44 légimentő helikoptert is üzemeltetnek, melyek a súlyos baleseteknél jelennek meg. A gépek úgy lettek elhelyezve az ország területén, hogy bármilyen balesetnél 15 percen belül le tudjanak szállni.
Rendszeresen kiadott magazinjában saját teszteket közölnek a különféle autógumikról, azokról a helyekről, melyeket érdemes felkeresni, és a biztonságos vezetésről. Az új autó – ADAC ajánlások listával pedig minden évben bemutatják a legmegbízhatóbb és legmegbízhatatlanabb új autókat, melyek fontos iránymutatások a vásárlók számára.
A legmegbízhatóbb autók
Az ADAC által minden évben összeállított megbízhatósági lista azt mutatja meg, hogy az egyes autótípusok milyen gyakran mondják fel a szolgálatot. A német autóklub megvizsgálja a lerobbanási statisztikákat, s ez alapján állítja össze a saját listáját.
Az adatokat a Németországban szolgálatot teljesítő Sárga angyalok szolgáltatják, ezek pontosan fel tudják mérni a meghibásodások számát, amikor egy-egy műszaki problémához riasztják őket. A lerobbant autók számát összevetik azzal, hogy az adott típusból hány darabot adtak el országszerte. A végeredmény egy hányados, mely jól jelzi, hogy minden 1000 eladott autóból végül mennyi hibásodott meg.
A leggyakoribb meghibásodási ok meglepő módon az akkumulátor hibája, ez a fő alkatrész a felelős a leállások több mint harmadáért. Vezető hibaok még a motor, az elektromos rendszer, a fék és a futómű, illetve a motor vezérlése. Utóbbi az egyre bonyolultabb autóelektronikai berendezések elterjedése óta van jelen a listán.
Kisebb mértékben felelős a lerobbanásokért az üzemanyagrendszer, a kerekekért és a fűtésért, illetve hűtésért felelős rendszerek. Egyes prémium autótípusokhoz prémium assistance szolgáltatások is járnak, ekkor az autógyártók maguk gondoskodnak a meghibásodott autókról. Az ilyen adatok nem szerepelnek az ADAC statisztikáiban, mivel ilyenkor nem ők kerülnek riasztásra.
Az autóknál jellemző, hogy minél idősebbek, annál többször lerobbannak, ez jól kimutatható a feljegyzésekből. Az ADAC az autó kategóriákat méretük szerint is megkülönbözteti, s a jellemző modelleket rangsorolja.
A miniautók olyan négyüléses modellek, melyeket A-kategóriának is neveznek. Igazi városi autók, hosszuk nem haladja meg a 3,5 métert. Magyarországon ritkán találhatók meg, mert külföldön is csak második autónak veszik, új autóként viszont a magyar piacon erre a célra drágák. Ide tartozik például a Chevrolet Matiz és Spark, a Citroen C1, a Fiat 500 és Panda, a Ford Ka, a Hyundai i10, a Kia Picanto, az Opel Adam és Agila, a Peugeot 107, a Renault Twingo, a Seat Mii, a Skoda Citigo, a Smart Fortwo, a Toyota Aygo és a Volkswagen Fox és Up. A megbízhatósági listát ebben a szekcióban a francia és a japán autók vezetik.
A kisautók vagy B-kategóriás autók már használhatók családi autónak is, átlagos hosszuk 4 méter körül alakul. Magyarországon ezt a kategóriát veszik újonnan, mivel mérete már elegendő az átlagos felhasználáshoz, ára viszont kedvezőnek mondható. Ide tartozik az Audi A1, a Citroen C3, a Dacia Sandero, a Fiat Punto, a Ford B-Max, Fiesta és Fusion, illetve a Honda Jazz. Ebben a kategóriában a német és a francia autók dominálnak.
A C-kategóriába tartozó személygépjárműveket hívják alsó-középkategóriának, ezeknek már magasabb az áruk, Magyarországon újonnan inkább csak céges autóként szolgálnak. Az autótípusok közül ide sorolható az Audi A3 és Q3, az 1-es és X1-es BMW, a Citroen Berlingo, a Dacia Duster és Logan. Itt a német autók egyértelműen verik a mezőnyt a megbízhatóságukkal, a sort az olcsóbb árú Dacia modellek zárják.
