A legtöbb ilyen autó vagy tréleren, vagy ideiglenes német rendszám segítségével kerül Magyarországra, az ilyen rendszámokkal kapcsolatban mégis nagyon sok téves információ forog közszájon.
A legfontosabb információ, hogy Németországban, ahogy a legtöbb németajkú országban, a rendszámok nem a gépkocsikhoz kötődnek, hanem a tulajdonosokhoz. Így ha egy ember eladja az autóját, akkor leveszi a rendszámot, s ráteszi a következő autóra. Az ilyen, rendszám nélküli autók viszont nem közlekedhetnek a német és a magyar utakon sem, így azokra ideiglenes német rendszám kell.
Az ideiglenes német rendszám felhasználása
Az ideiglenes német rendszámoknak két fajtája van, mindkét táblatípus a jobb oldalán színezett. A sárga szélű rendszám 5 napig érvényes, s kizárólag Németországon belül érvényes. A piros szélű ideiglenes rendszám használható a gépjármű külföldre vitelére, ennek érvényessége 15 és 360 nap között választható. Minél hosszabb a választott érvényesség, annál drágább a kiváltása. Az 1 évig érvényes piros szélű ideiglenes német rendszám több ezer euróba kerül.
Köszönhetően a német állam kétoldalú megállapodásainak, a piros szélű rendszám az Európai Unión kívül is használható, így nem kötelező Ausztrián keresztül Magyarországra hozni a használt autót, bár kétség kívül az a legrövidebb út.
Ideiglenes német rendszám csak olyan autókra adható ki, melyeknek még érvényes a műszaki vizsgájuk. Ezt érdemes a vásárlás előtt ellenőrizni, mert sok kereskedő importál használtautót Németországba más országokból, például Svájcból, Olaszországból, Franciaországból vagy a Benelux-államokból, hogy azt eladja a kelet-európai érdeklődőknek. Az ilyen autó leműszakiztatása akár jelentős költségekkel is járhat, vagy csak a tréleres szállítás oldható meg Magyarországra.
Az ideiglenes rendszám kiadásakor meg kell fizetni a 2 darab rendszám legyártási költségét, a 15 napra érvényes biztosítást, a Németországban hatályos mértékű gépjárműadót 30 napra, illetve az ügyintézési díjat és az okmányok kiállításának költségét.
A használtautó behozatalkor nem árt tisztában lenni a legfrissebb jogszabályi változásokkal, mert komoly büntetés sújthatja a vétséget elkövető autóst. A legtöbb magánautó Németországban rendszám nélkül várja a vásárlót, az ideiglenes rendszámot a sok visszaélés miatt egyre több hivatal viszont csak helyben lakó német állampolgárnak adja ki.
Így külföldiként nagyon nehéz lehet az ideiglenes német rendszám kiváltása, anélkül pedig nem lehet vezetni az autót. Bár nagyon sok német úgy tudja, hogy rendszám nélkül lehet próbakört tenni, ez már évek óta nincs így, így még kipróbálni sem lehet az autót.
A kereskedésekben álló autókon sincs rendszám, s gyakran a kereskedők sem rendelkeznek kereskedői próba rendszámmal. Ilyenkor marad a kockázatos próba nélküli vásárlás, vagy autó nélkül térhet haza az autós.