Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
mitsubishi-pajero-side

Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Mitsubishi Pajero, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Gőzhajóktól az autógyártásig: Mitsubishi történelem

Mint oly sok más autómárka, a japán Mitsubishi sem négykerekűek gyártásával kezdte meg hosszú karrierjét. Több mint 140 éve – 1870-ben – egy japán rizskereskedő család fia, Yataro Iwasaki mindössze három hajóval hozta létre első kereskedőcégét, melyet öt év elteltével, 1875-ben nevezett el Mitsubishi Gőzhajó Társaságnak. A cég manapság is használt emblémája viszont csak hosszú esztendők múltán, 1914-ben nyerte el végleges formáját: a jellegzetes márkajelzés az Iwasaki család címerében található három gyémánt, illetve egy másik – az Iwasaki családdal barátságot ápoló – család három tölgylevelet mintázó címerének ötvözete. A cég első autója 1917-re készült el. Ez a Mitsubishi A-modell volt, ami még egy kezdetleges favázas szerkezetre épült hétüléses járgány volt. Egy évvel az első négykerekű után a japán cég bemutatta első teherautóját is. Az első két alkotást követő körülbelül 20 évben a Mitsubishi rengeteg, történelmileg is szignifikáns járművet gyártott, egyebek mellett a gyár első gőzmozdonyát és repülőgépét (1920-ban és 1921-ben), 1933-ban pedig a világ első búvárhajójával hívták fel magukra a figyelmet, aminek az akár 1000 méteres mélység sem okozott gondot. A vállalkozás az elkövetkezendő évtizedekben folyamatosan fejlődött és manapság mint Mitsubishi-csoport működik. Az óriáscég a földkerekség egyik legmeghatározóbb ipari konszernje lett, ami különféle területeken a világ szinte minden piacára készít minőségi termékeket. Az autógyártásért felelős Mitsubishi Motors Corporation 1970-ben önállóvá vált és az elmúlt évtizedek során előremutató technológiai fejlesztésekkel és kutatással élen jár a kiváló minőségű gépjárművek készítésében. A Pajero 1982-es bevezetése óta folyamatosan a gyártó modellpalettájának részét képezi és előkelő helyet foglal el a mostoha körülmények között is kiválóan teljesítő terepjárók mezőnyében.

A Mitsubishi Pajero indulása: az első generációk

Az 1982-től gyártott Pajero neve a legtöbb embernek a Dakar-ralival kapcsolatban juthat eszébe, ahol a jármű hatalmas sikereket ért el, ezzel nagyszerű alapot biztosítva a modell civil térnyerésének is. A szinte minden munkaterületen (vadászat, mezőgazdaság, geológusok, stb.) közkedveltté vált autó három- és ötajtós kivitelben egyaránt megjelent, sikerét pedig energikus motorjainak – dízelből maximum 2,5 literes, benzinesből akár 3 literes V6-os kivitelben – is köszönhette. Az ötsebességes manuális és 4 gangos automata váltóval is megjelent terepjáró utódja csaknem 10 évvel az eredeti után, 1991-ben jelent meg és könnyen felismerhető kerekebb formavilágáról. Az újítások sora ezzel azonban nem ért véget, a megbízhatóságáról elhíresült és máig gyakran használt autó szinte stílust teremtett, ötajtós változatában tágas hely állt az utasok rendelkezésére, ezenfelül az összes kivitel fényesen megállta a helyét terepen is. Ezt egyrészt a nagyszerűen működő váltható összkerékhajtás, másrészt a nagyszerűen teljesítő, továbbfejlesztett motorkínálat tette lehetővé, amiben újdonságként 3,5 literes V6-os benzines és 2,8 literes turbódízeles blokkok szerepeltek és a többfunkciós ABS szintén a Pajero jövőbe mutató megoldása volt. A harmadik generáció 1999-ben bemutatott, akár hétüléses, kiváló terepjáró képességekkel rendelkező kocsi elődjeihez hasonlóan népszerűvé vált a használt- és új autók piacán egyaránt, és tekintve, hogy ezúttal is megjelent három- és ötajtós kivitelben is, viszonylag széles réteg igényeit tudta kielégíteni. A teljes átalakításon átesett jármű már formás önhordó karosszériájával és az asztalton mutatott jobb súlyelosztásával szintén kényelmesen irányíthatóvá vált, megnövekedett méretének köszönhetően pedig az ötajtós kivitel már a SUV-ok táborát erősítette. Addig nem látott tagja volt a motorpalettának a 3,8 literes V6-os, 24 szelepes SOHC erőforrás, valamint a dízeles, közvetlen befecskendezésű 3,2 literes blokk is a harmadik generáció terméke.

A Pajero legújabb szériája és riválisai

A 2006-ban bemutatott és máig gyártott Pajero legújabb nemzedéke az elődöket minden ízében tovább gondolta. Jelentősen javult például a jármű biztonságossága, amihez hozzájárul a robosztus felépítés, a számos légzsák, a fékerőszabályozó-rendszer és az aktív stabilitáskontroll egyaránt. A terepen továbbra is nagyszerűen teljesítő kocsi napjainkban egyféle dízelmotorral kapható, ami egy végletekig csiszolt, az EURO 6b szabványnak megfelelő 4 hengeres, 16 szelepes turbófeltöltéses, 190 lóerős blokk. A kifinomultabb dizájnnal és ívelt idomokkal hódító jármű belső tere a legújabb generáció esetében már kényelem tekintetében is a szabadidőautók komfortérzetével vetekedik. Erről például az ülésfűtés, a LED-es lábtér világítás, az opcionális napfénytető és az akár 8 hangszórós hifi rendszer, illetve az érintőképernyős navigációs konzol gondoskodik. A terepjáró használtan és újonnan is hatalmas népszerűségéből azonban a többi gyártó modellje folyamatosan igyekszik lefaragni. Ebből kifolyólag nem elhanyagolhatók az olyan vetélytársak, mint a Toyota Hilux, a Mercedes G osztálya, a Hyundai Tucson, emellett pedig a Land Rover Discovery és a Jeep Grand Cherokee sem elhanyagolható ellenfél. A szoros verseny ellenére viszont a Pajero tartja népszerűségét és használtan szintén kedvelt maradt, ami valószínűvé teszi, hogy a terepjáró még sokáig osztályának élmezőnyében falja majd a kilométereket.