Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
nissan-navara-side

Nissan Navara

Nissan Navara áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Nissan Navara, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Nissan eredete

Kevéssé ismert tény, hogy az Európában manapság Nissanként márka Datsun néven már az 1900-as évek elején jelen volt a Japánban. 1933-ban aztán a Nicon Sangyo Co. és az addig a Datsun autókat gyártó Tabata Imono Co. létrehozta a Jidosha-Seido részvénytársaságot. Egy évvel ezután a Nicon Sangyo kizárólagos tulajdonosává vált a cégnek és a táraság neve ezután Nissan Motor Co. Ltd volt. Az üzemben készített személyautókat viszont továbbra is Datsun néven gyártották, melyek növekvő népszerűségnek örvendtek. 1960-ban Kaliforniában a Nissan megalapította leányvállalatát, két esztendővel az után, hogy a japán cég sikerrel kiszállította és értékesíteni kezdte első autóit az Egyesült Államokban. Újabb két év múlva, 1962-ben a japán márka már európai országokban is forgalmazta autóit. 30 évvel később a vállalat már szinte minden kontinensen megvetette lábát, az 1999-ben a Renault-val aláírt Global Alliance megállapodás után pedig létrejött a világ negyedik legnagyobb autógyártó csoportja, évi öt millió járművet meghaladó gyártási kapacitással. A csoport jövője azonban abban meglehetősen ingatag lábakon állt. Aztán Carlos Ghosn elindította a Nissan Újjászületési Terv elnevezésű programot és a Nissan újra nyereséges vállalkozássá vált és olyan sikerautókat gyártott, mint többfunkciós terepjáróból mára szabadidő autóvá is átalakult Navara.

Szabadidőautó vagy munkagép? - a Navara első két szériája

A csak európai és ausztrál piacokon Navara nevű terepjáró gyorsan népszerű lett. Erre masszív felépítményével és terepen nyújtott jó teljesítményével szolgált rá, valamint motorkínálatával, melyben csupa erős és megbízható motort kínált a gyártó. Kiviteltől függően elérhető volt a pickup többek között a belépő 2,4 literes benzinessel és 2,5-ös dízellel, azonban szinte minden évben érkeztek új blokkok, először a V6-os 3 literes, majd a 4x4-es változathoz a 3,3 literes szintén hathengeres kiadás. A használtpiacon is népszerű első generáció utódjaként a 2005-ös modellévben azonban a Nissan elindította a siker útján a típus második nemzedékét is, mely az alapoktól újratervezett dizájnnal érkezett, ami modernebbé és városiasabbá tette az autó megjelenését. Az új terepjáró már az új Nissan F-Alpha platformjára épült, az új konstrukció pedig megnövekedett mérettel is járt. Az új motorkínálat többek között 4 literes, 261 lóerős benzines hathengeresből, ennek gyengített, 4 hengeres változatából, valamint kétféle 2,5 literes, 142 vagy 172 lóerős dízelüzemű blokkokból állt. A dupla- és szimplakabinos kivitelben is értékesített jármű megjelenése stílusosabbá, a belső felszereltség pedig gazdagabbá vált. Ez a gyakorlatban szinte személyautó minőséget jelentett, ahonnan igény esetén nem hiányzott a fűthető ülés, tempomat és multifunkciós kormány sem, a légkondicionálás pedig alapfelszereltség volt.

A Navara jelen generációja és társai...

...avagy a szabadidőautóként használt, munkára is kiválóan alkalmas terepjárók osztálya. Az említett kategória ugrásszerűen növekvő népszerűségéből kifolyólag a piac is telítettebb, számos gyártó kínál munkavégzésre és hobbiautónak is alkalmas pickupokat. Ezek közül a Navara komoly kihívója lehet a Mitsubishi L200 és némileg magasabb árkategóriában a Ford Ranger, továbbá jó alternatívát kínál a Toyota a Hiluxxal, illetve az Isuzu a D-Maxxal. Mindazonáltal a Nissan eredményesen száll be ebbe a versenybe a Navara legújabb, harmadik generációjával, mely teljesen modern formával, minőségi beltérrel és továbbfejlesztett motorválasztékkal érkezett 2014-ben. Az új modell hátsó futóműje már csavarrugós megoldással csökkenti a kocsi méretéből fakadó lengéscsillapítási és rugózási problémákat, valamint még az elődöknél is változatosabb extrákkal járul hozzá az akár öt utas kényelméhez. Ezt a komfort például kétzónás automata klímában és a zérógravitációs, deréktámaszos ülésekben nyilvánul meg, továbbá a pickup már támogatja a különféle okostelefonokat, a hozzájuk kapcsolódó műveletek pedig a beépített navigációval is ellátott érintőképernyős rendszeren végezhetők el. Az extra- és duplakabinos kivitelben kapható Navara kétféle 2,3 literes DCi dízelmotorral érhető el, melyek 160 vagy 190 lóerős teljesítménnyel biztosítják a megfelelő erőt úgy a városi, mint a terepen való közlekedéshez. Összefoglalásként tehát elmondható, hogy bár szoros verseny alakult ki a szabadidőautóként is használt pickupok piacán, az új Nissan Navara kiváló motorjainak és komfortos belső terének köszönhetően megállja a helyét, időtálló kialakításuk miatt pedig a használt példányok népszerűsége sem csökken.