Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
nissan-pulsar-l-01.jpg

Nissan Pulsar

Nissan Pulsar áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Nissan Pulsar, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A nagyvolumenű kompaktosztályban a legtöbb gyártó sokáig óvatosabban kísérletezett a dizájnnal. Ebben értékesítésterhes járműszegmensben a legtöbb tervező egyetlen modellgenerációban igyekezett megtalálni azt a kreatív megoldást, ami a legtöbb ügyfél szája ízének megfelel. Egy idő után azonban ez a megközelítés kontraproduktívnak bizonyult, ugyanis a ferdehátú szedán vagy a tőle származó lépcsőshátú és kombi változatok egyre egységesebb megjelenést kaptak. A kompaktosztályban eluralkodó nagy unalom fokozatosan találkozott az összes gyártóval, akik így tervezőiknek az új fejlesztések során kénytelenek voltak nagyobb mozgásteret biztosítani. A lámpák szélei, a peremdíszek, a kidomborulások és sok egyéb részletében a karosszéria vagy a fényszórók berendezései egyre sportosabbá váltak a kompaktosztályban. Ez a tendencia a japán Nissan autógyártót nem kebelezte be, így 2014-ben megkockáztatták a kompaktok újjáélesztését, méghozzá a Pulsar modelljével, melynek során számos újítást bevezettek a megjelenést illetően. Ugyanakkor azonban a Pulsar egy hosszú modelltörténelemre tekintett vissza. Míg a Pulsar Európában e név alatt ünnepelte premierjét, addig más országokban a japánok az 1970-es évek óta e név alatt voltak jelen a piacon.

A korai Pulsar modellek Európában Nissan Sunny néven kerültek a kereskedelembe

A Pulsar első generációját a gyártó az 1970-es évek végén vezette be, majd rájött, hogy a kompakt sorozatnak kezdetben teljesen más gyártási tervei volak. Szedán, kupé és kombi változatban a Pulsar 1978-ban került az európai piacok kereskedelmébe, mint az egyik első Nissan-modell. Mindazonáltal az ázsiaiak kihasználták az exportpiacok kínálta lehetőségeket, mégpedig elődje, a Datsun által bevezetett Sunny modell által, melyet ugyancsak megtartottak egy későbbi gyártási generációban. Az 1980-as évek közepén megérkeztek Európába az első ötajtós változatok, valamint a Pulsar sorozat háromajtós szedánjai. A programban továbbra is szerepeltek a kombik illetve a kupék is, melyeket a nagy teljesítményű GTi változatban is kínáltak. Az 1990-es években a japánok átvették a sportos motorokat, melyeket a klasszikus kompakt modellek három- és ötajtós karosszériájában is használtak.

A Pulsar variánsok a Nissan Almera sorozat részeként 2006-ig a programban maradtak

A Pulsar generációváltásával az 1990-es évek közepén a tervezők megváltoztatták az elnevezést Európában és a kompaktosztály modelljeit Almera néven hozták kereskedelembe. Ebben a gyártási fázisban a Pulsar Japánban szedánként három- és ötajtós változatban, egy lépcsőshátú változatban és egy kombi változatban gurult le a szalagról. A ferdehátú változat továbbra is a sportos GTi motorral rendelkező modellként elérhető, melynek teljesítménye legfeljebb 105 kW (143 LE). Eközben a Pulsar az európai Almera-generációban két kisebb benzines és egy dízeles motorral volt a program része. Mivel a dízeles verziót illetően a legtöbb európai országban növekvő eladásokat tapasztaltak, a japánok az Almera-Pulsar utolsó gyártási fázisában, 2002 és 2006 között a dízeles modellekre helyezték a hangsúlyt, mely az átalakítást követően közös nyomócsöves technológiát kapott 2002-ben és két teljesítményszinten kínáltak, legfeljebb 100 kW (136 LE) teljesítménnyel.

