Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
honda-civic-l-01.jpg

Honda

Nincs még egy autómárka, amely annyira ellentétes érzelmeket váltana ki az autótulajdonosokból és érdeklődőkből, mint a Honda. A Honda látványát meg kell szokni, ahogy a renoméja a tuning-világ szereplői között sem tartozik a mainstream tulajdonságok közé. Ugyanakkor, ha a sportos autók listáján kellene feltüntetni, akkor a japán gyártó modelljei messze a ranglista legmagasabb fokán állnának. Mindegy, hogy egy Civic, NSX vagy S2000 kormánya mögött ül az ember – ekkora meghajtó erővel egyetlen más használt autó sem rendelkezik. Sok esetben halálos iramban kell vezetni ahhoz, hogy igazán élvezni lehessen a Honda modelleket. A versenypályáktól távol, a japán gyártó sportkocsijai a mindennapi életben is technikai kifinomultságról és széles biztonsági felszereltségről tesznek tanúbizonyságot.

A Honda használtautó-modellek felettébb keresett járművek

”Honda

Három nyomós érv, amely a Honda kocsik atlétikusságát támasztja alá a konkurenciával szemben: magas fordulatszámú motorok, direkt kormányzás és feszes felfüggesztés. Még az is, aki nem álmodik csavarozott versenyautóról a következő országúti versenyén, hanem csupán arra törekszik, hogy egy hétköznapi közlekedési eszközhöz jusson, a Hondánál jó kezekben van. Minőség és a tartósság szempontjából is a japánok rendszeresen dobogós helyen végeznek. Még a TÜV-nek és a Dekrának sincs miért panaszkodnia, a használtautók műszaki vizsgáin ritkán merül fel probléma a Hondákkal. A rüsselheimi és wolsburgi konkurenciákkal szemben nehéz azt állítani, hogy a japán márka modelljei ugyanolyan fejlettek lennének, de igenis ez a helyzet. Bemutatunk három olyan Honda modellt, amelyek használtautóként méltó módon képviselik a márkát.

”Honda

Honda Jazz : kicsi, de tágas és rugalmas, ezek a Honda Jazz aduász tulajdonságai. 2001-ben lett az európai piacokra bevezetve - Japánban, Kínában és az Egyesült Államokban Honda Fit néven fut. 2013 óta a Honda Jazz harmadik generációját gyártják. Figyelemre méltó és lesz is a jövőben a rugalmas ülésrendszer. Mivel a benzintartály nem a hátsó ülések alatt található, tetszés szerint állíthatók a háttámlák és ezáltal nagyméretű tárgyak is könnyedén szállíthatók. Még öt emberrel a fedélzeten is a csomagtartó több mint 350 liter szabad teret kínál - a kisautó kategóriában nincs még egy márka amely több tárhelyet kínálna, mint a Honda. Nem nehéz használt, de jó állapotban lévő modelleket találni.

”Honda

Honda Civic : a Civic a Honda extrovertált modellje. Az első generációs modell 1972-ben jelent meg Japánban, 2012 óta kapható a kilencedik generáció és már bejelentették 2017-re a tízes sorozatot. A Civica Hondának olyan mint a Golf a VW-nek: egy nemzetközi sikerű fejős tehén, amely 18,5 millió eladott autóval a legnagyobb számban eladott gépjárművek közé tartozik. A Civic modell külső és belső tulajdonságai egyszerűen mindenkit levesznek a lábukról. Különösen az aktuális használtautók vonatkozásában: a motorok a legsportosabb osztályba tartoznak, magas fokú biztonságot kínálnak és a jó futóműnek és magas értékű kipufogórendszernek köszönhetően kiváló választást jelentenek. Azonban főleg az utolsó két generáció esetáben több időt igényel, hogy a dizájnt megszokjuk.

”Honda

Honda Accord : ahogy a Civic, úgy a Honda Accord is nemzetközi siker, habár Európában még nem annyira elterjedt. Ezek a modellek még használtan is kiváló választást jelentenek - a magas fokú megbízhatóságot a német TÜV is díjazta. Az első változattal 1976-ban jött ki a Honda, a jelenlegi sorozat a nyolcadik (2008 óta az utakon). Az 1990-es évek kezdete óta az Accord modellek a világpiacon különböző méretekkel és karosszéria-változatban kaphatók. Ezáltal például az európai középkategóriás változatok kisebbek, mint az amerikaiak. Ugyanakkor épp a kombi változat - amit Honda Accord Tourernek neveznek - extra helyet és csomagteret kínál. A felszerelés és a meghajtás a Honda Accord modellnél szintén tiptop.

