Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
peugeot-407-l-01.jpg

Peugeot 407

Peugeot 407 áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Peugeot 407, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Egy malomtól az autógyártásig – a Peugeot-ról röviden

A francia autómárka története közvetett módon még 1810-ben kezdődött. Egy testvérpár, Jean-Pierre és Jean Frédéric Peugeot ugyanis a családi birtokukon lévő egyik malmot az említett esztendőben acélüzemmé alakították. Vállalkozásuk keretében, a Peugeot-Fréres nevet használva számos acéleszközt, például kávédarálót, rugókat és szerszámokat készítettek. Ezt a repertoárt később kerékpárok alkotásával is kibővítették, az 1889-es Párizsi Világkiállításon pedig bemutatták az első gőzmeghajtású triciklit. 1896-ban a testvérek új céget alapítottak, mely Automobiles Peugeot néven már csak túraautók és teherautók gyártásával foglalkozott, de nem szűnt meg a szerszámokat gyártó üzem sem. 1910-ben a két céget egyesítették és innentől nagyrészt inkább a jövedelmezőbb és növekvő piacot jelentő négykerekű járművek előállítását választották vállalkozásuk fő profiljaként. 1935-ben a cég útjára indította a sikeres 402-es modellt, mely a korszaknak megfelelően áramvonalas és kerek formákkal hódított. A cég folyamatosan bővítette palettáját, 1974-ben pedig átvették a szintén francia Citröen irányítását, viszont az 1978-ban komoly pénzügyi gondok ütik fel a fejüket a Peugeot-nál, a Chrysler európai divíziójának felvásárlását követően és a 1978-as olajválság kitörése után. A 205-ös modell sikerei végül átlendítették a franciákat a nehézségeken, majd 1997-ben létrehoztak egy új közös platformot. Az olyan új típusok, mint a 206-os igen népszerűvé váltak és több országban is nyíltak új összeszerelő üzemek (például Oroszországban és Kínában), 2007-ben pedig a Mitsubishivel való együttműködés gyümölcseként az első négykerék-meghajtású Peugeot is megszületett. Az ezt követő években a Peugeot közösen dolgozott a Forddal az új HDi motorok fejlesztésén, a BMW-vel a benzinblokkok új nemzedékét készítik, Törökországban pedig a FIAT-tal közösen belekezdtek a kisteherautók gyártásába. A 406-os utódjaként érkezett sikeres 407-es típust a francia márka 2004-től-2010-ig gyártotta.

A Peugeot 407 indulása: elegancia és fejlődés

A nagyméretű családi és üzleti járműként indult Peugeot 407-est a gyártó teljesen új megjelenésbeli irányvonal mentén készítette, ennek eredménye pedig egy az általános vélemény szerint is elegáns és szép autó lett. A szinte kizárólag elnyújtott, lekerekített és íves formákkal operáló négykerekűből több mint hat éves pályafutása alatt megjelent coupé és kombi változat is. Előbbi a sportos vonalat képviselte a modellcsaládon belül, míg utóbbi a családosoknak biztosított az alapkivitelnél lényegesen terjedelmesebb teret. A feltűnő külsejű 407-es ennek tetejében igazi utazóautó volt, mivel az alapvetően kényelemre beállított futóművel, a remek fékekkel és a kulturált motorokkal sima és élvezetes közlekedést biztosított. Erőforrások tekintetében igen széles skála állt a korabeli, a kocsi használtpiaci népszerűsége miatt pedig még a mai vásárlók rendelkezésére egyaránt. A palettán a benzinesek között 1,8-tól 2,2 literes hengerűrtartalomig terjedt a választék, ezt egészítette ki a kupéváltozat esetén a 3 literes V6-os blokk. Valamivel több opció létezett a gázolajüzemű kivitelt preferálók számára, az 1,6-os, 2 literes és 2,2-es motorok mellett ebben az esetben is létezett 2,7 vagy 3 literes V6-os motor. A kocsi hírnevét öregbítette továbbá a negyedik Taxi film is, amelyben a főszereplő a 407-es négyajtós szedán változatát használta a bűnözők elleni harcban, bizonyos körökben már-már kultikussá téve így a típust.

A részletek és a biztonság: a 407 és osztálya

A Peugeot 407 alapvetően a piacvezető nagy német gyártók modelljeinél alacsonyabb áron jelent meg, és sok esetben már ez elég lett volna a sikerhez, viszont a franciák az átlagosnál gazdagabb alapfelszereltséggel is ellátták a kocsit. A modellfrissítés után ennek része volt például a továbbfejlesztett hifi- és navigációs rendszer, az ülésfűtés, a tempomat, illetve nem hiányozhatott a digitális kétzónás klíma sem. A 407 másik titkos fegyvere a biztonságosság volt, ami részben a karosszéria okos tervezésének és a felhasznált anyagoknak volt köszönhető. Másrészről az akár nyolc (melyek közül csak a kormányoszlop légzsák nem volt szériatartozék) légzsák, az alapvetőnek számító ABS és ESP, továbbá számos más passzív és aktív védelmi megoldás növelte az utasok biztonságát, aminek köszönhetően az EuroNCAP tesztjein az autó kiváló, ötcsillagos minősítéssel vizsgázott. Az egyébként is sima futású négykerekűhöz rendelhető volt még elektromos AMVAR felfüggesztés is, ami minden kerék mozgását külön koordinálta, ezzel hozzájárulva a legoptimálisabb vezetési élményhez. A 407-essel a Peugeot egy már szokásosan zsúfolt piacra lépett, így az ellenlábasok csoportja is népes volt. Remek alternatíva válhatott például a szinte testvér Citröen C5-ből, a Toyota Avensis sem volt elhanyagolható opció, emellett pedig a Ford Mondeo és a japán Mazda 6-os is kiváló helyettese lehetett az oroszlánemblémás kocsinak. A 407 mindezek ellenére népszerűvé tudott válni, időtálló kinézetének, a különböző területen egyaránt remek kivitelnek és jó tulajdonságainak hála pedig még használtan is gyakran talál új gazdára.