Egy esetleges bírság akár több százezer forintba is kerülhet, így érdemes mindig a kilométerórán tartani a szemünket, hogy biztosan a megengedett határ alatt maradjunk. A jogszabályok szerint detektort szabad használni a traffipaxok észleléséhez, de a lézert blokkolni szigorúan tilos, ez is bírságot vonhat maga után. Az autósoknak így nincsen túlságosan sok lehetőségük arra, hogy egy utólag beszerelhető készülékkel próbálják visszafogni a bennük rejlő autóversenyzőt. Van viszont egy olyan funkció, amely nemcsak a mai gyártású autókban, de a régebbi, prémium kategóriás gépkocsikban is megtalálható, segítségével a sebességünk szabályozható, így egész biztos nem fog a jövőben kellemetlen meglepetés érni bennünket. Ez a funkció pedig nem más, mint a tempomat.
A tetszőleges sebességre beállítható sebességszabályozó berendezés meglepően sok mai autóban megtalálható. Nem véletlen, hiszen ha egy ilyen berendezéssel látja el a gyártó a kocsit, azért fél pont jár az EURO-NCAP törésteszten. Sőt, néhány autót táblafelismerő rendszerrel látnak fel, így ha az adott útvonalra nem találna adatot a GPS adatbázisában, az autó a tábla leolvasásával figyelmeztetni tud a maximális sebességhatárra. Bár ez a funkció még nem sok autóban található meg, a tempomat annál inkább, így nézzük is, mit tud ez a hasznos kis kiegészítő.
A sebességszabályozó különösen akkor lehet hasznos, ha hosszabb utat kell megtennie az embernek, és például egy autópályán 130 kilométer/órára beállítva sokkal kényelmesebben, a gázpedál folyamatos lenyomása nélkül tud utazni. Ez nem csak a komfortérzetet növeli, de segítségével elkerülhetők az esetleges gyorshajtási bírságok is, hiszen ha nincs a lábunk a gázpedálon és a beállítások is megfelelők, akkor egyszerűen nem tudjuk túllépni a megadott sebességet, az autó automatikusan tartja azt. A legtöbb ilyen autónál a sebesség beállítása után az egy pöcök segítségével manuálisan csökkenthető és növelhető is, de mivel az autó eltárolja a beállított sebességet, így vissza lehet állítani egy tetszőleges, előzőleg tárolt sebességre is. Kikapcsolni a berendezést a kikapcsológombbal lehet, de automatikusan leáll akkor is, ha a féket vagy valamelyik másik pedált megnyomnánk. Ez is azt bizonyítja, hogy használata nemcsak, hogy nagyon jól jöhet hosszabb utakon, hanem még biztonságos is, hiszen egy esetleges veszélyes helyzet felismerése után a fékre taposva a funkció automatikusan kikapcsol. Fontos azt is megemlíteni, hogy a sebességszabályozót biztonsági okokból nem érdemes használni városban, dugóban vagy sűrűbb forgalomban sem.
Bár tényleg nagyon hasznos berendezésről van szó, nem feltétlenül szükséges a használata, ha el szeretnénk kerülni a bírságot, hisz manapság már rengeteg applikáció érhető el különböző okostelefonokra, melyek figyelmeztetnek, ha traffipax közelébe érünk, de a legtöbb mai GPS is rendelkezik ezzel a beépített funkcióval.