Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
seat-l.jpg

SEAT

Auto emoción : autók iránti szenvedély, szenvedélyes autók - ez a SEAT. A Volkswagen csoport spanyol leányvállalata a sportos autók által vált ismertté. VW platformok alapján dinamikus karosszériára épül és az ára is alacsony. A feldolgozás és a felhasznált anyagokat illetően nem kötött semmiféle komprosmisszumot a SEAT, tehát a járművek minősége biztosított. Mint a többi VW márka esetében is, a SEAT használtautóit is megvizsgáltuk közelebbről. A technológia szemmagasságban van a jelenlegi Audi vagy más Volkswagen modellekkel, mindenesetre a spanyol autógyártó bizonyított a gyakorlatiasság és a hosszú élettartam tekintetében – megspékelve egy nagy adag vezetési élménnyel, mely felkelti a járművezető érzelmeit. A SEAT jelenlegi szlogenje is az ”élvezhető technológia”.

A SEAT autói roppant közkedveltek a vásárlók körében

SEAT Altea von vorn SEAT Altea von innen

Miért pont SEAT, ha kaphat egy Volkswagent is? Annak, aki valaha ült egy SEAT Leon volánja mögött, aligha hiányzik a VW Golf. Azonos a mérete és a teljesítménye, mint a Volkswagennek, de olyan élénk és olyan rugalmas a kezelhetősége, mint egy Audinak – ez az, amivel a Leon felhívja magára és a többi SEAT modellre a figyelmet. Használtan szintén olyan jó választásnak bizonyul, mint a hasonló Volkswagen modellek. A SEAT Exeo példája is ezt mutatja: a közepes osztályú autó minősége, melyet 2008 és 2013 között építettek, ugyanolyan, mint a wolfsburgi vagy ingolstadti testvére - kivéve az árát, ugyanis a spanyolok gyakran több száz vagy ezer euróval olcsóbban kínálják a járműveket, mint versenytársaik. A következő SEAT modellek évek óta a használtautók vásárlóinak kedvencei:

SEAT Leon von vorn SEAT Leon von innen

SEAT Ibiza : A SEAT Ibiza volt az első modell, melyet a spanyol autógyártó önállóan fejlesztett ki . 1984-ben gurult le a szalagról a kisautó első generációja, jelenleg a negyedik generációja kapható 2008 óta. A jelenlegi modell VW Polo platform alapján készült. A SEAT Ibiza nevét a spanyol üdülőszigetről kapta, s jellemzője a csapott hátsó rész. A sportos tapintás nyilvánvalóan nem csak a letisztult alakján érezhető. A motor teljesítménye figyelemre méltó, különösen a Cupra változatban, mely turbófeltöltős és a kompresszor akár 180 LE teljesítményre is képes. A SEAT Ibiza használt sportkupéként is kapható, akár háromajtós változatban is.

SEAT Ibiza von der Seite SEAT Ibiza von hinten

SEAT Leon : a kompaktosztályban a SEAT Leon több mint csupán a VV Golf modell technológiai ikertestvére, bár a jelenlegi generációban mindkettő - a SEAT esetében ez a harmadik - esetében beépítették a moduláris keresztirányú mátrixot a Volkswagen modelljeiből. A gyakorlati teszt a SEAT Leon modelljét hozza, ugyanis sportos vezetési stílusa emlékeztet egy kicsit az Audira. Ezen túlmenően az összehasonlítás is látható: a SEAT használtautóként olcsóbb és jobb teljesítményt is nyújt. Ezen túllépve a spanyol élénkség ellenére a fogyasztási szint is mérsékelt, még a 125-150 LE turbómotor és a 110 LE TDI dízel esetében is. A jó kidolgozottság egy következő plusz pont a SEAT számára, csakúgy mint a tágas csomagtér.

SEAT Alhambra : egy másik iker, melynek nem kell rejtegetnie előnyeit. A SEAT Alhambra a VW Sharan modelljén alapul, de a SEAT modellt általában kedvezőbb áron kínálják, mint a hasonló VW változatokat. Az első generációt 1996-ba vezették be és 14 éven keresztül gyártották, 2010-ben követte egy újabb generáció, melyet 2015-ben ismét kissé átdolgoztak. A második sorozat valamivel nagyobb és tágasabb, mint az eredeti változat, ám gyárilag csupán öt ember számára nyújt elég helyet. A VW Sharam modelljével ellentétben a SEAT Alhambra nem annyira pazar - de típustól függően az újabb modellekben megtalálható a xenon fényszóró és a támogató rendszerek.

