Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
suzuki-celerio-l-01.jpg

Suzuki Celerio

Suzuki Celerio áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Suzuki Celerio, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Egyes európai piacokon, mint Skandináviában és Olaszországban, a vásárlóknak és az autógyártóknak alkalmazkodniuk kellett ahhoz a tényhez, hogy az új autók árára kivetett adók megemelkedtek és az érintett modellek ennek megfelelően használtautóként később drágábban voltak értékesíthetőek. A kormányok által kivetett adók elsősorban a nagy hengerűrtartalmú autókat érintették, ám ez eredetileg nem környezetvédelmi alapon történt. Sokkal inkább egyfajta luxus adót jelentett, melyet a közép- és felső osztály szedánjaira és az erőteljes motorral rendelkező sportkocsikra vetettek ki. Az intézkedéseknek az európai gépjárműgyártók termékfejlesztéseire közvetlen hatása aligha volt. Legfeljebb annyi, hogy az egyes gyártók modelljeiket ezekre az exportpiacokra technikailag úgy szerelték fel, hogy csökkentették a motorok hengerűrtartalmát annak érdekében, hogy az a meghatározott különadó határértéke alatt maradjon. Japánban a fejlesztés másként működött. Ott a kormány az 1940-es évek végétől kedvezményes adókat és biztosítási díjakat vezetett be az ún. ""kei car"" és a kisautók vásárlására. Így az olyan gyártók, mint a Suzuki, erre építették a programjukat. A Suzuki a kei car kezdetekor saját márkanév, a Suzulight alatt forgalmazta autóit, majd később bevezette kisautóit, kisteherautóit és SUV autóit is a piaci kereskedelembe. A nagyobb motorral felszerelt jűrművek közül néhány az 1970-es években Európába került, ahol a forgalmazó kisautószakértőként vetette meg a lábát. A belépő modell egy Alto volt, melyet a japánok a 2014-es generációváltást követően Celerio márkanévvel helyeztek forgalomba.

A Celerio európai változata legördült a Suzuki tengerentúli szalagjáról

Az Alto és a Celerio átmenetével a Suzuki újraértelmezte termelési stratégiáját. A japánok már a 80-as években elkezdték az indiai, maruti vállalat kiépítését a szubkontinensen a Suzuki modellek gyártására. Az ázsiaiak ígéretet tettek arra, hogy lehetőségeikhez mérten erősíteni fogják jelenlétüket a fejlődő országban. Tény, hogy a Celerio elődje a kisautó kategóriában a legkelendőbb személyautó volt. A korszerű ipari üzem és az indiai munkerő megszerzett know-how-ja hosszútávon lehetővé tette az autóipar költséghatékony exportjának kiépítését. A Celerio bevezetése után a Suzuki ezeket a terveket helyezte működésbe más termelési helyek kiépítésénél is, mint például Thaiföldön is, ahol ugyanez volt a koncepció.

A Suzuki a Celeriót az indiai kisautó-modellek bázisán fejleszti

Egyes európai országokban a Maruti az új évezred fordulóján önálló márkanév alatt képviselte saját Alto változatait a Zen-sorozat autóiként a kisautók osztályában. 2008-tól a Maruti átvette a globális exportpiacokra gyártó thaiföldi Suzuki gyárat, mely az indiai Alto gépjárműveket gyártotta, míg a Suzuki Japánban a hazai piacokra egy szerkezetileg módosított változatott gyártott. Ebben az új feladatmegosztásban mutatták be a 2014-es Celeriót: úgy érkezett Európába, mint a Maruti elődjének új fejlesztése, a világpiacokra pedig különböző indiai és ázsiai Suzuki gyárak szalagjairól gördült le.

A Celerióval a Suzuki elbúcsúzott a klasszikus tervezési designtól

A Celerióval a Suzuki elbúcsúzott az optikailag gyakran aranyosnak jellemzett arculattól. A kisautók esetében a fejlesztőknek több dolgot is figyelembe kellett venniük: a szükségtelenül hangsúlyos fényszórók gömbformájáttól egészen a jármű faráig. Ehelyett a japánok az előnyös városi életmód kialakítására helyezték a hangsúlyt, mely karakterének meg kellett egyeznie egy modern városi autóéval. Tekintettel erre, a Celerio széles hűtőrácsot kapott, két markáns kereszttámfallal ellátva, az optikai vonalat pedig a folyamatos oldalvonal képviseli, melyhez a fényszórók csatlakoznak. A Celerio dinamikus megjelenését a frontrész trapéz alakú nyílásszöge, az alsó részén az enyhén cizellált fényű felnik és az asszimetrikus hátsó lámpák teszik teljessé.

A Suzuki a Celeriót ötajtós szedánként gyártja

A rendkívül kompakt méretek ellenére a karosszéria megvalósítható több mint két ajtóval is, amely a kei car japán gyártóira is jellemző volt hosszú ideig. A Suzuki a Celerio koncepcióját egy ötajtós szedánéra épített fel. A tengelytáv mintegy 2,42 méter, a teljes hossz pedig 3,60 méter, így a kisautó képes volt helyet adni akár öt ember számára is. A különbség a hosszában rejlik, ugyanis az Alto sorozat esetében ez elhanyagolható volt. Ám a hat centiméterrel megnyújtott tengelytávval és a 14 centiméterrel megemelt járműtetővel, mely immár 1,54 méter magas volt, a Celerio több helyet volt képes nyújtani - különösen a hátul ülők számára - mint közvetlen elődje a Suzuki programban.

A mintegy 255 literes csomagterével a Suzuki Celerio osztályátlag felett végzett

A kiterjesztett alváz másik előnye az utasok és a további terhelés következtében mutatkozik meg. Ugyanis, amennyiben a Celerio mind az öt ülését betöltötték, a csomagtérben még mindig 255 literes raktér állt rendelkezésre. A hátsó ülések lehajtásával a tárhely mintegy 726 literesre nőtt. A jármű saját kategóriájában átlagon felüli értékeket mutat, így a Suzuki XL-kisautók reklámszövege valóban helytálló. A berendezést a japánok azonban ugyanúgy keretbe foglalták, ami elég gyakori ezen szegmens modelljeinél.

A Suzuki a Celerio sorozatát háromféle felszereléssel kínálja

A Celeriót a kényelem szempontjából inkább a puritánság jellemzi. Akinek szüksége van az elektromos ablakemelőre a sofőr és az utas oldalán, az keressen a piacon egy új vagy használt Celerio Club vagy Comfort gépkocsit. Ezeket a változatokat a Suzuki már klímaberendezéssel, elektromos ablakemelővel (a hátsó utastérben is), függönylégzsákokkal elöl és hátul, illetve a média rendszert kormánykerékre telepített kezelőfelülettel kínálja. Csak a felsőkategóriás verziók kaptak engedélyt a 14 hüvelykes alufelni, ködlámpa és az elektromos tükrök használatára.

Az Öko-csomagot a Suzuki csak a Celerio Club járműveire kínálja

A gyártó a hajtóművet 1,0 literes háromcillinderes motorral szerelte fel, amely biztosítja a Celerio 50 kW-os (68 LE) teljesítményét. Alternatívaként a kézi vezérlésű ötfokozatos sebességváltó mellett a sorozat ötfokozatos automata sebességváltós változatban is kapható. Ezen túlmenően a Suzuki az Öko-csomagr észeként Start-Stop rendszert, illetve csökkentette az üzemanyag-fogyasztást is kínál A Celerio takarékos modelljének különlegessége, hogy fogyasztása 3,6 liter 100 kilométeren (84 g/ km CO2): ez azonban csak a Club sorozat számára elérhető.