Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
renault-talisman-l-01.jpg

Renault Talisman

Renault Talisman áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Renault Talisman, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A legtöbb autó-motor újságíró a német prémium autógyártókat tartja nagyra, akik modelljeikkel sok külföldi piacon uralják a közép- és felsőosztályt. A német autógyártókat látnák a legszívesebben, ha a szomszédos országok, Olaszország és Franciaország konkurenciája kis- és középautók gyártójának szerepére korlátozódna. Ebben a szegmensben a konstruktőrök, mint például a Renault hagyományosan jobban voltak berendezkedve. Azonban ez nem jelenti azt, hogy a Renault le akarna mondani saját fejlődéséről a nagy presztízsű középosztályban. Sőt, az új márkák részben Ázsiában és Kelet-Európában új piacot nyitottak meg, és a Nissannal és a Samsung motorral együttműködő franciák a Renault eladási esélyeit középtávon pozitívabban ítélik meg így, mintha csupán a klasszikus európai piacra szorítkoznának. A német tesztelők és a konkurencia a Renault nagyobb limuzinjait és kombi autóit továbbra is guruló heverőhöz hasonlíthatja. A francia konstruktőr szemei előtt azonban már régóta egy újrapozícionált középosztály lebeg és a fókuszt a műszakilag és optikailag felértékelt modellekre irányította. Ezen modellekre mind Európában, mind a világ gyorsan növekvő piacain a márka zászlóshajóiként tekintették. A Talisman volt a példa arra, hogy ez hogyan történhet meg, amely autó a 2016-os évben két karosszéria-változattal is megjelent az európai piacon.

A Renault a Talisman nevet először 2012-ben, a kínai piacon használta

A Talisman és elődeinek megjelenésével világossá vált, hogy hogyan képzelte el a Renault középosztályának fejlődését. A 90-es évek elejétől gyártott limuzinok és a Grandtournak nevezett Laguna-széria kombi változatai 2007-ig még tiszta francia fejlesztések voltak. Ezzel párhuzamosan a Renault elkezdte kiépíteni jelenlétét Ázsiában régi parnere, a Nissan segítségével, a dél koreai gyártó, a Samsung Motor Művek 2000-ben történt átvételét követően. Ehhez jött hozzá, hogy a középosztály limuzinjainak gyártására Franciaországon kívül új telephelyek jöttek létre. Erre példa a 2009 óta Törökországban gyártott Fluence és a 2010 óta Dél-Koreában gyártott Latitude, amely még a felső-középosztályban is megjelent, és a program csúcsmodelljeként elsősorban a Renault pozícióját - mint nagyértékű limuzinok ázsiai értékesítőjét - erősíthette. A márka zászlóshajóját a Renault-Samsung SM7 szériája váltotta le, amelyik először 2012-ben jelent meg a kínai piacon.

A Renault LED-jelzőlámpákkal csinosítja a Talismant

Még ha a Talisman 2016-os generációja a Renault-Nissan együttműködés továbbfejlesztett gyártási platformjára is épült, formatervezését átdolgozva gördült le a douai francia Renault gyár szalagjáról, így az SM7-esre épülő Talismannal való rokonsága a kínai piacon nem volt felismerhető. Az ázsiai és európai lépcsőshátú limuzinok közös ismertetőjegye volt az erősen kialakított orr, a messze előredomboruló hűtőrács és a nagy nyílásokkal rendelkező elülső oldal. A franciák azonban ügyeltek arra, hogy a kupé stílusának megfelelően hosszan ereszkedő tetővonallal rendelkező lépcsőshátú limuzint minden részletre kiterjedően kicsinosítsák, például krómozott szegélyekkel és kiálló kerékházakkal látták el. Továbbá a francia Talismanon egy feltűnő, C formában elrendezett LED-es nappali világítást is elhelyeztek az orron, illetve fénycsíkok tettek a farra, amelyek a csomagtértető teljes szélességére kiterjedtek.

