Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
peugeot-306-side

Peugeot 306

Peugeot 306 áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Peugeot 306, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Peugeot-ról dióhéjban

A manapság már összetéveszthetetlen oroszlán emblémával készülő, széles körben ismert márka története még a 19. században, 1810-ben kezdődött. Ekkor döntötte el egy francia testvérpár, Jean-Pierre és Frédéric Peugeot, hogy a családjuk birtokán található egyik malmot acélüzemmé alakítják át. Vállalkozásukat Peugeot-Fréres néven el is indították, és acéleszközöket, szerszámokat (pengéket és fűrészeket), valamint rugókat és kávédarálókat készítettek. Később belekezdtek a kerékpárok gyártásába is, aztán az 1889-ben lezajlott Párizsi Világkiállításon bemutatták innovációjukat, az első gőzmeghajtású triciklit. Ezt hét év múlva, 1896-ban egy másik cég megalapítása követte, az Automobiles Peugeot nevű vállalkozás keretében azonban már kizárólag teherautókat és túraautókat hoztak létre, de ezzel nem szüntették meg az előző, szerszámokat készítő üzemet sem. 1910-ben a kettőt egyesítették, ettől fogva pedig a hangsúlyt a nagyobb haszonnal kecsegtető autók gyártására fektették. 1935-ben elkészült az igen nagy népszerűségre szert tett 402-es típus, amely a kor divatjának megfelelően áramvonalasabb és kerekebb formákkal látott napvilágot. A hatvanas években a Peugeot lépést tartott az egyre szélesebb skálán mozgó igényekkel és a bevált darabok mellett már kisautókat is gyártott. A folyamatos fejlődés 1974-ben a Citröen felvásárlásával csúcsosodott ki, azonban az 1978-as olajválság és a Chrysler európai leányvállalatának felvásárlása mély pénzügyi gödörbe taszították a Peugeot-t. Ebből csak a 205-ös modell sikerei után tudott kimászni a társaság, később viszont az új típusoknak (206, 407,607) köszönhetően és az intenzív globalizációs stratégia (új üzemek például Csehországban, Kínában és Szlovákiában) miatt egy igen sikeres időszak következett a francia márka történetében. A legújabb korban a Mitsubishivel való közös munka eredményeként bemutatták első négykerék-meghajtású járművüket is, a Forddal új HDi motorokat fejlesztenek, a BMW-vel pedig együtt dolgoznak a benzinüzemű erőforrások új nemzedékén.

Elérhető autó az alsó-középkategóriában: a Peugeot 306

Az 1993-ban megjelent Peugeot 306 a kiugróan sikeres 309-es utódjaként érkezett a piacra, és elmondható, hogy népszerűségét tekintve nem esett messze az alma a fájától. A négy karosszériaváltozatban is értékesített kisméretű kocsi elérhető volt három-vagy ötajtós csapott hátú, négyajtós szedán, ötajtós kombi, illetve kétajtós kabrió kivitelben is. A kicsinek tűnő autóba beszállva egyértelművé vált, hogy a Peugeot nagy figyelmet fordított a helykihasználásra, ennek eredményeképpen meglepően tágas tér áll még a hátul helyet foglaló utasok rendelkezésére is. Erre tett rá még egy lapáttal a méretes csomagtartóval is rendelkező kombi, helyet biztosítva akár egy nagyobb család csomagjainak is. Már megjelenésekor is hazavihető volt dízel és benzinmotorral is a 306-os, előbbiek között 1,9-es és 64 lóerős sima, és szintén 1,9 literes, de 90 lóerős turbódízelből állt a választék, utóbbiak esetén viszont 1,4-es, 1,6-os, valamint 1,8-asból (75, 89 és 101 lóval) lehetett választani. A használtan manapság már igen alacsony áron beszerezhető autó az említett erőforrások jóvoltából még városban is kifejezetten kedvező fogyasztást produkált, ezenfelül az esetleges meghibásodások esetén az alkatrészek ára sem járt a fellegekben. A fentiek mellett a kocsi vezetési élmény tekintetében is tudott meglepetést okozni, nem is várnánk például egy családi autónak kikiáltott kiskategóriás járműtől, hogy dinamikus mozgással és kellemes futóművel teszi élvezetesebbé a közlekedést.

Modellfrissítések és ellenfelek: a 306-os népszerűsége csúcsán

1997-ben a gyártó a 306-ost egy alapos ráncfelvarrásnak vette alá, ennek leglátványosabb eredménye a korszerűbb arculat és a kombiváltozat megjelenése volt. A lekerekített és áramvonalasabb frissített 306-ban egyszerűsítettek a kezelőszervek elhelyezésén is, valamint bevezették a kínálatba az 1,8-as és 2 literes 16 szelepes benzines blokkokat, melyek némi teljesítménytöbbletet is jelentettek. 1999-ben a következő jelentős újítás egy teljesen új, HDi motor volt 90 lóerővel, valamint ekkorra már felszereltség terén sem kellett panaszkodnia a kocsinak. Szériatartozék volt például az esőérzékelős ablaktörlő, a szervokormány, továbbá bővült a lehetséges kárpitozási opciók listája is. Ami a biztonságosságot illeti, a 306-osnak nem volt szégyellnivalója. Az alapfelszereltség részét képezte például az ABS és a több légzsák is, valamint szintén jól teljesített a kocsi az EuroNCAP és az ausztrál USCR töréstesztjein. A több változatban is értékesített és ezért többcélú járműnek azonban meglehetősen telített piacon kellett érvényesülnie, ahol több gyártó modellje is kiváló alternatívát jelentett. Ezek közül említésre érdemes a Honda Civic, a Toyota Corolla és a Renault Clio, magasabb árfekvésben viszont az Audi A3-as és a Volkswagen Golf bizonyulhatott jó vételnek. Majd 10 éves pályafutása alatt azonban a 306-os kiállta az idő próbáját és használtan is bizonyította létjogosultságát a piacon, utódjai pedig a kicsi és praktikus kocsi nyomdokaiban öregbítették tovább elődjük és a francia márka hírnevét.