Ennek oka főleg az, hogy a kínai LED olcsóbb a Magyarországon kapható hivatalos izzóknál, elméletileg nagyobb fényt ad, s a LED világítás is sokkal menőbbnek számít, mint a régi izzó típusok.
A H7 izzó és a LED izzó alapesetben nem feleltethető meg egymásnak, s az utóbbit utólagosan beszerelve használó autós szabálytalanságot követ el. Az esedékes műszaki vizsgán nem fog átmenni, a rendőri igazoltatáskor pedig büntetést kaphat, aki ad-hoc LED világításra tér át.
A H7 és más hagyományos izzók
A hagyományos égők az autózás elindítása óta ugyanazon az elven működnek: egy izzószálra elektromos áramot vezetnek, mire az felhevül, s fényt bocsát ki. Az ilyen izzók viszonylag hamar tönkre mentek, de olcsók voltak, így kicserélésük inkább csak bosszúságot okozott.
A világítótestek fejlődése során fejlesztették ki a gyártók a halogén izzókat, ahol az izzó belsejét halogén gázzal töltötték ki. A nem halogén izzók alkalmazása ezután visszaszorult, majd szinte teljesen eltűnt. Napjainkban csak a régebbi autók egyes izzói lehetnek nem halogének, jellemzően az index vagy az utastér-világítás. Az izzó élettartalma is megnőtt, egy modern izzónak 10000-15000 üzemórát is ki kell bírnia.
Az izzószál felhevítésével működő világítás nagyon rossz hatásfokú, mivel az energia jó része hő formájában kárba vész, a fényhasznosítás mindössze 10-15 lumen Wattonként. Ez azt jelenti, hogy az áram mindössze 2%-a alakul át látható fénnyé, miközben a többi része vagy nem is alakul fénnyé, vagy az emberi szem számára láthatatlan infravörös sugárzásként távozik a lámpatestből.
A wolfram izzószál sárga fényt ad, mely fehérebbé válhat, ha az izzó tovább hevül. Ennek azonban fizikai korlátja van, mivel a wolfram olvadáspontja alig magasabb, mint ami sárga szín kibocsátásához szükséges. A további hevítéssel azonnal tönkre menne a lámpa, így kék színű szűrőréteggel látják el a gyártók az izzókat, mely a fény szűrésével fehéresebb fényt bocsát ki magából.
A modern izzókat a H izzócsalád tagjai képviselik, melyeknek más és más a foglalatuk. A H1 izzó 1 izzószálat tartalmaz, 12 V-on 55 Wattal üzemel, s 1550 lumennel világít. A 24 V-os változata 70 Wattot fogyaszt, s 1900 lument világít. A H1 izzó leggyakoribb felhasználása a ködfényszórókban történik, de a 4 fényszórós rendszerekben a tompított világítás is használhat ilyen égőtípust.
A h2 izzó szintén 1 szálas, az üzemi feszültsége és a teljesítménye azonos az 1-es típuséval, de a fényárama 1450 lumen. Ez az égő is üzemelhet 24 Volttal, a 70 wattos izzó ilyenkor 1750 lument ad le. A ködfényszórók mellett egyes autók a távolsági fényszórókban is alkalmazzák a h2 égőket.
A H4 izzót bilux izzónak is nevezik, mert két izzószálat építettek bele. A 12 Volton üzemelő szálak teljesítménye 55 illetve 60 Watt, fényerejük 1200 illetve 1650 lumen. Az ilyen bilux égők tökéletesek a bilux tompított és távolsági fényszórós rendszerekben, mivel egyetlen izzó segítségével megoldható mindkét világítás. 24 Voltos rendszerekben 70 Wattot fogyaszt, s 1900 lumennel világít.
A H7 izzó leggyakrabban távolsági fényszórókban található meg, a 12 voltos izzó 55 Wattot fogyaszt, s 1500 lument világít. A 24 voltos körökben a H7 70 Wattnál 1750 lumen fényt bocsát ki. Ez az izzótípus is alkalmas arra, hogy a 4 fényszórós rendszert használó autóknál betöltse a tompított világítás feladatát.
