Továbbá néhány alkatrész alkalmankénti cseréjét is megúszhatjuk, ha egy ilyen járművet választunk, hiszen belső égésű motor híján egy teljesen elektromos autóban olajat, szűrőt, sőt, gyertyát sem kell cserélni. Viszonylag keveset beszélünk viszont az elektromos haszongépjárművekről, pedig a technológia már nagyjából mindenhol megtalálható, így annak sem kell sokáig keresnie, aki a tökéletes elektromos kisteherautót szeretné megvásárolni.
A Mercedes, sőt, már a Nissan is dobott piacra elektromos kisteherautót, előbbi Vito E-Cell néven, míg utóbbi E-NV200 néven árulja azt. Magyar szempontból talán még érdekesebb lehet a Renault Zoe névre keresztelt elektromos kisteherautó, melyen magyar mérnökök dolgoztak, és a francia gyár engedélyével hozták létre azt. Óriási sikereket még egyik modell sem tudhat magáénak, hiszen hiába a logikus érvek, amíg az árak és a költségek ilyen magasra rúgnak, nem sokan fognak úgy dönteni, hogy környezettudatosan fogják autójukat munkára használni. Aki viszont igen, annak mélyebben a pénztárcájába kell nyúlnia, de ezeken a költségeken lehet faragni, gondoljunk csak a későbbi üzembentartási költségekre, vagy az állam által nyújtott támogatásra, melynek köszönhetően díjmentesen parkolhatunk. Számos további kedvezményre is jogosultak lehetünk, regisztrációs adót például elektromos autók esetében egyáltalán nem kell fizetni. Az elektromos kisteherautó megvásárlása után az üzemanyag költségeivel sem kell többet foglalkoznunk, ez már mind a múlté. Természetesen ennek is ára van: a Mercedes Vito E-Cell például 130 kilométert képes megtenni egy töltéssel, míg a Nissan E-NV200 néven forgalmazott furgon esetében 170 kilométeres hatótávolságot ígér a gyártó. Természetesen ez nagyban függ a használat módjától is, érdemes gazdaságosan vezetni, az autót előre lehűteni vagy felfűteni a kívánt hőmérsékletre, és persze megtervezni a lehető legjobb útvonalat, mielőtt útnak indulnánk.
Bár ilyen teherautók ma még viszonylag ritkán jönnek szembe velünk a magyar utakon, előbb-utóbb, ha a technológia még kifejlettebbé válik, az árak pedig még alacsonyabbak lesznek, a trendek is meg fognak változni, mégpedig a klasszikus, belső égésű motorok, és ezáltal pedig az olajipar kárára. Így néhány éven belül elkerülhetetlen lesz, hogy átálljunk az elektromos autókra, és bár a Mercedes és a Nissan próbálkozásain talán még látható, hogy a technológia gyerekcipőben jár, reméljük, hamarosan a mérnökök kiküszöbölik ezeket a hibákat, és létrehozzák a tökéletes kisteherautót, mellyel a munkás akár 200 kilométernél nagyobb távolságot is meg tud tenni, ha a szükség épp úgy hozza.