Toyota Land Cruiser áttekintés
Átfogó áttekintést talál az autóról Toyota Land Cruiser, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább
Aktuális ajánlatok mert Toyota Land Cruiser
-
Toyota Land Cruiser 150 NESTLE FAHRWERK+DIFFSPERRE+AHK
€ 39 990,-ÁFA visszaigényelhető - 53 880 km
- 07/2014
- 165 kW (224 LE)
- Használt
- 1 előző tulajdonos
- Automata
- Dízel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, DE-92548 Altfalter -
Toyota Land Cruiser 2.8 D4-D COMFORT KEYLESS,LED,KAMERA
€ 53 880,-- 38 700 km
- 09/2022
- 150 kW (204 LE)
- Használt
- 1 előző tulajdonos
- Automata
- Dízel
-
9,6 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. -
251 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Kereskedő, DE-12529 Schönefeld -
Toyota Land Cruiser 4.2 TD 24V 100 CON TETTO PANORAMICO
€ 22 490,-- 266 500 km
- 03/2002
- 150 kW (204 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Automata
- Dízel
-
11,1 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. - - (g/km)
Kereskedő, IT-30171 Venezia VE -
Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D 4WD App Connect am Lager
€ 49 980,-ÁFA visszaigényelhető - 15 km
- 02/2024
- 150 kW (204 LE)
- Egy napra forgalomba helyezett
- 1 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Dízel
-
9,6 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. -
252 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Kereskedő, DE-65760 Eschborn -
Toyota Land Cruiser Wohnmobil Wohnkabine Safari-Edition
€ 38 800,-- 175 000 km
- 09/2005
- 96 kW (131 LE)
- Használt
- 1 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Dízel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, DE-97424 Schweinfurt -
Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D 4WD App Connect am Lager
€ 49 980,-ÁFA visszaigényelhető - 15 km
- 02/2024
- 150 kW (204 LE)
- Egy napra forgalomba helyezett
- 1 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Dízel
-
9,6 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. -
252 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Kereskedő, DE-13509 Berlin -
Toyota Land Cruiser D-4D VXL Aut.
€ 24 900,-ÁFA visszaigényelhető - 222 150 km
- 09/2008
- 127 kW (173 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Automata
- Dízel
-
8,0 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. - - (g/km)
Kereskedő, ES-28522 RIVAS VACIAMADRID -
Toyota Land Cruiser Land Cruiser 3.0 D4-D 3 porte CON GANCIO TRAINO
€ 20 900,-ÁFA visszaigényelhető - 410 000 km
- 07/2014
- 140 kW (190 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Dízel
-
8,1 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. -
214 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Kereskedő, IT-13030 Caresanablot - Vercelli - Vc -
Toyota Land Cruiser Todoterreno Manual de 3 Puertas
€ 22 500,-- 238 000 km
- 03/1996
- 92 kW (125 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Dízel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, ES-09007 BURGOS
Történelmi alapok
A Toyota márka történetének igazi kezdetéhez egészen az 1800-as évek végéig kellene visszautaznunk, ekkor találta fel ugyanis Sakichi Toyoda az elektromos szövőszéket. 1918-ban megalapították a Toyoda Fonó- és Szövővállalatot, majd 1924-ben saját találmányát fejlesztette tovább fiával Toyoda, és megalkották az automatikus szövőgépet. A fiatalabbik Toyodát sem hagyták hidegen a technológia vívmányai, az USA-ba tett látogatása után valósággal lenyűgözték az autók és az azokat készítő hatalmas üzemek. Sakichi fia utazásait követően eladta apja szövőszékének jogait a legnagyobb brit szövőgépgyártó cégnek, maga pedig vágyait beteljesítve autók tervezésébe fogott, melynek eredményeképpen 1933-ban munkatársaival megalkották a Toyota első prototípusát, az A-1 elnevezésű modellt. A tesztautó nem volt hosszú életű, de 1937-ben megalakult a Toyota Motor Corporation, amely teljesen önálló vállalatként, kizárólag négykerekűek előállításával foglalkozott. Nevének könnyebb kiejtése érdekében az abban található „d” betűt közben „t”-re cserélték, így vált Toyotává a korabeli Toyoda. A márka fejlődése ettől fogva szinte töretlen, számos területen vált úttörővé a japán autógyártó. Ezek egyike a terepjárók osztálya, amelyen belül a vállalat legrégebb óta gyártott modelljét, a Land Cruisert is találjuk. Az alapvetően négykerékmeghajtású kocsit a Toyota még 1951-ben kezdte el gyártani, amikor az Egyesült Államok a koreai háború okán többek között a japán céget is megbízta száz darab Jeep készítésével. A gyártási folyamat eredménye azonban egy sajátos terepjáró volt, ami még az eredeti változatnál is jobb tulajdonságokkal rendelkezett, több terepen is éles helyzetben tesztelt elnyűhetetlensége pedig mára legendássá tette. A Land Cruiser változatok könnyebb kategorizálása érdekében érdemes megkülönböztetni a terep- és szabadidő-orientált modelleket, melyek között a gyártás ideje szerint és magától értetődően felhasználási módban is van különbség.
