Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
nissan-almera-l-01.jpg

Nissan Almera

Nissan Almera áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Nissan Almera, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Nissan alapok

Nem széleskörűen ismert tény, hogy a ma már a világ egyik legnagyobb autómárkájaként számon tartott Nissan Datsun név alatt kezdte pályafutását. A japán piacnak már az 1900-as évek elején is aktív szereplője volt, az áttörést azonban az 1933-as év jelentette, amikor a Nicon Sangyo Co. és a Tabata Imono Co. (a Datsun járművek addigi gyártója) létrehozták a Yokohamai Jidosha-Seido részvénytársaságot. Egy évvel később, 1934-ben a Nikon Sangyo Co. megszerezte a cég kizárólagos tulajdonjogát, 1935-ben pedig Nissan Motor Co. Ltd.-re változtatta annak nevét. A yokohamai üzemben gyártott autók továbbra is Datsun néven futottak és a termelés kiegészült haszongépjárművek készítésével, aztán a második világháború során a nagy keresletnek köszönhetően már évi 20 ezer négykerekű gördült ki a gyár kapuin. Az 1951-es Patrol terepjáró megjelenése után az 1958-as és 1960-as év történelmi jelentőségű volt a vállalat történelmében, mivel előbbi alkalmával először exportáltak az Egyesült Államokba, az utóbbi dátum pedig a Nissan kaliforniai leányvállalatának alapítását jelöli. Két újabb év elteltével, 1962-ben a japán márka megkezdte európai hódítását is, és több országban is elérhetővé váltak a japán modellek. Az 1990-es évekre a Nissan folyamatosan fejlődött és sikeresen működött, az 1999-ben a Renault-val aláírt Global Alliance egyezség értelmében pedig a világ negyedik legnagyobb autógyártó csoportjaként évi több mint ötmillió értékesített járművel meneteltek tovább az új évezredbe. Ennek ellenére a csoport az említett időszakban pénzügyi nehézségekkel küzdött. A megmentő Carlos Ghosn személyében és az általa indított Nissan Újjászszületési tervvel érkezett, ami után a Nissan újra elindult a siker országútján és többek között olyan kocsikat tett le az aszfaltra, mint a sokak által kedvelt Nissan Almera.

A népszerűség felé: az Almera első szériája

A Nissan Almera a japán gyártó kompakt kategóriás személygépkocsijaként jelent meg 1995-ben és a meglehetősen sikeres Sunny típust váltotta le a márka kínálatában. Az N15 kódnevű első széria négyajtós lépcsőshátú, valamint három- vagy ötajtós ferdehátú kivitelben volt elérhető. A jó minőségű és tartós karosszériával tervezett típus első generációja dinamikus motorkínálattal várta a vevőket, melyben meglehetősen kedvező fogyasztású 1,4 literes, 1,6-os vagy kétliteres benzines és kizárólag kétliteres dízel erőforrások szerepeltek. Minden modellben helyet kapott továbbá a szervokormány, légzsákok védték a sofőrt, illetve az elektromos ablakemelők és a sztereó hangszórók is az alapfelszereltség részét képezték. Ha tehát figyelembe vesszük az említett jó tulajdonságokat és a tényt, hogy a Nissan meglehetősen alacsonyra pozícionálta a jármű árát, már nem meglepő, hogy az Almera újonnan és használtan is komoly elismertségre tett szert. 1998-ban a gyártó ráncfelvarrást eszközölt az autón, ami után megújult annak külseje (változtatások az orr dizájnján például) és a sportos GTi kivitelt is frissítették némileg, olyan külső elemekkel, mint az opcionális, „agresszív” megjelenést kölcsönző gyári lökhárító- és köténycsomag. A megújulás után vált az alapfelszereltség részévé továbbá az oldallégzsák, amivel a gyártó sokat javított az autó biztonságosságán. Az egyre sikeresebb kocsi utódjaként érkező, már sokkal több országban értékesített második nemzedék 2000-ben debütált és szinte minden tekintetben továbbfejlesztette elődjét.

Az Almera második szériája és ellenlábasai

Jelentős átalakításon esett át a Nissan Almera a generációváltás alkalmával. A 2000 januárjában napvilágot látott jármű ovális, ívelt formákat kapott és a karosszéria minden elemét lágyabb stílusban alkották újra a japán márka tervezői. A Nissan mérnökeinek és gondosságának köszönhetően az összeszerelési minőségre sem lehetett panasz, illetve a cég szokatlanul hosszú garanciát vállalt a kocsira, ez pedig egyéb értékei mellett még kedvezőbb vétellé tette később az Almerát a használtpiacokon is. Az autó legkiemelkedőbb előnye vetélytársaival összehasonlítva azonban ezúttal is kifejezetten alacsony fogyasztása. Ezt a motorpalettán legnépszerűbbé váló 1,5-ös benzinesnek és a Renault-gyártmány 1,5 literes dízelblokknak köszönheti, melyek mellett elérhető volt még négykerekű 2,2 literes gázolajos és 1,8-as benzinüzemű erőforrásokkal is. A motorokon kívül azonban jobbá vált a vezethetőség és a tapadás is, összességében sokkal dinamikusabbá vált az Almera, a 2003-as modellfrissítés után pedig a felszereltség sem hagyott maga után kívánnivalót. Az új változatban is alapból található tehát két légzsák és ABS a biztonság jegyében, ezenfelül a színes vagy monokróm, középkonzolon elhelyezett képernyő is elérhetővé volt hozzá, amellyel a klíma, a CD-s rádió és akár a GPS is egy helyről kezelhetővé vált. Egyáltalán nem volt viszont magányos osztályában az Almera. Legmeghatározóbb ellenfeleiként például a Suzuki Swift és a Mazda 3-as indultak, de jó alternatívát jelentett a szintén Japán Toyotától a Yaris is. A Nissan modellje azonban több mint 10 éven át sikeres tudott maradni, ami bizonyítja létjogosultságát a piacon és egyaránt magyarázattal szolgál máig tartó népszerűségére.