Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
ssangyong-tivoli-l-01.jpg

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról SsangYong Tivoli, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Az évezredfordulót követő pár évben az európai autóipar olyan fejlődéssel nézett szembe, amely a nyilvánosság számára meglepetésként érkezett. Kínai és indiai vállalatok ismert brit és svéd gépjárműgyártókhoz vásárolták be magukat, ezzel tőkéjüket ezekbe a hagyományos márkák jövőjébe fektették, melyek egykoron a nemzeti autóiparok jelképei között voltak. De nem csak az európaiak érezték meg az újonnan iparosodott országokból jött cégek tőkeerejét, melyek először a népességben gazdag otthoni piacukon vetették meg lábaikat. Az 1990-es évek eleje óta a Daimlerrel közremüködő dél-koreai SsangYongot is előszőr a kínai konkurense vette át, mielőtt az indiai Mahindra & Mahindra nagyvállalat 2011-ben többségi tulajdonba lépett volna. Az új partnerek jól összepasszoltak, hiszen mindketten a használati autók gyártása mellett terepjárók építésére specializálódtak. Miközben a Mahindra licenc készítésű amerikai márkájú modelljével, a Jeeppel Európában alig volt képviselve, addig a SsangYong a 90-es években elindított export offenzívájának köszönhetően nagyobb ismertségre tett szert. Ezt az előnyt akarták az indiaiak kihasználni a SsangYonghoz való belépésükkor. Ehhez csatlakozva a koreai márka fellépését a kompakt Sport Utility Vehicles (SUV) virágzó szegmensében úgy bővítették, hogy a 2015-ös évtől a SsangYong programját a Tivolival bővítették.

A Tivolival a SsangYong folytatja a SUV-specialista irányba elindított fejlődését

Miközben a SsangYong az otthoni piacán és egyes másik ázsiai országban a Daimlerrel való korai együttműködésüknek köszönhetően a felső középosztályban és a felső osztályban is képviseltette magát, addig az európai piacokon a tradicionálisann a márka nagyméretű terepjárói álltak a középpontban. A dobozformájú karosszériákkal és szokatlan formai részletekkel tervezett modellek a klasszikus off-roaderek stílusában lettek felvezetve és a technikai felszereltségüket nézve a rögzített utakon túli bevetésekre lettek felépítve. Minamellet, hogy a SsangYong az olyan modelljeivel, mint a Rexton az olyan ismert rokonokra utalhatott, mint a Mercedes-Benz M osztály, ennek ellenére a dél-koreaiak főként a terepjáró osztály réseit töltötték be. Ezt a program újbóli beállításával változtatták volna meg a 2005-ös évtől kezdődően. Először a nagyméretű terepjáró, a Kyron és az SUV-kupékénet épített Actyon ( a Musso nevű őskövület helyére) kerültek programba. A klasszikus Korando harmadik generációjával bemutatták az ázsiaiak az első stílusában modern kompakt SUV-ként megtervezett modelljüket. A Tivolival a SsangYongnál ez a fejlődés folytatódott a terepjáró-szakértőtől az SUV-specialista felé.

A SsangYong a Tivolit a mini és a kompakt SUV között helyezi el

A szokatlan a termékpaletta erősebb értékesítésű kisebb SUV-ok irányába való új eltolásában az a tény volt, hogy a koreaiaknak a Tivoli bevezetésével két kompakt modelljük volt párhuzamosan ezen osztályon belül programjukban, mivel a jó 2,60 méteres tengelytávjával és a szűken 1,80 méteres szélességével a SsangYong SUV Tivoli gyártási sorozata alig különbözött a 2010-es évben teljes körűen felújított Korandótól. Jelentős különbségeket főként a hosszában és magasságában figyelhettünk meg: a 4,20 méter hosszban és szűken 1,60 méter magasságban felépített karosszériájával a Tivoli kompaktabbra sikeredett, mint a Korando, így inkább egy mini SUV méreteihez közeledett, és ezáltal ténylegesen a SsangYong program lefelé való kerekítéseként lehetett rá tekinteni.