Szabadidőautó vagy terepjáró?
Mindkettő, mivel az alapvetően a természet elemeinek leküzdésére szánt kocsinak már egészen korán elkezdték gyártani a városias használatra alkalmasabb kiviteleit is, ezzel szemben az elsősorban terepre szánt változatot is máig készítik. A gyártó még az előző évezred során elkezdte megkülönböztetni a Land Cruiser „Heavy Duty”, azaz a munkára tervezett, és a „Light Duty”, azaz a széles célközönségnek tervezett változatait. Mindazonáltal a keményvonalas „terepeseket” sokkal ritkábban használják civil területen, így a folytatásban a „szabadidőautósított” verziót vesszük górcső alá, melyet maga a Toyota is kiváló offroad tulajdonságokkal felvértezett, de alapvetően szabadidős felhasználásra tervezett autóként jellemez. A kiemelkedően sikeres 90-es sorozat utódjaként érkezett 2001-ben az új, 120-as sorozat, mely elődjeinél kifinomultabb külsővel és számos újdonsággal csábított. Ezek egyike volt például a világ első elektronikus hegymeneti elindulássegítő rendszere, valamint a lejtmeneti vezérlés, ami egyre gyakrabban megtalálható már a konkurensek modelljeiben is. A Toyota mérnökei továbbá merevebb szerkezettel látták el az új szériát, ami a jobb irányíthatóságban, stabilabb kormányzásban és az alacsonyabb zajszintben nyilvánult meg. A belső tér is egyre inkább a személyautós kényelem irányában fejlődött, ennek megfelelően nem hiányzott a kocsiból a képernyővel ellátott hangrendszer és a klíma sem. Motorválaszték terén feltűnően sokat örökölt a terepjáró vadabb testvérétől, mivel a 4,5 vagy 4,7 literes V6-os és V8-as benzinmotorok, valamint a három 4,2 literes dízelblokkból álló paletta a legtöbb terepen vigyorogva boldogult. Ez a sokoldalúság is egyike azon okoknak, amelyek miatt a Land Cruiser manapság is népszerű a használtpiacon, a 2009-ben megjelent új generáció pedig bár ihletét az elődökből merítette, jócskán tovább is fejlesztette azok tulajdonságait.
A Toyota Land Cruiser és aktuális kihívói
Még 2007-ben debütált egy frissített sorozat, mely megnövelt méretekkel és áttervezett alvázszerkezettel kezdte meg útját a népszerűség felé, valamint a világon elsőként alkalmazott kúszónyomaték-szabályzást, ami a nehéz terepen, például mély homokban biztosította az előrehaladást. A Dakar Rally-n is hihetetlenül népszerű autónak aztán 2009-ben jelent meg a legfrissebb, máig gyártott nemzedéke. A már hatmillió eladott példány felett járó család legújabb tagja napjaink divatja szerint elegáns megjelenéssel érkezett, azonban az átalakított szerkezetnek hála például jobbra nyithatóvá vált a csomagtér ajtaja, amely felfelé nyitható szélvédője miatt megkönnyítette a csomagok gyors ki-be pakolását. Biztonság terén is többet nyújtott továbbá az új széria, köszönhetően az ütközés előtti biztonsági rendszernek és az ellenállóbb karosszériának. Az igény szerint akár hétülésessé bővíthető, három- és ötajtós kivitelben elérhető Land Cruiser manapság négyhengeres 2,8 literes, 177 lóerős vagy négyliteres, hathengeres, 281 lóerős dízelmotorral vásárolható meg. Bár ez a szegmense a piacnak az elmúlt években meglehetősen nyugodt, a napjainkban újonnan és használtan egyaránt népszerű Toyota modellnek többek között a Jeep Grand Cherokee és a Mercedes G-osztály is konkurenciát jelent. Mindazonáltal a régóta sikeres japán terepjáró több mint fél évszázados presztízse és előremutató megoldásai miatt még valószínűleg sokáig az aszfalton is magabiztos szabadidőautók élvonalában marad majd.