Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
rolls-royce-phantom-l-01.jpg

Rolls-Royce Phantom

Rolls-Royce Phantom áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Rolls-Royce Phantom, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Szövevényes történelem

A Rolls-Royce mindig is a luxuskategóriát képviselte, úgy kialakítását, mint minőségét tekintve. Ennek leglátványosabb bizonyítéka, hogy az összes valaha gyártott Rolls-Royce körülbelül 60%-a még ma is működőképes. Henry Royce első autóját 1904-ben építette és még ugyanebben az esztendőben találkozott Charles Rolls-szal, aki minőségi autók értékesítésével foglalkozott Londonban. A két úriember pedig megegyezett: kiváló minőségű járműveket gyártanak majd, melyet a Royce Limited készít és CS Rolls & Co értékesít majd – Rolls-Royce név alatt. A siker nem maradt el: az elsőként sorozatban gyártott Silver Ghost hatalmas népszerűségre tett szert. Érdekesség, hogy az első világháborús, repülőgépmotor-gyártás felé tett kitérő után, 1931-ben a Rolls-Royce legyártotta az R motort, mellyel Nagy-Britannia légisebesség-rekordot állított fel, átlépve a 400 mp/h sebességet. A második világháborúban már nagy számban készített az angol gyártó repülőgépmotorokat, 1953-tól pedig már civil repülőkbe szánt erőforrásokat is egyaránt gyártottak. Emellett az exkluzív autók továbbra is gördültek le a cég szerelősorairól, azonban az addigi tulajdonos Vickers eladta a cég autógyártásért felelős részlegét a Volkswagennek (a BMW rendelkezett viszont a márkanévvel), majd 2003-tól az egész vállalat a BMW tulajdonába került. 2004-ben a századik születésnapját is megünnepelte a Rolls-Royce. Napjainkban újonnan négy modell vásárolható meg a patinás márkától, ezek a Phantom, a Dawn, a Wraith és a Ghost. Phantom néven az első autó még az előző évszázadban, 1925-ben jelent meg, manapság viszont már a hetedik generációnál jár a széria.

Klasszikus és új egyben: a Phantom hetedik generációja

Fontos tudni, hogy az alapmodell Phantom alatt a legközismertebb, hagyományosnak mondható ötajtós, Rolls-Royce-hoz méltón kényelmes és minőségi járművet értjük, azonban ezen kívül még három változata létezik a kocsinak. 2007-ben jelent meg a Drophead névre hallgató kabrió, 2008-ban pedig a Coupé kiadás. Az utolsó változat, a viszonylag tradicionálisnak mondható hosszított tengelytávú Phantom egyértelműen a még teljesebb kényelem és luxus jegyében készült. Ezek – a minőség és a kényelem – viszont mind a négy változat sajátjai, és alapvetően a Rolls-Royce névjegyének számítanak. A belső térben kizárólag a legmagasabb minőségű anyagokat használják, és a márka autóiban szériafelszereltség esetén is rendkívül bőséges extra kínálat található. Nem hiányozhat az utastérből a faberakásos műszerfal és a bőrülések sem, melyek kényeztetik az utasokat, illetve a felületek mintázata szintén személyre szabható, hogy az olyan kényelmi extrák, mint a hátsó pohártartók, multimédiás képernyők vagy a minibár is a megrendelő szájízének megfelelően nézzenek ki. Az említett funkciók értékét még tovább növeli, hogy a Phantom modellek mindegyikében kézzel készülnek a különféle elemek, azaz a varratok, a kárpitok, az illesztések és a felületek szintén szakértők kétkezi munkáját dicsérik. Az pedig már szinte magától értetődő, hogy a komfort jegyében majdhogynem elvész a lábtér fogalma, mivel a kocsiban még az átlagosnál magasabb utasok is voltaképpen fekhetnek az ülésekben. Az effajta mestermunka eredménye a céget jellemző prémium minőség, amelynek köszönhetően a modellek jól tartják értéküket, így a használtautó-piacon is gyakran kerülnek a figyelem középpontjába.

Erő és fölény: lehetséges versenytársak és ami a motorháztető alatt van

Egy dologban biztosan megegyezik a négy modellváltozat: a motorháztető alatt mindegyikben ugyanaz a bivalyerős, 12 hengeres, 6,75 literes teljesít szolgálatot, maximálisan 454 lóerő teljesítménnyel mozgatva a hatalmas karosszériát. Ilyen erőforrás, súly és persze méretek mellett a fogyasztás természetesen nem összehasonlítható az alacsonyabb árkategóriában induló luxus szedánokéval, azonban normál használat mellett tisztességes szinten tartható az érték. A 2003-tól 2011-ig gyártott példányokban ezenfelül hatsebességes automata váltó található, míg a 2012-től napjainkig készült darabokban már 8 sebességes automata dolgozik a sofőr keze alá. A jármű 2009-ben átesett egy modellfrissítésen, melynek keretein belül kis mértékben változtattak az arculaton, az ajtók kilincsei LED megvilágítást kaptak, és a klímát, a hangerőt és az ablakokat vezérlő gombok átkerültek az ajtón található fa panelre. A 2012-ben megjelent hetedik generációs de Series II, azaz második szériás Phantom külleme megújult, míg a műszerfalat megnövelt méretű, nyolc colos LCD képernyővel tették átláthatóbbá. Mindemellett vannak kihívói is az angolok modelljének, noha a szűk célközönség és a legmagasabb árkategória miatt nincs akkora versengés az osztályban. A Rolls-Royce ellenfeleként tartható számon például a Bentley Mulsanne, alacsonyabb áron a Mercedes S osztály és a BMW 7-es szériája is szóba jöhet, valamint ritka és hasonló áron kínált alternatíva válhat a Mercedes Maybach modelljeiből. Ezen a szinten viszont a választás már leginkább ízlés dolga, és ez kedvez a Rolls-Royce modelljeinek, tekintve, hogy minden legyártott darabot értékesítenek és használtan is keresettek a járművei, az előrejelzések és a cég információi szerint pedig a közeljövőben már valószínűleg a Phantom legújabb nemzedékét csodálhatjuk majd.