Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
lada-niva-l-01.jpg

Lada Niva

Lada Niva áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Lada Niva, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Fiat engedélyezésével az orosz autógyártó, az Avtovas az egyik legnagyobb kelet-európai autógyár volt. A nyugati piacokon különösen az a SUV vált ismertté, melyet először 1970-ben építettek meg és amely azóta is szinte eredeti formájában érhető el. Ezen kívül a gyártó szedánok és kombik - mint a Lada Kalina vagy a Lada Priora - modernizált mintaprogramjaival is képviseltette magát Nyugat-Európában. A Lada Niva volt az egyik legrégebben épült SUV klasszikus.

A Lada Niva az SUV-ok felszállómodellje

Amikor az orosz gyártó az 1970-es években kifejlesztette az SUV-ok projektjét, a tervezők részben azokat a technikai komponenseket használták, melyeket a Fiat 124 modelljeinél is. Ám az alvázra és a meghajtás technológiájára külön megoldásokat kellett találniuk. A mérnökök felé támasztott legfontosabb követelmény az alábbi volt: az 1977-től forgalomba került VAS 2121, Lada Niva vagy Lada Taiga modelleknek nemcsak tereptulajdonságokkal, hanem alacsony költségű és egyben robosztus karbantartási technológiával is rendelkezniük kellett. Ez különösen fontos volt a kelet-európai piacok számára, ahol az útviszonyok és alkatrészellátás nem mindig voltak problémamentesek. De éppen ezek a tulajdonságok és a Lada Niva kedvező ára tettek arról, hogy a nyugat-eruópai országokban is az SUV osztályba sorolták ezt az alapmodellt.

A 2010-es modellévben a Lada Niva vizuálisan és technikailag is átalakult

Mindössze 3,75 méteres hosszával, és 2,20 méteres tengelytávával a Lada Niva vezette szegmensét, melyet csak évtizedekkel később ismertek el Kompakt-Sport Utility Vehicle (SUV), azaz sport-haszonjárműnek. Bár a Lada Niva húzóereje mintegy 1,5 tonna, az állandó összkerékmeghajtás és a központi differenciálmű miatt a haszonjárművek alacsony tartományába sorolják, ugyanis a klasszikus SUV-okkal ellentétben inkább egy szedán vezetési élményét nyújtotta. A Lada Nivát négyüléses verzióban, 1,6 literes benzinmotorral kínálták, mely elérte akár az 54 kW (75 LE) teljesítményt is. Egy ráncfelvarrást követően a Lada Niva 1997-ben új, 1,7 literes motorral, 60 kW (82 LE) teljesítménnyel jelentkezett. Ezen túlmenően a Lada Niva gyártója az 1990-es években az 1,9 literes dízelmotoros változatot is kínálta, 51 kW (69 LE) teljesítménnyel. A 2010-es modellévben az orosz terepjáró klasszikus vizuális és technikai átdolgozás után lépett a piacra.