A H8 izzót kizárólag a gépjárművek ködfényszóróiban használják, a 12 voltos üzemi feszültség 35 wattos fogyasztást táplál, ennek megfelelően a fényáram is gyengébb, mindössze 800 lumenes.
A H9 és H11 izzókat 4 fényszórós autókban használják, távolsági fényszóróként. 12 Volton üzemelnek, s 65 illetve 55 wattos fogyasztással 2100 illetve 1350 lumen erejű fény előállítására képesek.
A HB3 és HB4 izzók Amerikában használatosak, ezek is a 4 fényszórós rendszerek elemei. Az első izzó a tompított, az utóbbi a távolsági fényszórásért felelős. 12 Volt hajtja meg az égőket, s 60 illetve 51 Watton 1900 illetve 1100 lument fényt bocsátanak ki.
A négy fényszórós rendszerek is Amerikából indultak hódító útjukra még 1957-ben, az USA akkoriban tette ugyanis lehetővé a nem szimpla fényszórók alkalmazását. Európában hasonló megoldások kerültek a BMW 3-as szériájára, egyes Alfa Romeo típusokra és a Mercedes E-osztályra. A magyar autótörténelem olyan ismert járművei is érkeztek négy fényszóróval, mint a Lada 1500 vagy az Ikarus buszok. Utóbbiakból még ma is számos példány közlekedik Budapesten, a BKV buszaiként.
Internetről rendelhető LED izzók
A H7 izzó vagy H4 izzó foglalatába helyezhető led izzók az utóbbi időben ellepték az autós oldalakat, s a többségében Kínából származó égők használata több okból sem megfelelő. A reklámok könnyű beszerelhetőséget és nagy fényerőt ígérnek az alkalmazásukkal.
A LED elméletileg egy sokkal fejlettebb fényforrás, mint a H-sorozat izzói, ugyanis nem termikus folyamatokkal képez fényt, hanem a félvezető anyag másállapotából visszatérve bocsát ki látható fényt. A modern autókban megjelenő LED-es világítótestek is megerősíthetik a gyanútlan vásárlót arról, hogy jó üzletet csinál, amikor LED égőt vásárol az interneten.
A könnyű beszerelhetőség még egy előny lenne, de ez inkább marketing szöveg, hiszen minden izzót ugyanolyan nehéz vagy könnyű cserélni, ahogy a gyártó kialakította a lámpatestet. A legtöbb hagyományos lámpát viszont úgy készítették el, hogy oda a H izzócsalád elemeit tervezték, ezt jelölik egy nagy E betűvel, amit jóváhagyási jelnek neveznek.
A jóváhagyási jelet csak az az izzó kaphatja meg, amely kielégíti a lámpatest előírásait, tehát a megfelelő pozícióban áll az izzószála, teljesítménye és fényereje megadott nagyságú, az izzószál vastagsága szabványos és így tovább.
Az izzóra nyomtatott E jel egy körben áll, egy számmal, mely azt az országot jelöli, mely jóváhagyta az égőt. Az E1 Németország, az E2 Franciaország, de például az E7 Magyarország megjelölése. Az E betűs kör alatt látható egy szám, mely a jóváhagyás sorszáma az adott országban, a jobb oldali szám pedig a távolsági fényszóróként használt legnagyobb fényerősséget jelzi.
Természetesen az E jóváhagyási jel nemcsak az izzókon szerepel, hanem a gépjármű lámpatestén, üvegfelületein és visszapillantó tükrein is. Ezekre ugyanúgy vonatkoznak az európai biztonsági előírások, mint az izzókra.
Az internetről rendelt LED izzók nagy részén nem szerepel az E jel, ami azt jelenti, hogy a közúti közlekedésben nem használhatók fel. A törvényalkotó olyan szigorúan veszi a nem megfelelő biztonsági alkatrészek használatát, hogy egy esetleges rendőri intézkedéskor vagy műszaki vizsga alkalmával be is vonhatják a jármű forgalmiját.