Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
suzuki-liana-l-01.jpg

Suzuki Liana

Suzuki Liana áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Suzuki Liana, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Suzuki történelemóra

Michio Suzuki valószínűleg még álmában sem gondolta, hogy a Suzuki Loom Works névre hallgató kötőgépgyára egyszer autómobilok gyártásával foglalkozik majd. Ennek ellenére, néhány évtized múlva az elképzelhetetlen bekövetkezett, és 1952-ben kigördült a Suzuki üzeméből a márka első sorozatban gyártott járműve. Ez egy strapabíró segédmotoros kerékpár volt, amely akkora sikereket ért el, hogy nem sokkal később bejegyezték a céget a tőzsdén, megváltoztatva annak nevét Suzuki Motor Co. Ltd-re. Ezután a japán gyártó elkészítette a Suzulight nevű négykerekűt, a Suzuki első miniautóját kéthengeres, 360 köbcentiméteres motorral. A vállalkozás hírnevét eleinte motorkerékpárok és csónakmotorok gyártásának köszönhette, azonban az ezzel kivívott nemzetközi elismerést kihasználva 1970-ben elkészítették Jimny névre hallgató összkerékmeghajtásos terepjárójukat, amivel végérvényesen megvetették lábukat a személygépkocsi-gyártás piacán is. Az 1979-ben bemutatott Altóval és a négy évvel később debütáló Swifttel a Suzuki sikeresen bebetonozta magát az autóiparban, és töretlenül fejlődött tovább. 1991-ben megalakult a Magyar Suzuki Corp., majd 1992-ben a cég esztergomi gyárában megindult a tömegtermelés, itt gyártották például a nagy sikernek számító Wagon R+ és Ignis modelleket is. Az elmúlt három évtizedben a Suzuki kivételesen dinamikusan fejlődött, ennek köszönhetően ma már a legjelentősebb autógyártók soraiban említhetjük a japán márkát. A vállalat emellett teljesen önállóan működik, mivel a GM 2000-re több mint 20%-os tulajdonrészt szerzett a Suzukiban, azonban részvényeiket 2008-ra kivétel nélkül eladták. A japán cég mindeközben a motorsportban is egyre nagyobb sikereket ér el, érdekelt például a rally-ban, valamint a MotoGP-ben is a hagyományosan esélyes istállók közé tartozik. A Suzuki Lianát a cég 2001-től 2007-ig gyártotta, lecserélve vele az addig a modellpalettán szolgálatot teljesítő Balenót.

Sportosan családias: a Suzuki Liana

A több piacon Aeriónak hívott Liana neve az azt jelenti: „élet egy új korszakban”. Ezzel a névvel a Suzuki valószínűleg utalni próbált az új évezred eljövetelére, amit többek között a sportos családi autónak számító Liana bevezetésével ünnepelt. A palettán a Balenót váltó kocsi kétféle kivitelben érkezett 2001-ben a piacra, létezett belőle ötajtós ferdehátú és négyajtós szedán változat, melyek között az alapvető megjelenésbeli különbségek mellett a legnagyobb eltérés a helykínálat volt. Már a szedán is terjedelmes csomagtérrel rendelkezett, ezt azonban még jócskán kibővítette az ötajtós változat, már-már kombikra jellemzően nagy helyet biztosítva csomagjainknak. Magasságukból kifolyólag mindkét kivitel több mint elegendő fejteret hagy a hátul ülőknek, az alapmodell esetén pedig 5 sebességes manuális váltót és elsőkerék-meghajtást kapunk, bár összkerékmeghajtásos verziója is létezik a Lianának, de azt csak automata váltóval gyártották. Európában az autót a Suzuki új generációs M benzinmotorjaival szerelték, 1,3-as vagy 1,6-os négyhengeres kivitelben (16 szelepes, két vezérműtengelyes DOHC motorok), a nagyobb blokk esetén akár összkerékhajtással. Később csatlakozott a kínálathoz a PSA (Peugeot-Citröen) gyártmányú 1,4 literes HDi dízelmotor, 89 lóerős teljesítménnyel. Az említett erőforrásoknak hála a Liana a Suzukira jellemzően alacsony fogyasztással rendelkezett, ami nagyban hozzájárult új- és használtpiaci sikeréhez. A jármű használtan és újonnan egyaránt a családok kedvelt választása volt, mivel utastere öt személy komfortos utazását tette lehetővé, a dönthető utasülésekkel pedig az egyébként is praktikus csomagtartó mérete volt még tovább bővíthető.

Extrák és érdekességek: a Liana és osztálytársai

A Liana közkedveltségéhez nagyban hozzájárult kedvező vételára és a számos rendelhető extra felszereltség. A szériafelszereltség részét képező elektromos ablakemelők és elektromos visszapillantó-állítás mellett a kocsihoz extraként járhatott például ABS, oldallégzsákok és légkondicionáló berendezés, de igény esetén 4 hangszórós hangrendszert és fűthető első üléseket is beszerelt a gyártó. 2004-ben a Liana egy kisebb modellfrissítésen esett át, melynek keretein belül némileg modernizálták a jármű arculatát, mely így jobban hasonlított a Japán piacon forgalmazott változatra. Érdekesség, hogy az amerikai piacon megjelent példányokat nagyobb és erősebb 2 literes motorokkal látta el a Suzuki. A Liana sikerességét jelzi az is, hogy három éven keresztül rendszeresen megjelent a híres Top Gear műsorban, ahol az ésszerű áron kínált autók között volt kiemelt helye. A kisméretű családi autók piaca viszont meglehetősen telített, így a japán márka modellje ellenfelekben sem szenvedett hiányt. Lehetséges alternatívaként tartjuk számon például a Toyota Corollát, a Honda Civic-et és az Opel Astrát, de jó lehetőségként jöhet még számba a Skoda Fabia és a Chevrolet Aveo, valamint szintén a testvérek sorát erősítette a Dacia Logan. Hét éves pályafutása alatt a Liana számos rajongót szerzett, köszönhetően elsősorban barátinak mondható árazásának, jó fogyasztásának és tágas belső terének, amelyeknek hála a használtautó-piacon is keresett maradt, és mint hosszabb utakon és városban egyaránt praktikus autó öregbíti tovább gyártója hírnevét.