Ford Sierra áttekintés
Átfogó áttekintést talál az autóról Ford Sierra, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább
Aktuális ajánlatok mert Ford Sierra
-
Ford Sierra Cosworth 16V 4x4
€ 24 900,-- 110 000 km
- 11/1990
- 221 kW (300 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, DE-03238 Massen -
Ford Sierra iS *Selten*viele neue Teile*TÜV Neu*
€ 6 800,-- 113 250 km
- 09/1986
- 85 kW (116 LE)
- Használt
- 3 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, DE-59269 Beckum -
Ford Sierra Siërra 2.0 GLS
€ 2 950,-- 80 644 km
- 07/1991
- 90 kW (122 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, BE-3800 Sint Truiden -
Ford Sierra CLX mit Schiebedach - Zahnriemen Neu
€ 4 990,-- 61 427 km
- 02/1993
- 64 kW (87 LE)
- Használt
- 3 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, DE-52525 Heinsberg -
Ford Sierra 4p 2.0 Cosworth 4x4
€ 6 000,-- 1 000 km
- 01/1991
- 158 kW (215 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, IT-28100 Novara -
Ford Sierra RS Ghia 2.9
€ 8 000,-- 168 000 km
- 06/1989
- 107 kW (145 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, DE-07545 Gera -
Ford Sierra GL
€ 4 300,-- 29 000 km
- 02/1992
- 88 kW (120 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, NL-5431AN cuijk -
Ford Sierra XR4i
€ 14 999,-- 136 000 km
- 12/1983
- 110 kW (150 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, DE-65618 Selters -
Ford Sierra 2wd
€ 18 000,-- 120 000 km
- 07/1990
- 147 kW (200 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, IT-53100 Siena
A márkáról: Henry Ford történelmet ír
Ahogyan azt napjainkban is sokan tudják, Henry Ford praktikus és megfizethető autói megváltoztatták a történelmet. Ford már egészen fiatalon, tizenéves korában saját műhelyében töltötte ideje nagy részét, s különféle szerkezeteket tervezett. Később, 1896-ban már az Edison Illuminating vállalat főmérnökeként kereste kenyerét, és megfelelő mennyiségű pénzt sikerült félretennie, hogy belevághasson kísérleteibe, melyek első eredménye a Quadricycle nevű járműve volt. Egy évvel a századforduló előtt, 1899-ben azonban kilépett az Edisontól és megalapította első vállalkozását Detroit Motor Company néven. Új cége sajnos egy esztendő elteltével csődbe ment, de ezután a még mindig meglehetősen fiatal Ford autóversenyzőként is bizonyítani tudott, amivel újra tekintélyes mennyiségű tőkét sikerült felhalmoznia. 1903-ban megalapította tehát a Ford Motor Company-t, ám ekkor még csak a részvények kicsit több mint 25 százalékát sikerült megszereznie, azonban ő volt a főmérnök és az elnökhelyettes is. Kezdetben még csak 1700 autót gyártottak évente, de a Ford emblémájában szereplő írott betűket már 1903-tól alkalmazták, azonban az ovális forma csak négy évvel ezt követően terjedt el. Árának és népszerűségének köszönhetően az 1908-ban bemutatott T-modell történelmi jelentőségű volt, különösen a mozgó összeszerelősorok 1913-as bevezetését követően, ettől fogva ugyanis addig soha nem látott mennyiségben találtak új gazdára a járművek. A gyorsan gyarapodó cég első külföldi gyárát Kanadában építették fel, 1931-ben pedig már Európában is volt üzeme a márkának. A világháborúban a Ford is átállt a hadianyag-termelésre, de a béke eljövetelével ismét hatalmas igény mutatkozott a civil autókra, így az amerikai vállalat elkészítette új modellsorozatait (Zephyr és Consul). 1962-ben megjelent az első hátsókerék-meghajtásos típus, a Cortina, majd jött az elsőkerék-meghajtásosok úttörője, a Fiesta, és ezt követte néhány évvel később a teljesen újító szellemben készült Sierra debütálása.
Újítások és népszerűség: a Sierra első generációja
A Ford Sierra a Cortina utódjaként, mint a középkategória erős képviselője érkezett meg világszerte a különféle piacokra 1982-ben. Külsejét tekintve a korában igen modernnek ható járművet a Probe III koncepcióautó ihlette, innen származik a klasszikus, mégis első látásra felismerhető küllem. Ez igen éles váltás volt a Cortina lágy íveihez képest, de az idő a Ford tervezőit igazolta és a Sierra végül sikeressé vált, később pedig már más gyártók modelljeinek megjelenésére is nagy hatással volt. A kocsi több mint egy évtizedes pályafutása alatt négyféle kivitelben állt a nagyközönség rendelkezésére, melyek közül a legismertebbnek a három- és ötajtós csapotthátú verziók számítottak, de egyaránt népszerűvé váltak a négyajtós szedán és ötajtós kombi kivitelek is. A Ford Sierra a nagy nevű márka híréhez méltón strapabíró és praktikus volt, sokan kedvelték az általa nyújtott vezetési élményt, amit fronthajtásos kialakításának és hátsó- vagy öszkerékmeghajtásának köszönhetett. Debütálásakor a kocsi 1,3-as, 59 lóerős és 1,6-os, 74 lóerős benzinmotorral és egy 2,3 literes, 66 lóerős Peugeot gyártmányú dízelmotorral gurulhatott ki a kereskedésekből, azonban az idő múlásával ezekhez csatlakozott jó néhány hathengeres, nagyteljesítményű benzinüzemű erőforrás is. Váltók terén szintén jelentős sokféleségből választhattak a vevők, léteztek négy- és ötsebességes manuális és három- vagy négysebességes automata váltóval szerelt példányok is. Érdekesség, hogy bár már nem számítanak fiatalnak, de főként a későbbi Sierra modellek még mindig viszonylag gyakran találnak maguknak gazdát a használtautó-piacokon.
Második generáció és modellfrissítés: a Ford Sierra és kategóriája
1987-ben a Ford Sierra átesett egy generációváltáson, bár sokak szerint ez csak az 1990-eshez hasonló modellfrissítés volt. Még ha a változások mértéke nem is egyértelmű, létük tagadhatatlan, példának okáért a teljes orr-részt felújították, valamint megjelent a négyajtós szedán kivitel is. A modernebb külcsínt kiegészítette továbbá néhány új motorváltozat, ekkor vált például elérhetővé a kínálat csúcsát jelentő 2,9 literes V6-os blokk. Három évvel később újabb vérfrissítés következett, melynek keretein belül formásabbá vált a Sierra, és a második dízelmotor (1,8 TDI) is bekerült a választható erőforrások listájára. Felszereltségét tekintve a jármű hozta a korszakban elvárható szintet, kényelmes üléseinek hála a komfortérzet megfelelő volt, valamint a csomagtér méretével is elégedett lehetett az ember, legyen szó egyszemélyes vagy akár családos felhasználásról. A kisebb motorok esetén emellett a fogyasztás is szintén kedvező volt, mindazonáltal számos ellenfélre talált a Sierra kategóriában. A legkomolyabb kihívók között tartjuk számon például az Opel Vectrát, a Renault Fuegót és a Toyota Corollát, de a némileg drágább alternatívák közül jó választásnak számított az Audi 80 és a BMW 3-as szériája is. A Sierra viszont 11 éves karrierje alatt kategóriája egyik legnépszerűbb képviselőjévé vált, előkészítve a terepet a Ford következő „slágerautójának”, a Mondeónak, emellett pedig használtan is sokáig sikeres maradt, s időről időre még manapság is új gazdára talál.