322 AJ APELDOORN -
Ford Fiesta 1.3 Style
€ 900,-- 162 200 km
- 03/2008
- 44 kW (60 LE)
- Használt
- 3 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, DE-96224 Burgkunstadt -
Ford Fiesta 1.6-16V Futura XL Climate/2e EIG/Netjes
€ 1 750,-- 216 325 km
- 07/2008
- 74 kW (101 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
-
153 g/km (komb.)
1
Kereskedő, NL-7091 ZZ DINXPERLO -
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium | Clima | Cruise |
€ 3 975,-- 238 916 km
- 07/2013
- 74 kW (101 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
-
99 g/km (komb.)
1
Kereskedő, NL-8629 EG SCHARNEGOUTUM
Ford Fiesta – a stílusba öltöztetett versenyképes kisautó
Henry Fordot állítólag egy édesapjától gyerekkorában kapott óra szerkezetével történő megismerkedés csillapíthatatlan vágya indította el a komolyabb technológiák szerkezeteinek megalkotása útján. 12 évesen már a saját elképzelései által felszerelt gépműhelyben töltötte szabadidejét, három évvel később pedig megalkotta első gőzgépét. Így indult az autózás talán legnagyobb úttörőjének pályafutása, s nem kellett túl hosszú időnek eltelnie ahhoz, hogy az általa alapított Ford Motor Company praktikus és megfizethető autóival megváltoztassa az emberek mobilitását, azaz feltalálja a mozgó összeszerelősort, a tömegtermelés alapjait, és forradalmasítsa az USA közlekedését és iparát. Halála után leszármazottai vették át a cég irányítását, akik elkötelezetten követték híres elődjük célkitűzéseit, s igyekeztek mindig bátran megragadni a kínálkozó lehetőséget. Így történt ez 1973 decemberében is, amikor a Henry Ford által alapított cég vezetése úgy határozott, hogy választ kell adniuk az olajválságból eredő kihívásokra, és nem sajnáltak mintegy egymilliárd dollárt költeni fejlesztésre, hogy életre keltsék a vállalat legkisebb autóját, a később legsikeresebbé váló kisautót, a Ford Fiestát.
A Fiesta modelltörténete
Az első generációt 1976-ban vezették be a piacra, háromajtós karosszériával és 1,0-1,6 literes benzinmotorokkal. A mindössze 700 kg-os tömegű modell kategóriájának egyik legkönnyebb autójának számított, ennek ellenére jelentős rakteret lehetett benne kialakítani lehajtott hátsó ülésekkel. Szériatartozékként kínálták a fűthető szélvédőt, a világosság kedvelői pedig kivehető napfénytetőt is rendelhettek hozzá. A Fiesta pillanatok alatt elsöprő sikert aratott, 1976 végén megkapta a német Bild and Sonntag „Arany kormánykerék” díját, s az angol királyi család is felfigyelt rá: Fülöp herceg, a királynő férje, design-díjjal tüntette ki az egy szempillantás alatt megszerethető modellt. Nem kellett három évnek eltelnie ahhoz, hogy a Fiesta eladási mutatói elérjék az egymilliomodik példányt. 1983 szeptemberében került napvilágra a frissített változat, melyet jellegzetes formai elemek - mint a legömbölyített forma, az előrenyúló motorháztető és az új fényszórók - fémjeleztek. Jelentős mértékben javítottak a légellenállási és fogyasztási értékeken, az utastér felszereltségét is bővítették, s egy olyan 54 lóerős 1,6 literes dízelmotort is piacra dobtak, mely 90 km/h-s sebességnél mindössze 3,8 l-t fogyasztott. Bevezetésre került a fokozatmentes automata sebességváltó (CTX), s a Ford az első autógyártók között szerelt katalizátort a modell 1,3-as változatába. A Fiesta hárommilliomodik példányának elkészültét egy pezsgőszínű Fiesta Ghia kiadásával ünnepelték meg 1984-ben. A harmadik generáció 1989 februárjában került piacra modern vonalvezetésű, három- és ötajtós modellekkel. Az újítások közé tartozott többek között a rendelhető ABS és az 1,8 literes dízelmotor az 1,0; 1,1; 1,4 és 1,6 literes benzinerőforrások mellett, valamint 1989 októberében kijött a 18 colos kerekekre állított Fiesta XR2i is. Utóbbi sportos változatot egy évvel később az RS Turbo, majd 1992-ben az RS1800i követte, mely 16 szelepes, 130 lóerős motorral került a vásárlókhoz. 1993-ban, tovább kényeztetve a Fiesta szerelmeseit, az ötfokozatú sebességváltót, a fényvisszaverő napfénytetőt, valamint speciális lopásgátló rendszerüket is bevezették, sőt, megjelent a Fiesta Calypso is, melynek legkülönlegesebb jellemvonása az volt, hogy vászontetejét elektromosan lehetett mozgatni. 1994-től alapfelszerelés lett a vezetőoldali légzsák, és újabb és újabb modellfrissítések következtek. Az 1995-ös év jelentette a 4. generáció létrejöttét. Egy évvel később gördült le a kétszázötvenmilliomodik Ford a gyártósorról, s ebben az esztendőben lett húszéves a Fiesta is, melyből addigra már 8 és fél millió darabot gyártottak, s mely 1996 és 1998 között Nagy-Britanniában a legnagyobb példányszámban eladott autó címével is büszkélkedhetett. Az ötödik generációt 2002 és 2008 között, a hatodikat 2008-tól kezdve gyártották, s mindkét nemzedék folyamatos újításokon esett át a Ford elkötelezett szakembereinek köszönhetően. A 2016-os év fémjelezte a legújabb három- és ötajtós változatok piacra kerülését, melyek minden tekintetben eleget tesznek a modern kor által támasztott követelményeknek. Maga a cég így hirdeti a modellt: „Akár egy új okostelefon, a Fiesta is a különleges stílust és a csúcsmodern technológiát ötvözi, hogy minél többet kihozhasson a mindennapokból.”
A Fiesta és kategóriatársai
Hihetetlenül sok változatban, már-már példátlanul széles spektrumú felszereltséggel találkozhat az érdeklődő a Fiestával az új és a használtautók piacán egyaránt, ahol a modellt az egyik legkelendőbb kisautóként tartják számon. Vetélytársai között említhető – a régebbi és újabb modellek választékából szemezgetve – többek között a Mini, az Opel Corsa és az Opel Agila, a Škoda Fabia, az Audi A2, a Mazda 2, a Hyundai i20, a VW Lupo, a Citroën DS3, a Peugeot 208, a Nissan Micra, a Suzuki Swift, a Fiat 500 és a Fiat Punto, a Toyota Yaris, a Kia Cee’d, a Ford Fiesta és a Ford Fusion, a Honda Jazz, a Nissan Note, a Mitsubishi Colt, a Suwuki Swift és így tovább. 1975-ben az izgatott, autóra specializálódott sajtó egy titkos tervről számolt be, melyet a Ford vezetése szövögetett egy „Bobcat"" álnéven futó új modell bevezetésére. Ez volt a Fiesta. A kisautótól sokat várt a gyár, de talán közel sem annyit, mint ami valóra vált az évek folyamán. Az Európában 2014-ben értékesített autók első helyezettjei a Volkswagen Golf, a Ford Fiesta és a Renault Clio lettek. Így lesznek az aprónak tűnő dolgokból korszakalkotó találmányok, s így növi ki magát egy óraszerkezet babrálgatása a 21. század egyik legjelentősebb sikerikonjává.
- 1A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.