A Talisman a Renaultnál mint lépcsőshátú limuzin és kombi autó gördült le a szalagról

Van mégis egy fontos különbség abban, ahogyan a Renault a Talisman szériát az európai piaci igényekhez igazította. Míg az ázsiai országoknak egyedül négyajtós lépcsőshátú limuzinokat gyártott, addig Európában a franciák egy ötajtós kombi változatot is a kínálatukba illesztettek 2016-ban. Ahogy a Renault-nál szokásos, a kombi autók Grandtour név alatt kerültek a piacra, s alakjukban erősen a lépcsőshátú modell sportos kinézetére támaszkodtak. A Talisman különböző gyártási változatai összehasonlításának különlegessége: az ötajtós rakodórekesze 600 literrel kevesebb tárolókapacitással rendelkezik, mint a Renault kupé limuzinok 608 l-es csomagterű lépcsőshátú változatai. Az ötajtós pontosan ezért sugározza azt a dinamikát - feltűnő LED fénycsíkokkal és szériaszerűen felhúzott 18-colos abroncsokkal felszerelve -, amelyet a vásárlók egy életmód kombitól elvárhatnak.

A Talismanban a Renault-segédrendszer teljes kínálatának meg kell lennie

A limuzinok nemes és sportosan ható kupé-stílusban és ötajtós életmód stílusban mutatják az arculatváltást, amitől a Renault a Talisman bevezetése után Európában középosztályának újrapozicionálását remélte. Ennek a prémium stratégiának megfelelően alkották meg a franciák a Talisman kialakítását. Így kaptak a limuzinok és a kombi autók szem elé vetített kijelzőt, ami az információt színesen az elülső szélvédőre vetítette ki, valamint egy nagyméretű érintőképernyőt a fedélzeti rendszer beállításainak vezérléséhez. Ehhez jött még hozzá egy sor segédrendszer, mint például sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, automatikus KRESZ-jelzés felismerő rendszer, parkolássegítő-, vészfék-segédrendszer és tolatókamera. Ezen kívül a tempomat távolságellenőrzés és a távolsági fény automatika szintén hozzátartozott a Talismanhoz. A Talismanban tehát tulajdonképpen a segédrendszer teljes palettája elérhető volt. Az, hogy mi van a fedélzetbe beépítve, a kiválasztott kialakítástól függ.

Renault öt különböző kialakítással dobta piacra a Talismant

Miközben a későbbi gyártási években különkiadások is tervbe voltak véve, a Talisman 2016-ban, a piacra való bevezetésének időpontjában öt különböző kialakítással jelent meg számos országban. Az alapváltozatokat a Renault életnek és zennek nevezte el. A Talisman egy speciális multimédiás kapcsolódási technikával felszerelve jelent meg a piacon. Színében az ülésekhez illő felületek és kiegészítő berendezések jellemzik a modelleket. Az Initiale változatban a Talisman teljes felszereltséggel jelent meg a piacon. Ez magában foglalja a masszázsüléseket, bőrbevonatokat és varratokat a bevont műszerfalon.

A Renault mind benzin, mind dízelmotoros változatban gyártja a Talismant

A használtautók piacán az első gyártási időszakban gyártott benzinhajtású Talismanhoz széles motorválasztékkal találkozhatunk. Ennek oka, hogy a piacra való bevezetésnél az új autóknak a program szerint csak két 1,6 l lökettérfogatú benzinaggregát állt rendelkezésre a 110 kW (150 lóerő) és 147 kW (200 lóerő) teljesítményosztályokban. Azonban a Renault a középosztályában három azonos, 1,5 és 1,6 l lökettérfogatú, négyhengeres dízelmotort kínált eladásra. Az öngyújtó a Talismanban csúcskialakítás esetén 81 kW-tól (110 lóerő) 118 kW-ig (160 lóerő) terjedő teljesítményt biztosított. Ezzel hivatalosan is megcáfolta a Renault azokat a pletykákat, amelyek éveken keresztül arról szóltak, hogy a franciák kivonulnának a középosztályból.