Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.

Hydractive III+ - A Citroën technológiája

A Citroënt még a francia André Citroën alapította 1919-ben, amely először csak fogaskerekeket gyártott, majd hamar beindult az autógyártás is.

Az eltelt egy évszázad során a cég sok híres modellt adott az autósoknak, melyek számos olyan újítást vezettek be a piacra, amit a többi gyártó is hamarosan átvett.

Az egyik leghíresebb Citroën-modell a csak Kacsának nevezett 2CV volt, melyet 1990-ig gyártottak, s az alapmodellből 3,8 millió darab került legyártásra, a kapcsolódó típusokkal együtt pedig összesen 9 millió darab készült belőle. 1955-ben mutatták be a Citroën DS-t, ami sportautóként rögtön közönségkedvenccé vált, s 20 év alatt 1,5 milliós darabszámmal értékesítették.

A Citroën technológiája napjainkban is folyamatosan fejlődik, a Peugeot-val együtt már a PSA Peugeot Citroën konszern tagjaként. A legújabb fejlesztések között megtalálható a Hydractive III+, amely működés közben csillapítja az autó lengését; az intelligens kipörgésgátló, amely védi az autót a kicsúszástól a csúszós felületeken; a xenon kanyarfényszórók, a sávelhagyást figyelő rendszer, és sok más fontos újítás.

Hydractive III+

A Hydractive III+ rendszer lengéscsillapítókból áll, melyekben nitrogénnel töltött elemek találhatók. Kétféle beállítással működhet, melyet az autós váltogathat, s mely azonnal módosítja a kocsi karakterisztikáját.

A Hydractive III+ működése alapján valójában egy intelligens rugózási rendszer, mely a sportbeállításokkal dinamikusabb és agresszívabb haladást tesz lehetővé. A beállításokat kényelmesebb haladásra átkapcsolva az egész autó jobban fekszi az utat, s könnyedebben vezethetővé válik.

A Hydractive III+ érdekessége, hogy a jármű hasmagassága állandó, amennyiben az autó terhelése változik, az automatika automatikusan hozzáigazítja a magasságot. Autópályán haladva pedig az egész gépjármű leül egy picit, így kevésbé hat rá a légellenállás, s csökken a fogyasztás.

Intelligens kipörgésgátló és más újítások

Az intelligens kipörgésgátló folyamatosan elemzi a haladási körülményeket, s könnyebbé teszi a jármű haladását havon, jégen vagy más csúszós felületeken. A számítások alapján a megengedett kipörgést eltérően szabályozhatja a bal- és jobb oldali kerekeknél is.

A kanyarfényszórók xenon világítást kaptak, s az intelligens vezérlőrendszernek köszönhetően az autó kanyarodása közben javul a kocsi előtti terület megvilágítása. A fordulási szög kiszámítása után a fényszórók automatikusan irányba fordulnak.

Nagyon fontos biztonsági újításnak számítanak a Citroën sávelhagyást figyelő rendszerei (AIFL). Az egyik rendszer infravörös érzékelőkből áll, melyek az autó alatti területet figyelik. Ha az autó úgy lépi át a sávelválasztó vonalat, hogy nem indexel, akkor a jármű hangjelzéssel beriaszt, s az ülés rezegtetésével jelzi a veszélyt.

Az AIFL egy másik rendszere egy apró kamerát használ, melyet a visszapillantó tükör mellé szereltek be. A kamera képét egy intelligens vonalfelismerő elemzi, ami látja, ha index nélkül lépi át az autós az elválasztó vonalat. A veszélyre az ülés vagy a biztonsági öv rezegtetése hívja fel a figyelmet.

Megosztás

Minden cikk

Winterreifen Winter tire

Téligumi – ezeket kell tudni a legfontosabb téli kiegészítőről

Tanacsado · Autóipari technológia
All TWI on the tire - meaning

A nyári gumiról bővebben – avagy autós teendők, ha beköszönt a tavasz

Tanacsado · Autóipari technológia
All car seats cleaning

Belső értékek

Tanacsado · Autóipari technológia
Kevesebb megjelenítése