Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
default-banner-l-01.jpg

Mercedes-Benz CLS

Mercedes-Benz null áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Mercedes-Benz null, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:64 500,- EUR*
Használt ettől:2 990,- EUR*
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Mercedes történetéről

Talán kevesen vannak tisztában azzal, hogy a Mercedes-Benz valójában nem egy önálló vállalkozás, hanem a Daimler AG része. Éppen ezért a márka történelme jóval szövevényesebb, mint azt elsőre gondolhatnánk. Ugyanis még csak az időszámításunk utáni 19. század végét írta az emberiség amikor Carl Benz elkészítette a világ első automobilját, majd röviddel utána Gottlieb Daimler szintén megalkotta saját négykerekűjét és árusítani is kezdte azt. A két tervező cégeinek sorsa csak jóval később, 1926-ban fonódott össze, amikor a Daimler Motoren Werke és a Benz und Cie. összeolvadásával létrejött a Daimler-Benz AG, ez pedig azt is jelenti egyben, hogy a Mercedes a világ egyik legrégibb autómárkája. A fentiekben leírtakból kiderül, honnan származik a Benz és a Daimler elnevezés, azonban a Mercedesnek merőben más eredete van. Daimler egyik fontos üzlettársa, Emil Jellinek 1900-ban megállapodott ugyanis a Daimler autók értékesítéséről a céggel, de cserébe azt kérte, hogy az új, nagy teljesítményű modellt lánya neve után Mercedesnek hívják. A híres háromágú csillag jóval prózaibb okokból szerepel a kocsikon, az alapítók szimplán csak nem tudtak dönteni a négy- és a háromágú csillag között, de végül az utóbbit használták. 1923-ban már a ma is ismert kör alakú keret egészítette ki az emblémát, a két üzlet egyesülésekor pedig a Benz logójából az olajágat is belefoglalták, így kialakítva a ma ismert arculatot. A Mercedes autóit már a kezdetektől a minőség és tartósság jellemezte, a különféle modellek sikeressége okán így a gyártó hamar széles körben népszerűvé vált, az Opel és az Auto-Union után a harmadik legnagyobb német autógyárrá lépve elő. Rövid időn belül világszerte ismertté vált tehát a márka, számos műszaki újítást is kifejlesztve, melyek ma már az iparág szerves részét képezik, de az autógyártáson kívül más érdekeltségei is vannak a cégnek: az 50-es évektől például 22 nagyvállalatot vásároltak fel, 1998-ban egyesültek a Chryslerrel, majd 2007-től újr különváltak útjaik. A CLS Mercedesek 2004-től szerepelnek a kínálatban, valamelyest átmenetet képezve az E és az S osztály között.