A Tivolival a SsangYong olasz dizájn koncepcióval tesz újításokat

A kompaktabb SUV irány felé való átállás előtt a nagyobb SsangYongok olyan dizájn megoldásokkal tűntek fel, amelyek más gyártók modelljeitől jelentősen elhatárolták azokat. Egyeseknek tetszett a dél-koreaiak markáns formanyelve, mások kevésbé tartották sokat igérőnek az uralkodó irányzattól való túlzott eltávolodást. A Tivoli fejlesztésénél a SsangYong azon olasz dizájnerekkel dolgozott együtt, akik már a harmadik Korando generációt is stílusában újratervezték. De miközben a Korando a végül egy tipikus kompakt SUV formájában tűnt fel, addig a Tivoli dizájnkoncepciójának ezzel szemben több dinamikát kellett volna sugároznia és ehhez még olyan újításokat is fel kellett volna mutatnia, melyek a SsangYong bevezető modelljének az osztálya más modelljeihez hasonlítva egy sajátos fellépést biztosítanak.

A SsangYong a Tivolival a kerek és éles formák keverékét valósítja meg

Ezt az igényét a SsangYong a kerek és éles formák keverésével valósította meg, amelyeket szokatlan részletekkel villogtattak meg. A hátsó rész megtekintésekor a Tivoli a magasan beillesztett, izmosan kiállított szárnyaival és az azokon következő lámpáival tűnik fel. Elülső szempontból a kompakt SUV egy teljesen beburkolt hűtőrácsot mutat fel, egy optikailag teljesen elhatárolódó, többrészes első lökhárítóval. A széles fényszórók - vékony LED világítócsíkkal a nappali fényviszonyokhoz- lekerekítették a jármű fellépését. Ehhez hozzáadva a SsangYong a bevezető modelljeit az ablakkeret menti króm szegélyekkel valamint a tükörtokokba integrált LED irányjelzőkkel vagy tetőkorláttal értékelte fel, mely a magasabb felszereltségű sorozatoknál gyárilag volt felszerelve.

A Tivoli kompakt SUV gyártási sorozatát a SsangYong három változatban kínálja fel

Röviden a 2015-ös piacnyitás követően a Tivoli gyártási sorozat új autói sok európai piacon három különböző felszereltségi módban voltak kaphatók. Már az olyan változatokban, mint a Tivoli Crystal vagy Quartz is kaphatóak voltak az olyan biztonsági technikák, mint az ABS, a menetstabilizáló, a hat légzsák, a kipörgésgátló és az aktív átfordulásvédelem. Ezekhez jöttek az olyan komfort tartozékok, mint a manuális klímaberendezés, a teljes körű elektromos ablakemelők, a központi zár vagy a sebességtartó automatika a fedélzeten. Aki később a használtautó-piacon többet akart felmutatni, az új autóját teljes felszereltségű Sapphireként rendelte meg, mivel ebben a változatban a Tivoli volt azon kevés modellek egyike, amely szellőztethető és fűthető bőrüléssekkel volt felszerelve. Ezen felül a SsangYong a Tivoli két legmagasabb felszereltség kategóriájú modelljét egy 7 hüvelyk méretű érintőképernyővel, kihangosító berendezéssel, média csatlakozókkal és tolatókamerával szerelte fel. Volt viszont egy hátránya a Tivoli ezen generációjának: sok a piacon megszokott segédrendszert - egy visszagurulásgátlón kívül - nem építettek bele a kompakt SUV-ba.

A SsangYong Tivoli gyártási sorozatához négykerékmeghajtás is kapható

A vásárlók egy új autó vásárlásakor két meghajtó változat közül is választhattak. A programba egy elsőmeghajtású és egy intelligens négykerékmeghajtású modell (mely igény szerint kapcsol be) állt. A motorizálásnál a SsangYong a Tivoli piaci bevezetésekor egy 1,6 literes dízelt 85 kW-al (115 LE), valamint egy benzinest kínalt ugyanebben a lökettérfogat osztályban, 94 kW (128 LE) teljesítményértékkel. Mindkettőt lehetett kombinálni egy hatsebességű váltóval vagy egy hatfokozatú automata váltóval.