Külön cikkben foglalkozunk az akkumulátor cseréjével, hogy mikor esedékes az, és milyen akksit érdemes venni, ebben a bejegyzésben viszont konkrétan a beszerelésre, mint műveletre fogunk fókuszálni, és lépésről lépésre átvesszük a folyamatot. Hiszen az átlagos felhasználó szerencséje, hogy ez a művelet nagyobb hozzáértés nélkül elvégezhető, ha egy-két dologra odafigyelünk, és gyakorlatilag percek alatt elvégezhető egy akkumulátor cseréje.
Hogyan cseréljem az akksit az autóban?
Ha teljesen biztosak vagyunk abban, hogy az autó akksiját cserélni kell, először a megfelelő akkumulátor beszerzésével kell foglalkoznunk. A legjobb természetesen az, ha gyári akkumulátort vásárolunk, de mindenképp figyelembe kell venni a gyári paramétereket, melyet akár a gépkocsi felhasználói útmutatójában is megtalálhatunk. Ez azért fontos, mert az adott érték alatti akkumulátorral az autó nem fog elindulni.
A csere első lépéseként felnyitjuk a motorháztetőt, és megkeressük az akksi helyét ott. Ez általában egyértelműen látható, esetleg az fordulhat elő az esetek nagy részében, hogy az akkumulátort egy fedő takarja, így védve azt a külső hatásoktól. Ha megvan, és a fedőjét is leszedtük róla, akkor távolítsuk el a negatív sarut az akkumulátorról. A rövidzár elkerülése érdekében mindig a negatív pólus eltávolításával kezdjük, ha szükségünk van rá, ebben segítségünkre lehet egy csavarkulcs vagy egy fogó is. A negatív saru eltávolítása után jöhet a pozitív, tehát a „+” jellel jelölt saru, távolítsuk el ezt is. A tartókonzol kicsavarozása a következő lépés, ezt követően már magát az akksit is ki tudjuk venni helyéről. Ezután helyezzük be az új akksit, melynek jó esetben tökéletesen illeszkednie kell, persze csak akkor, ha a megfelelő típust választottuk. A folyamatot értelemszerűen most fordítva kell elvégezni, tehát ezután jöhet az akksi visszacsavarozása, majd a saruk megtisztítása, amelyhez használhatunk smirglit vagy drótkefét is. Először a pozitív sarut csatlakoztassuk az akksihoz, majd csavarral erősítsük oda, és a védőkupakok is kerüljenek vissza a helyükre, amennyiben vannak. Ha a negatív sarut is a helyére illesztettük, és annak a védőkupakját is visszaraktuk, akkor már nincs is más dolgunk, mint lecsukni a motorháztetőt, és beülni a vezetőülésbe. A kocsi rövid tesztelése következik: ha jól végeztük el a munkafolyamatot, akkor az autónak rögtön indulnia kell, amennyiben nem, akkor nézzük meg, hogy mindent jól csináltunk-e, ellenőrizzük, hogy jól vannak-e csatlakoztatva a saruk, és ügyeljünk arra is, hogy azok kellőképp meg legyenek tisztítva. Amennyiben valami még mindig nem stimmel, kérjük ki egy szakértő véleményét.