A SEAT történelme: először még spanyol állami vállalat, ma pedig már a német VW csoport része

1953 óta gyárt a SEAT autókat, saját leírása alapján. Ma a spanyol vállalat az egyik legnagyob autógyártó Európában és világszerte exportál. A SEAT egy mozaikszó, a teljes cégnév rövidítése: Sociedad Española de Automóviles de Turismo – lefordítva: a személygépkocsik spanyol egyesülete. E név alatt jött létre három évvel korábban, 1950. május 9-én, Zona Franca nevű ipari negyed közelében, Barcelonában.

A kezdetek: mint állami tulajdonú vállalat és piacvezető Spanyolországban

A SEAT Spanyolországban állami tulajdonban levő vállalat volt a Franco-időkben, és kizárólag a belföldi piacra gyártott járműveket. A külföldi márkák a magas importvámok miatt távolmaradtak a piactól és a spanyol-nemzetközi vegyesvállalatok közt a SEAT gyorsan piacvezetővé fejlődött. Fiat engedélyeken alapuló autókat gyártottak, hiszen az önálló fejlesztések elég költségesek lettek volna. A legnépszerűbb modellt a spanyolok SEAT 600-nak nevezték el, illetve Seiscientos néven is ismertté vált. A taxisofőrök körében a SEAT olyan, mint a saját márka: az 1970-es évek végén megjelent a Milquinientos - a SEAT 1500 - az általános taximodell.

A Fiattal való együttműködés vége, a Volkswagennel való együttműködés kezdete

A Franco-rezsim végén Spanyolország egyre inkább nyitott Európa felé. A SEAT és a Fiat a belharcok miatt külön utakon folytatta működését. Az 1980-as évek közepétől szoros együttműködés vette kezdetét a Volkswagennel , ami azt eredményezte, hogy a VW csoport fokozatosan átvette a spanyolok vállalatát. A SEAT egyre inkább az exportra összpontosított és kísérletet tett arra, hogy megjelenjen a motorsportban is. A spanyol autógyártó épített egy üzemet Martorellben , mely a maga nemében a legmodernebb volt Európában és hamarosan **számos SEAT-modell fő üzemévé/strong> vált. Mindazonáltal az 1990-es években a válság elérte a SEAT háza táját is. A VW leányvállalata akkoriban piros számokat hozott.

Az út az új évezredben is nehéz, de ígéretes

SEAT Mii von außen Blick in den Kofferraum des SEAT Mii

Az évtized végére a dolgok ismét felfelé íveltek: az új modellek, mint a SEAT Alhambra, a SEAT Toledo vagy a SEAT Leon bestsellerek lettek. Az évezredfordulón a SEAT elmulasztott egy teljesen új dizájnt. Az Audi márkacsoport részeként a hangsúly most a sportos járművekre helyeződik, elfogadható áron. A WTCC-n való részvétel és a saját Leon-Supercopa-Bajnokság fontos részét képezték a stratégiának, melyet a SEAT járműveket ismertté tették. 2012-ben bevezették a jelenlegi logót , s egy új modellel, aSEAT Mii modelljével támadtak, amely meghozta a fordulatot az értékesítésben. Számos ráncfelvarrás, technológiai újítások, új megoldások és egy kompakt SUV: a SEAT jó helyzetben van a jövőre nézve.

A SEAT jelenlegi termékpalettája

Járműkategória Modell Gyártási időszak Megjegyzések
Kisautók SEAT Mii 2011 óta A New Small Family projekt változata. Azonos alváza van, mint a VW up! és a Škoda Citigo modelljeinek.
Kisautók SEAT Ibiza 2008 óta (4. generáció) 2012-ben a ráncfelvarrás során új fényszórókat kapott, 2015-ben pedig technikai átalakításra került sor.
Kompakt osztály SEAT Leon 2012 óta (3. generáció) A VW moduláris keresztirányú mátrixán alapul, csakúgy mint a VW Golf VII, Audi A3 8V és a Škoda Octavia III. Olyan sportváltozatokat is kínál, mint a SEAT Leon Cupra 265 és a Cupra 290.
Kompaktosztály / Alsó középosztály SEAT Toledo 2012 óta (4. generáció)

További hivatkozások áttekintése

Modellek