Mercedes CLS: coupé és limuzin egyben

2004-es bemutatásakor igazi felüdülés és valódi újdonság volt a hagyományosabb formájú luxusautók között a Mercedes új CLS osztálya, mely kupés tetőívével és négyajtós kivitelével játszi könnyedséggel vitte be a sportosságot a kategóriába. A jármű sikerességét mi sem jelzi hatásosabban, mint hogy több mint 170 ezer példányt adtak el belőle, később pedig az Audi is a CLS-ből merített ihletet, amikor elkészítette saját, hasonló modelljét. A gyártó szavait idézve a kocsi rendelkezik a „kupék karizmatikusságával” és a szedánok kényelmével és praktikusságával, és mint ilyen jól kitölti a Mercedes palettájáról 1995-ben kivont E-osztályos kupé után maradt űrt. Az első, W219 kódjelű CLS generációt az E-osztály 152 milliméterrel megnyújtott platformjára építették, és csak többéves tervezés és fejlesztés után debütált a jármű 2004-ben. Eredetileg a hatalmas kupét két verzióban gyártották, ezek a CLS 500 alapmodell és a nagyobb teljesítményű CLS 55 AMG voltak. A megnyerő és kiemelkedően elegáns küllemű autó motorválasztékában hat benzines és egyetlen dízelüzemű erőforrás állt a vevők rendelkezésére. Előbbieknek 3 és 3,5 literes V6-os, 5,0 és 5,5 literes V8-as, valamint 5,4 és 6,2 literes AMG V8 változata létezett, míg utóbbi esetén kizárólag 3 literes V6-os turbódízellel lehetett hazavinni a CLS-t. A CLS 55 és később a CLS 63 AMG változatok az alapmodell teljesítményben jóval erősebb kiadásai, a különbség viszont elsőre szembeötlött az utastérben és kívülről egyaránt: a beszállót ugyanis perforált sportülések fogadták, az autók pedig 18, vagy akár 19 hüvelyk átmérőjű kerekeken gurultak, illetve a nagyobb légbeömlők és a négy krómozott kipufogócső is jellegzetes volt. A használtan szintén közkedveltté vált kocsi biztonságosság terén teljes mértékben felnőtt a Mercedes-szel szemben általában támasztott elvárásokhoz. Ez nemcsak az oldal- és függönylégzsákokat jelentette, hanem a négykerekű „okos” érzékelőrendszerét is, ami az esetleges becsapódás erejének megfelelően finomhangolta a biztonsági öveket és a légzsákokat. A felszereltséget tekintve sem szenvedtek hiányt a járművet újonnan vagy használtan megvásárlók, ugyanis a kulcsmentes indítás, a motoros napfénytető, a parkolássegítés és a GPS navigáció csak néhány tétel az extrák hosszú listájáról.

A Mercedes CLS új generációja és osztálytársai

A Mercedes CLS második generációja 2011-ben látott napvilágot, egy évvel később pedig bejelentették a „Shooting Brake” fantázianévre hallgató kombiváltozatot, amivel a márka újabb minikategóriát alapított, létrehozva a kombi-kupét. Érdekesség, hogy az új nemzedék képviselőinek lökhárítódizájnját az SLS AMG-től örökölte a CLS, megkapva a LED-lámpákat és az intelligens világításrendszert. A második széria már matt festéssel, alumínium pedálsorral és több új kárpitstílussal érkezett, ami pedig a motorválasztékot illeti, bevezetésre kerültek a sokkal takarékosabb „BlueEFFICIENCY” erőforrások és az összkerékhajtásos 4MATIC verziók. A számok tükrében ez 3 és 3,5 literes V6-os és 4,6 és 5,5 literes benzineseket, egy 2,1 literes négyhengeres dízel ikerturbós blokkot és egy háromliteres V6-os turbódízelt jelent, míg sebességváltók terén 7 és 9 sebességes automata megoldások közül választhatnak a vásárlók. Az új, takarékos motorok miatt a fogyasztás nagy mértékben csökkent, emellett a CLS 63 AMG kivitelének új változata szintén megszületett, V8-as biturbóval, sportváltóval, átdolgozott, nagy teljesítményre felkészített félrendszerrel és 3 szinten állítható ESP-vel. Vetélytársakra természetesen az összes kivitel számíthat, mivel az Audi az A7-es szériával, a BMW saját hagyományosabb kinézetű 6-os sorozatával, a Volkswagen pedig a Passat CC kiadásával tör magának utat a szegmensben, jó alternatívát kínálva a stuttgartiak ajánlatára. Mindazonáltal még az említett nagy márkák mellett is jelentősnek számít a Mercedes presztízse, amihez ha hozzávesszük a CLS üdítően sportos formavilágát és a gyártóra jellemző csúcskategóriás minőségét, már könnyebb megérteni, hogy miért olyan népszerű az autó. Végül, de nem utolsósorban, a CLS jó értéktartása miatt lassan öregszik, aminek köszönhetően a kocsi üzletembereknek és családoknak használtan is nagyszerű társa lehet, fokozatosan egyre tovább öregbítve a meglehetősen fiatal típus hírnevét.

További hivatkozások áttekintése