Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.

Kerékpárszállítási kisokos nyaraláshoz a bringaőrültek számára

Minden évben, főleg nyáron válik aktuális kérdéssé a bringások számára, hogy autójukkal hogyan szállítsák el a nyaralásra a kétkerekű kedvencüket.

Bár sokféle megoldás létezik, nincsen tökéletes módszer a bringa szállításra, sok esetben az adott ember személyes preferenciáitól függ az, hogy melyik bicikliszállító eszköz mellett adja le a voksát. Ebben a cikkben, amellett, hogy átismételjük a létező megoldásokat, egészen konkrétan a tartósabb, igényesebb vonóhorgos megoldásokra fogunk fókuszálni, hogy soha többé ne kelljen biciklije nélkül nyaralni mennie.

Melyik módszer a számomra legmegfelelőbb a kerékpár szállítására?

A legismertebb módszer talán a hagyományos tetőcsomagtartós megoldás lehet, hiszen ki nem látott már számtalan autót ilyen tárolóval elsuhanni maga mellett az autópályán? Bár ez a legelterjedtebb mód, ezen kívül létezik olyan módszer is, hogy a csomagtér ajtajához, a lökhárítóra akasztott szállító berendezéshez rögzítjük a bicikliket. A lehető legtutibb megoldás viszont egyértelműen a vonóhorogra akasztható bicikliszállító, mi erről és az ehhez hasonló tárolókról fogunk a legtöbbet beszélni. Az, hogy valaki melyiket választja, nem is feltétlen csak attól függ, hogy melyik tetszik neki a legjobban, számos egyéb változót is figyelembe kell venni a megfelelő tartozék kiválasztásakor. Az egyéni preferencián kívül ugyanis az autó, illetve a bicikli típusa, valamint a használat gyakorisága azok a tényezők, amelyek meghatározzák azt, hogy milyen tároló használata mellett érdemes dönteni. Már biciklivásárláskor érdemes figyelembe venni azt a tényt, hogy nem minden kerékpár szállítható ugyanúgy, és ennek ismeretében döntéseinket összhangba kell hozni. A karbonvázas biciklik például nem szeretik, ha megszorítják őket vagy a váznál vannak terhelve, az ilyen bringák esetében csakis a tetőre rögzítős módszer jöhet szóba a villa rögzítésével, azzal a feltétellel, hogy a kerekeket kivettük, és külön tároljuk valahol a kocsiban, így is elkerülve a bicikli károsodását.

A használat módja és gyakorisága is fontos tényező lehet a döntésnél, ezt úgy értsük, hogy akinek csak egyszeri alkalom a bringa szállítás, valószínűleg nem érdemes beruháznia saját szállító egységre, hanem elegendő ennek a bérlése. Míg vásárlás esetén ötszámjegyű összegekre kell számítanunk, bérlésnél ez az összeg jócskán csökkenhet. Akik csak ritkán szállítanak biciklit, nekik tökéletes választás lehet a tetőtartó is, ez télen szabadon cserélhető síboxra, mely főképp az extrém sportok kedvelőinek lehet érdekes. Bár a tetőtartó a legolcsóbb megoldás, és kétségkívül kapóra jön az alkalmi használók számára, magasabb kocsik esetén valamelyest komplikált lehet újra és újra felemelni és leszedni a bicikliket a tetőn lévő tartóról. A kényelmi szempontokon kívül nem feledkezhetünk meg a gyorsasági szempontokról sem: egy ilyen tároló felszerelése nem utolsó sorban az autó légellenállására is hatással van, ne lepődjünk tehát meg, ha azon kapjuk magunkat, hogy az autópályán haladva a sebességünk sokkal kisebb a megszokottnál.

