Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
mazda-cx-7-l-01.jpg

Mazda CX-7

Mazda CX-7 áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Mazda CX-7, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A japán gyártó első igazi városi terepjárója már közvetlenül a megjelenése után átütő sikereket ért el. Nem csoda, hiszen remekül néz ki és nagyszerűek a menettulajdonságai is. Már első ránézésre is megragadja a tekintetet, karakteres megjelenése pedig hűen tükrözi a dinamizmust, ami a CX-7 vezetési élményét jellemzi. Sehol egy éles sarok vagy szögletesség – a hullámzó vonalakból alkotott összkép olyan autóvá teszi, amin mindenkinek megakad a szeme. Egyszerre sportos hétvégi autó és vagány, de praktikus a hétköznapi használatban is.

A nagyközönségnek először 2006 januárjában mutatták be a Tribute utódjaként a Los Angeles-i Autószalonon, majd a következő hónapban el is kezdték a gyártást a Mazda hirosimai gyárában. Egészen 2012-ig folyt a termelés, ekkor jelent meg a CX-5, leváltva elődjét a termékpalettán. Eleinte az európai piacra csak egyféle motorral szerelték, egy 2,3 literes benzines négyhengeressel, turbóval kiegészítve, amely így a gyári adatok szerint 260 lóerő leadására képes. Elöl és hátul is független kerékfelfüggesztéssel rendelkezik, és a hűtött tárcsafékek mellett számos további biztonsági extra gondoskodik a sofőrről és utasairól. Első-, illetve négykerékmeghajtású változatban is létezik, utóbbinál egy számítógép által vezérelt mágneses kuplung a motor erejének felét a hátsó tengelyre irányítja. Felszereltségét tekintve négy fajtát különböztethetünk meg: az iSV és az iSport az alsóbb kategóriát képviselik a típuson belül, az sTouring és az sGrand Touring pedig a felsőbb réteget célozzák meg, és az összkerék-meghajtás is csak az iménti két változatban volt rendelhető. Tömege 1,8 tonna körül mozog, így méretes dimenziói ellenére korántsem mondható nehéznek.

2010-ben a modell frissítésen esett át. A bivalyerős benzines motor mellett elérhetővé vált egy gazdaságosabb, dízeles erőforrással is. Ezt a Mazda 6-ból emelték át a mérnökök, 2,2 literes lökettérfogatával 163 lóerő leadására képes, szintén négy hengerrel és turbóval. Ezzel az erőforrással jelentősen csökkent a fogyasztás a benzines társához képest, a típus népszerűsége pedig tovább nőtt az európai vásárlók körében. A külső ráncfelvarrás során az RX-8-hoz hasonlóra rajzolták át az elejét és hátulját egyaránt. A belső teret szintén modernizálták, a két új kijelző mellett számos egyéb kiegészítővel jártak a tulajdonosok kedvébe. Elérhetővé vált a holttérfigyelő rendszer, valamint Bluetooth kapcsolódási lehetőséggel is ellátták az autót.

Kategóriáját tekintve a CX-7 a városi crossoverek családjába tartozik, hiányzik azonban belőle a hasonszőrű társainál gyakran előforduló hullámzó ringatózás. Meglepően feszes, sportos futóművet kapott, ami remek kanyartartással rendelkezik, ennek ellenére mégis könnyedén és lágyan veszi az akadályokat, bukkanókat. Viszonylag magas felépítésű, mégsem dől nagyot a kanyarokban, kormányzása közvetlen és pontos. Az európai piacokon csak manuális váltóval elérhető, leszámítva a tengerentúlról importált használt autókat. Kellemes, pontos szerkezet, élvezet vele a fokozatokat kapcsolni. Belső tere tágas, hosszú távon is kényelmes, még a hátsó sor is bőséges helykínálattal rendelkezik. Rendkívül ergonomikus, minden kéznél van, és mindennel fel van szerelve, amit egy ilyen autótól elvárhatunk. Az összes kapcsoló és gomb elsőre megtalálható, praktikusan és ésszerűen vannak elrendezve a tetszetős műszerfalon. Hangszigetelése remek, autópályán is csak minimálisan hallatszik a menetzaj. Ehhez a tulajdonságához remekül párosul a nagyszerű hangrendszer, amin láthatólag nem próbáltak spórolni a japán mérnökök.

Japán konkurensei, a Nissan Murano és az Infinity FX szintén hasonló kaliberű autók, mind kategóriára, mind megjelenésre. Karakteres dizájnnal büszkélkedő, széles körben közkedvelt crossoverek, azonban magával ragadó vonalaival a CX-7 magasan a legszebb mind közül. Már a megjelenésétől kezdve jó vételnek számított, és a mai napig az egyik legjobb választás a kategóriájában. A gázolajos erőforrás megjelenése mindenképpen jót tett az eladásoknak. Akik feszesebb, sportosabb vezetési élményre vágynak, azoknak az erősebb, benzines motor a megfelelő választás - a nem sokkal magasabb fogyasztás nem nagy ár az impozáns 260 lóerőért. Ugyanakkor az egyértelműen költséghatékonyabb, gazdaságosabb dízel változat sem szégyenkezhet, az abban rejtőző erő is bőségesen elég az egyébként több mint 4,7 méter hosszú autó dinamikus mozgatásához.

Fontos az első benyomás, ennél az autónál ez sokaknál döntő szempont lehet, aki pedig bele is ül, hogy kipróbálja, biztosan maradandó élményre tesz szert és mosolyogva fog kiszállni belőle. Az egyszerre sportos és elegáns dizájnhoz páratlan vezetési élmény társul. Segítő társ lehet a hétköznapi életben, de síelésre, nyaralásra is bátran elmehetünk vele. Pontos irányíthatósága, kezelhetősége, úttartása csodás családi autóvá teszik. Kellőképpen erős, hogy felmenjen a legmerészebb emelkedőkön is, és épp elég tágas ahhoz, hogy az egész család beleférjen, csomagokkal együtt. Mindezek mellett használtpiaci ára is csábító lehet, manapság már valamikori új árának töredékéért hozzájuthatunk eme nagyszerű crossoverhez.