Az álmok ereje előrébb vitte a Hondát

”Vállalat

Honda, ez az álmok ereje. A fenti szlogen egy marketing stratéga által jól kigondolt egysoros - ez az alapmondat adja vissza a Honda vállalat esszenciáját. Mindenesetre az álmok erejében már Soichiro is hitt. Honda (1906-1991) élete végéig az álmai realizálásán dolgozott. Már fiatalkorában is elbűvölték az autók, ezért lett autószerelő. Később nagyobb izgalom után nézett és autóversenyzővé vált. Egy súlyos baleset után fel kellett adnia a versenyzés iránti szenvedélyét, de nem az autók irántit. Ezért az 1930-as évek közepén megnyitotta a garázsa mellett a Tokai Seiki Heavy Industry céget, amely dugattyúgyűrűket gyártott. A második világháború alatt a kormányzat rendeletére átvette a cég irányítását. Egy bombatámadás és egy közeli földrengés következtében a gyártócsarnok és a kapacitás nagy része elpusztult, ezért Honda a vállalkozása maradékát eladta a Toyotának.

A Honda Motor Corporation a legnagyobb motorgyártóvá válik

A pénzt, amit Honda az adásvételért kapott, egy cégbe fektette: a Honda Technical Research Institute cégbe. A motorizált biciklik gyártásával kezdődött minden. Két évvel később a Honda erősítést hozott a vállalathoz. Kihachiro Kawashima mérnök és Takeo Fujisawa manager szaktudásával kiegészülve Honda újult erővel vetette bele magát szlogenje megvalósításába. „Csak egy jövőnk van, és az az álmainkból épül, ha megvan a bátorságunk a konvenciók elhagyására.“ Az új vállalkozás neve Honda Motor Corporation lett. Honda ezek után motorok előállítására koncentrált. Az első modell a D típus volt 1949-ben és a Honda Dream nevet kapta. Kerek tíz év után jött az első siker, a Super Cub modell formájában. A könnyű moped roller – amelynek rövidítése olcsó városi biciklit jelent – még ma is a legtöbb példányban eladott közlekedési eszközök közé tartozik. Magas minőség és kedvező árak segítették a Hondát abban, hogy az 1960-as évek közepére a legnagyobb motorgyártóvá váljon.

Az 1960-as évek elején a Honda beszállt az autógyártásba is

”Honda

Az első négykerekű gépjármű, a teherszállító T360 szintén gyorsan kedvenccé vált és sikert aratott. A kis sportteherautó, amit 1963 és 1967 között gyártottak, kereken 100 000 példányban kelt el. Előtte a Honda tiltakozott egy kormányzati rendelet ellen, amely csak három gyártónak engedélyezte volna az autógyártást és a Honda rákényszerült volna arra, hogy továbbra is kizárólag motort gyártson. Szintén 1963-ban mutatták be az S500 modellt. A piros Roadster, amin az S360 prototípus alapult, nem igazán tudta a motorkerékpárokra hajazó technikai rokonságot elrejteni, de a kétülésest pozitívan fogadták a vásárlók és ez megalapozta a Honda további növekedését. A vállalkozás az 1950-es évek végétől kezdődően Japánon kívüli piacokon is aktív volt, és általánosságban összevetve sikeresen mutatták be az autómodelleket. Az első Nyugat-Németországban kapható modell az S600 volt, amelynek a gyártása 1964-ben kezdődött meg és exportja egy évvel később indult meg Európába. Nem sokkal később követte a Honda S800, amelyet a Honda kupé és kabrió kiszerelésben egyaránt kínált. A használtautót vásárlók között nagyon keresettek és ritkaságszámba mennek ezek az oldtimer modellek.