A szakértők szerint a legjobb módszer arra, hogy többé egy nyaraláson se kelljen nélkülözni bringánkat, a vonóhorogra akasztható tároló. Mint az a nevéből is kiderül, vonóhorog szükséges a használatához, és ezzel nem minden autó rendelkezik, de vannak olyanok, akik csak a tároló miatt szerelik fel a vonóhorgot, hiába kell azt utána még később a forgalmi engedélybe is valahogy belevarázsolni. Ebből következik, hogy mindennel együtt akár 6 számjegyű összeg is kijöhet a végén, ebbe tehát csak akkor érdemes belevágni, ha azt anyagi forrásaink is lehetővé teszik, és nem sajnáljuk rá a pénzt. És bár vannak olyan változatok is, melyekhez vonóhorog sem szükséges, egyszerűen csatlakoztathatók a kocsi hátuljához, sokan mégsem ezek mellett teszik le a voksukat, könnyen tudnak ugyanis sérülést okozni. Ideális esetben viszont, ha szakértők szerelik fel, az autó pedig nem koszos, ennek a megoldásnak is simán működnie kellene, anélkül, hogy a használója valamiféle kárt tenne valamelyik guruló kedvencében – vagy autójában, vagy kerékpárjában. Az egyetlen dolog, ami itt az utunkba állhat, az az autó típusa, hiszen a vonóhorog nélküli csomagtartós módszer nem minden autónál alkalmas, csak ha erre megfelelő a gépkocsi hátuljának a felépítése. Persze az ilyen tartóknál gyakran előkerül az a negatív kritika is, hogy a csomagtartó, amíg rajta van a tartó, nem nyitható, így több szempontból is megnehezítve a családi kiruccanást.

Ha a csomagtartóra szerelt tároló mellett döntünk, a legfontosabb az, hogy az autó rendszáma minden esetben látható legyen. Ehhez kaphatók különféle rendszám adapterek, melyeket a tároló hátuljára szerelve át lehet hidalni a problémát. 2017-ben a magyar kormány bejelentette, hogy bevezetik a harmadik rendszámtáblát azok számára, akik gyakran szállítanak így biciklit, és emiatt nem látható hátsó rendszámuk. A magas költségek és a negatív visszhang miatt a harmadik rendszám ötletét gyorsan eltörölték, tehát megnyugodhat, aki hasonló vásárlását tervezi, egyelőre nem kell foglalkoznia újabb rendszámtábla beszerzésével és a vizsgáztató műhelyek újbóli meglátogatásával.

A vonóhorgos tartó emiatt is rendkívül hasznos, mert amellett, hogy női és férfi kerékpárok ugyanúgy szállíthatók rajta, ráadásul még rendszámtábla tartóval felszerelve érkezik, és a dőlésszögnek köszönhetően a rendszám olvashatóságával soha nem lesz gond. A következő vonóhorgos megoldást inkább annak ajánlanánk, aki nem 2 vagy 3, hanem inkább 8-9 biciklit szeretne magával vinni a túrára. Ebben az esetben természetesen nem jöhet szóba a csomagtartóra szerelhető megoldás, létezik viszont egy olyan módszer, ami nyugodtan használható 9 bicikli esetén is: a kerékpárszállító utánfutó. Ezeket az utánfutókat a legtöbb ember számára valószínűleg nem megvenni, hanem bérelni érdemes a ritka használatból adódóan, bérlés esetén pedig csupán naponta pár ezer forintos díjjal kell számolni. Így nem kell attól félni, hogy valaki kimarad a bringatúrából, az interneten hamar lehet találni olyan utánfutót is, amely 24 bicikli szállítására képes.

Azt láthatjuk, hogy rengeteg különféle módszer létezik a biciklink szállítására, melyek között óriási különbségek vannak. Az árbeli különbségekre sem árt odafigyelni, a prémium kategóriás termékek sokkal drágábbak, de természetesen sokkal tartósabbak is lehetnek. Magyarországon több, a témával foglalkozó bemutatótermet is találhatunk, érdemes tehát személyesen meglátogatni egyet, ahol a szakértők véleményét kikérve hamar megtalálhatjuk a számunkra tökéletes választást.

Megosztás

Minden cikk

Winterreifen Winter tire

Téligumi – ezeket kell tudni a legfontosabb téli kiegészítőről

Tanacsado · Autóipari technológia
All TWI on the tire - meaning

A nyári gumiról bővebben – avagy autós teendők, ha beköszönt a tavasz

Tanacsado · Autóipari technológia
All car seats cleaning

Belső értékek

Tanacsado · Autóipari technológia
Kevesebb megjelenítése