Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
seat-alhambra-l-01.jpg

SEAT Alhambra

SEAT Alhambra áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról SEAT Alhambra, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A SEAT-ról

A SEAT-ot a Fiat segítségével alapították 1950-ben, az új spanyol cég eleinte csak emblémáikban különböző Fiatokat gyártott. A márka neve egy mozaikszó, a Sociedad Española de Automóviles de Turismo szavak kezdőbetűiből áll össze és jelentése nagyjából a következő: Spanyol Személyautó Vállalat. A SEAT az első időkben a Fiat modelljeit gyártotta saját névvel spanyolos változatban, így a vállalat fejlődése folyamatosan biztosítva volt és 1967-re már Spanyolország legnagyobb autógyáraként tevékenykedett. A Fiat ekkorra 36%-ra növelte részesedését a cégben, mindazonáltal az olasz társalapító 1980-ban befejezte az együttműködést, így már az új SEAT emblémával dobták piacra a gyártó első teljesen önálló modellje, a Ronda. A Fiat viszont túlságosan nagy hasonlóságot vélt felfedezni az új modell és saját, Ritmo nevű autójuk között, így bíróság elé vitték az ügyet, és a sok különbség miatt pert is nyert. 1986-ban a Volkswagen együttműködési szerződést kötött a SEAT-al, és többségi tulajdont szereztek a vállalkozásban, amit 4 évvel később a teljes cég felvásárlása követett. Ettől fogva a spanyol márka autói megbízhatóbbak és általában véve is jobb minőségűek lettek. A gyártó első egyterűjének, az Alhambrának a gyártása 1996-ban kezdődött.

Testvérek között: A SEAT Alhambra első generációja

Három nagy gyártó, a SEAT, a Ford és a Volkswagen együtt kezdte a kilencvenes évek közepén új egyterűik fejlesztését, ennek eredménye volt a spanyolok istállójában az Alhambra. Az öt, hat vagy akár hét üléses változatban is megvásárolható jármű számottevő népszerűségre tett szert kategóriájában. Ez a siker több okból eredeztethető. Ezek között jelentős az Alhambra tágassága és variálhatósága amivel az akár hét ülés közül öt kiszerelhető, továbbá mind csúsztatható és dönthető. A praktikusságot növelte még a számos tartó és rekesz megléte, valamint a maximális ülésmennyiség esetén is méretes csomagtartó. Az évek során az Alhambra első szériáját kétszer frissítették, ezek alkalmával pedig előtérbe került a felszereltség bővítése, azonban például a klíma már 1997-től tartozék. A kocsihoz a gyártó több motort kínált, ezek között három benzinüzemű (1.8 literes turbós, 150 lóerős, 2.0 116 l-es és 2.8 literes 204 lóerővel) és számos dízeles TDI blokk volt, ez utóbbiak között öt 1,9 literes 90-150 lóerős és egy 2 literes 140 lóerő leadására képes erőforrással. A 2000-es ráncfelvarrással az Alhambra biztonságossága is javult, ekkortól lettek elérhetők hozzá az oldallégzsákok is. Nagy előnye az autónak, hogy testvérmodelljei közül a legelőnyösebb árral rendelkezik, ebből és remek ár-érték arányából kifolyólag pedig gyakran keresik a használtautópiacon is.

Külön utakon: a SEAT Alhambra második szériája

A 2010-ben debütált és máig aktuális második nemzedék már csak a SEAT tulajdonos Volkswagennel közös fejlesztés. Az új Alhambra lényegesen korszerűsített, formásabb külsővel került a piacra. A 2010-től is akár hét üléssel rendelkező jármű utasterét a variálhatóság és sokoldalúság jegyében fejlesztették tovább, ezt pedig jól kiegészíti minőség javulása, ami az anyaghasználatban és a felszereltségek listájának bővülésében mutatkozik meg. Ezek között fontos nóvum például az első-hátsó parkolóradar és az érintőképernyős navigációs rendszer. Az egyterűek kategóriájában azonban minden szereplő lépést tart a haladással, ezért más gyártók modelljei is jó választásnak bizonyulhatnak. Ebben versenyben jó eséllyel indul a Ford Galaxy, valamint a Volkswagen Sharan is erős vetélytárs. Remek alternatívaként kínálja továbbá az Opel a Zafirát, a Renault az Espace-t, a Citröen pedig a Grand C4 Picasso-t. A spanyol gyártó egyterűje azonban felveszi a versenyt riválisaival, köszönhetően részben biztonságtechnológiai újításainak és fejlett motorkínálatának. Míg előbbi többek között hét légzsákkal, fáradtságérzékelő és holttérfigyelő rendszerrel védi az utasokat, utóbbi környezetkímélő motorjaival biztosít megfelelően alacsony fogyasztást. Ez két benzines erőforrást jelent, 1,5 literes 150 lóerős vagy 2 literes, 220 lóerős automataváltós variációban, illetve ötféle 2 literes dízeles TDI blokkot, opcionálisan start&stop; rendszerrel, DSG automataváltóval és akár összkerék meghajtással. Az Alhambra új nemzedéke tehát minden elemében a 21. század igényeinek megfelelően került korszerűsítésre, a gyártó folyamatos fejlesztései, valamint az előző és a második generáció használtpiaci sikereiből kifolyólag pedig nagy a valószínűsége annak, hogy a spanyol egyterű még sokáig sikerautó marad majd.