A Pulsar 2014-be a Nissan 1990-es évekbeli sportmodelljeinek utódjaként lép be

A Pulsar GTi és GTi-R modellekkel a japán tervezők az 1990-es években igyekeztek kompakt modelljeiknek egy sportos arculatot adni, mégpedig a csúcsmodellek és a kisebb teljesítményű sorozatgyártású modellek számára is. Ugyanakkor a Nissan ezekben az időkben műszakilag átalakított Pulsar modellekkel a hivatásos rallysportban is bemutatkozott; ezzel ismertté téve a Pulsar nevét Európában is. E hagyományból kifolyólag az ázsiaiak sport modelleket akartak építeni, illetve a 2014-es Tiida utódja egy klasszikus ferdehátú szedán is új megjelenést kapott. A teljesen megújult dizájn középpontjában álló sportos megjelenéssel a Pulsar az európai piacokon visszahódították a nagy volumenű osztály kompakt autóit.

A Nissan Pulsar 2014-es generációjának sportos megjelenése

A hegyes szögben elkeskenyedő peremdíszek a motorháztetőn, a ferdén álló fényszórók LED-es technológiával, a hűtőrács, a lámpák szélei 2014-ben a Nissan Pulsar modelljének sportos megjelenést adtak, mellyel jelentősen megkülönböztethetővé vált a korábbi generációktól. Illetve a lámpák hátsó nézete is bizonyította a Nissan kompaktjának sportos karakterét: a tető szélére integrált légterelők, a háromszög alakú hátsó lámpák és a szürke karbonból készült lökhárító a Pulsar számára mind magas felismerési értéket biztosítottak. Ezeket a gyártó egybeépítette a különféle feltűnő részletekkel, mint a króm peremű fényszórókkal és ablakokkal, a tükör burkolatokkkal és az optikailag matt szálcsiszolt alumíniummal.

A közel 1400 literes tárolási nagyságával a Nissan a Pulsar modelljét szabványosította

A tervezőknek sosem szabad megfeledkezniük a gyakorlati előnyökről: egy közel 1400 literesre bővíthető csomagtérrel a Pulsar saját kategóriájában egyértelműen magasra helyezte a mércét és ezzel tényleges értéket adott a rakodómesterek számára a kompakt kategóriában. Abban az esetben, ha a Pulsar modelljében a hátsó üléseket felemelve hagyjuk, a csomagtér mintegy 400 literes, de ezzel még szemmagasságban volt más gyártók modelljeivel. Átlagos, hogy a hátul ülő utasok számára az ötüléses autóban mintegy 70 centiméter lábtér áll rendelkezésre.

A Nissan Pulsar fedélzetének támogató rendszerei a Pulsar vezetőjét a mindennapi életben támogatják

A berendezés színvonalától függően a gyártó a Pulsar modelljét különböző elektronikus eszközökkel szerelte fel, melyek a járművezetőt a mindennapi életben támogatják. Ezek közé tartoztak a különféle szenzorok által aktivált rendszerek, mint a holttérfigyelő-rendszer és az automatikus mozgásérzékelő riasztó funkcióval. Ezen kívül a Pulsar egy automatikus vészfékező rendszerrel és sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel dolgozik. A teljes felszerelésű Tekna esetén a Nissan kompaktját minden segítővel felszerelték. Az Acenta és a Visio verziókban az ügyfelek az elektronikus rendszereket felár ellenében rendelhetik meg.

A Nissan a Pulsar modelljét a piaci bevezetéskor két teljesítményosztályban kínálja

A Nissan a Pulsar alapváltozatát egy 1,2 literes hengerűrtartalommal rendelkező benzinmotorral kínálta, mely biztosította az ötajtós modell számára a 85 kW (115 LE) teljesítményt. Ezen túlmenően a 2014-es piaci bevezetés során egy 1,5 literes dízel is elérhetővé vált a Nissan program keretén belül, ami egy maximális 81 kW (110 LE) teljesítményre képes.