A megfelelő modell meghatározásához át kell gondolni a használati módokat, a rendelkezésre álló anyagi forrásokat, s a vontatást végző autó műszaki tulajdonságait.
Hogyan történik a forgalomba helyezés?
Elsőre a legtöbb autós a legdrágább utánfutót vásárolná meg, ha lenne rá pénze, pedig koránt sem biztos, hogy az a modell felelne meg az igényeinek. A drágább utánfutók általában nagyobbak, s a legtöbben ki sem tudnák használni a kapacitását. A vontatása viszont az indokoltnál nagyobb üzemanyagfogyasztással jár, s jobban megterheli az autót is.
Ha teljesen új a futó, akkor érdemes szervizt igénybe venni a forgalomba helyezéséhez. Ők elvégzik a műszakiztatást, kiállítják a típusbizonyítványt, befizetik a kötelező illetékeket, s intézik a hivatali eljárást is.
A magánszemélyeknek a személyi adataikra és az adóazonosítójukra van szükségük, s írniuk kell egy meghatalmazást az autószerviz részére. Az utánfutó adásvételi szerződését, vagy a vásárlást igazoló számlát is csatolni kell az iratokhoz.
Ha a műszakit egy cég kéri, akkor cégkivonatra és aláírási címpéldányra van szükség, s a cégnek is meg kell hatalmaznia a szervizt a forgalomba helyezéshez szükséges folyamatok elvégzésére. Szintén csatolni kell az adásvételit, vagy a vásárlásról szóló számlát.
Bár az utánfutó műszaki vizsga csak fél órás, általában több napot igénybe vesz a szabad vizsgaidőpont lefoglalása, az okmányirodai ügyintézés és az összes adminisztráció. A leműszakiztatott utánfutóért az autósnak olyan autóval kell elmennie, mely alkalmas a vontatmány szállítására.
Milyen megfontolások alapján kell utánfutót venni?
Az első megfontolandó kérdés az utánfutó tömege és mérete. Az autósnak el kell döntenie, hogy milyen célra fogja majd használni az eszközt, s annak megfelelő méretűt kell vennie. A vontatást végző autó forgalmijában szerepel, hogy maximum milyen tömeget vontathat, ezt is figyelembe kell venni.
A tengelyek számánál az egytengelyes utánfutók általában olcsóbbak a kéttengelyeseknél, viszont nehezebb rajtuk elosztani a terhet. A kéttengelyes változatok további előnye, hogy négy kerék fékezhető, s ha egy kerék defektet kap, akkor még korlátozott módon tovább lehet haladni a szerelvénnyel.
A féknélküli utánfutók kevesebb tömeget hordozhatnak, de kevésbé érzékenyek az igénybevételre, mivel kevesebb alkatrészből állnak. A fékút viszont a vontatmány szabadon futása miatt jelentősen megnőhet, ez jelenti az ilyen változatok legnagyobb hátrányát.
A kerekek elhelyezkedésénél szintén azt kell mérlegelni, hogy kell-e majd nehezebb terheket szállítani. Ha igen, akkor az alacsonyabb padlószinttel rendelkező oldalt kerekes változatokat érdemes megnézni, míg ellenkező esetben az alsó kerekes utánfutók lehetnek a befutók.