Az autógyártók közül elsőként a Honda vezette be a piacokra a saját luxusmárkáját

”Honda ”Honda

A kisautók és roadsterek után a Honda az ezt követő években folyamatosan építette ki modellpalettáját. Ezt követte 1972-ben a Honda Civic a kompakt osztályban, 1976-ban a Honda Accord és 1978-ban a Honda Prelude a középkategóriában. 1985-ben a Honda Legend modellel már a felső középosztálynak is tudott a Honda gépjárművet kínálni. Egy évvel később a Honda egy kalap alá vette az összes luxusgépjármű-modellt, amit az egyesült államokbeli és kanadai piacokon árult az Acura prémium márkanév alatt. Ez sikeres lépésnek bizonyult, mivel a következő 30 évben a Honda az Acura modellekkel az egyik legsikeresebb luxusautó gyártóvá vált az amerikai kontinensen. A koncepció olyan sikeres volt, hogy Oroszországban, Kínában és még a hazai piacon Japánban is a nemes Honda modelleket és változatokat Acura márka alatt kínálták. 1990-ben mutatták be a szuper sportkocsi Honda NSX-et, a rövidítés New Sportscar eXperience, azaz új sportautó élményt jelentett. A hangos szaksajtó a „világ legjobb sportautójának” titulálta.

A krízisévek ellenére a Honda az egyik utolsó független autógyártók egyike

”Honda ”Honda

Az 1990-es évek a próbálkozások időszakát jelentették a Hondának, mivel a céget alapító Soichiro Honda - aki még 1973-as nyugdíjba vonulása után is a vállalat lelkesedését jelentette - meghalt. A teherautó és a SUV felfutását átaludta a cég, mialatt a Mitsubishi által kezdeményezett ellenséges felvásárlásról pletykáltak. A vezetés Nobuhiko Kawamoto döntésére felfüggesztette a népszerű, de felettébb drága elkötelezettségét a Forma 1 felé és újonnan kifejlesztett kisteherautókra és terepjárókra kezdett el koncentrálni. A Honda Odyssee és a Honda CR-V kezdeti sikerének köszönhetően visszahozták a céget a siker mezsgyéjére. A SUV-ok mellett meggyőzően szerepeltek a hibrid meghajtású gépjárművek, közülük is a nemzetközileg nyereséges hibrid kupé CR-Z. Ezek után a cég új üzleti területekre terjeszkedett: a Honda Aircraft Company leányvállalat a Honda HA-420 megnevezésű modellel, az úgynevezett HondaJet repülőgéppel új területen igyekezett megvetni a lábát. Napjainkban a Honda egyike a kevés független japán autógyártók egyikének. A vállalat ugyanakkor autók, motorkerékpárok mellett kerti gépeket, hajómotorokat és áramfejlesztőket is gyárt. A Honda egyben ismert az intelligens művészet iránti elkötelezettségéről is: az ASIMO (az Advanced Step in Innovative Mobility angol kifejezés rövidítése) az egyik lefejlettebb humán robotot jelenti a világon.

Az aktuális modellek, amelyek használtautóként is meggyőzőek:

Modell neve Járműosztály Gyártási év Megjegyzések
Honda Jazz kisautó 2013 óta (3. generáció) Variálható hátsó ülés. A városi vészfék és a tempomat a szériafelszerelés része, a magasabb felszereltségű változatok Honda Connect Infotainment rendszerrel rendelkeznek. Ugyanaz a platfom lett használva, mint a Honda HR-V-nél (2. generáció).
Honda Civic Kompakt osztály 2011 óta (9. generáció) Kifejezetten az európai piacra kifejlesztve. 2015 elején ráncfelvarráson esett át. Kombi felszereltségű megnevezése a Tourer, a sportváltozat Civic Sport néven kapható. A versenyautó változatot Civic R típusnak nevezik.
Honda HR-V SUV 2015 óta (2. generáció) Fényszóró asszisztens, városi fék asszisztens, tempomat és klíma a szériafelszerelés része. A navigációs rendszer érintőképernyőn keresztül történik. Variálható hátsó ülés. Ugyanaz a platform, mint a Honda Jazznél (3. generáció).
Honda CR-V Kompakt SUV 2014 óta (4. generáció) Első- vagy összkerékmeghajtással. Szintén tartalmaz parkolási-, fényszóró-, követőfényt vagy blind spot asszisztenst. Magasabb felszereltségű Honda modellek Infotainment Honda Connect rendszerekkel is fel lehet szerelni.

További hivatkozások áttekintése