A D-kategória autóit nevezik felső-középkategóriának, Magyarországon a céges autókon belül is a vezetők járnak ilyen járművekkel. Olyan autótípusokat sorolnak ide, mint az Audi A4, A5 és Q5, a 3-as, 4-es és X3-as BMW, a Ford Mondeo és S-Max. Nem meglepő, hogy a drága és jól felszerelt német modellek robbannak le a legritkábban ebben a kategóriában.
A prémium E-kategóriás autók közé tartoznak az Audi A6, 5-ös és X5-ös BMW, a Mercedes E-osztály és ML, illetve a Skoda Superb. Ebben a kategóriában kevésbé jellemző a meghibásodás, minden vizsgált modell rendkívül jól teljesített a megbízhatóság terén.
Autógumi tesztek
Az új autó – ADAC ajánlások mellett a német autószövetség rendszeresen tesz közzé autógumi teszteket is. Ezek közül főleg a téli szezonok elején kijövő téligumi teszteket várja a szakmai közönség és az olvasók.
A tesztelések során a gumiabroncsok külön részeredményeket kapnak, melyeket súlyozva adják meg a végleges eredményt. A nedves úton való haladás 30%-ot nyom a végeredményben, a havon való közlekedés 20%-ot, a száraz úton 15%-ot, míg a jégen 10%-ot jelent. Figyelik a kopást (10%), az üzemanyag-fogyasztást (10%) és a zajterhelést (5%).
Az autóklub két átlagos gumiméretet vizsgál, a 195/65 R15-ös gumik a személyautóknál használatosak széles körben, míg a SUV-okon a 215/65 R16-os gumi a jellemző méret. Az ADAC független kereskedőknél vásárolja meg a tesztpéldányokat, így a gyártók nem tudják befolyásolni a tesztet. Minden típusból több garnitúrát is tesztelnek, s igyekeznek lefedni a gumipiac összes gyakoribb szereplőjét.
Az autóklub annyira komolyan veszi a megfelelő körülmények imitálását, hogy különféle országokban végzi el a méréseket. A száraz felületen való haladást rendszeresen Olaszországban, míg a vizes aszfalton való tapadást Németországban vizsgálják. A havon történő haladásért Finnországig utaztak, míg a jeges felületet az egyik nagy tesztpályán próbálták ki. A klub szakértői 450 km-en keresztül koptatták a kerekeket, ekkora kopik le a felületről a gyártás során visszamaradt réteg, s tapad a legjobban az abroncs.
A nyári gumi tesztelések során szintén több méretet figyel a klub, mely megfelel a téli gumi teszteken használt 195/65 R15 és 215/65 R16 méreteknek. A tesztet mindig olyankor végzik el, amikor már tartósan 7 fok fölé kúszik a napi átlaghőmérséklet, a gumigyártók szerint ugyanis ez számít megfelelő hőmérsékletnek egy nyárigumi számára.
A vizsgálatokat mindig hivatalos sofőrök és szakértők végzik, ugyanis olyan próbáknak teszik ki a kerekeket, amelyekkel egy átlagos vezető csak vészhelyzetekben találkozik. Ilyenek a túl éles manőverek, vagy a vízátfolyáson történő felúszás.
A klub rendszeresen vizsgáztatja a négy évszakos gumikat is, melyek a használóik szerint előnyös kompromisszumot jelenthetnek a rendszeres garnitúracserékkel szemben. Az ADAC vizsgálatai is kimutatták azt a tényt, hogy nyáron a nyárigumik, télen pedig a téligumik jobbak a négyévszakos változatoknál. Így ezek az abroncsok főleg azoknak jelenthetnek alternatívát, akik viszonylag keveset autóznak, s azt is a városban teszik. Szintén el kell fogadniuk ezeknek az autósoknak, hogy a legnagyobb nyári melegben, vagy a legvadabb télben nem érdemes kimozdulniuk autójukkal.