A leggyakrabban a tető anyaga károsodik, de a működést biztosító alkatrészek is viszonylag könnyen tönkre mehetnek. A cabrio tető mechanika javítása nagy tapasztalatot és részletes tudást igényel, melynek része az ilyen autótető működtetési módszerének ismerete.
Hogyan működik a cabrio tető?
A cabrio tető felcsukott állapotban zárja az autó kaszniját, s véd a menetszél, a nap és más környezeti hatások ellen. Lenyitva a tető össze van hajtva, s elbújik a csomagtérben. Bár minden autómodell működése más és más, a nyitás-zárás általában ugyanazon iparági sztenderdek mellet történik.
Ennek megfelelően a tető nyitása vagy zárása csak akkor indulhat meg, ha az autó teljesen vízszintes felületen áll, vagy maximum 5 km/h-ás sebességgel halad. Az ennél nagyobb sebességből fakadó menetszél károsíthatja a mozgató mechanikát.
A zárütközőknek nyitott állapotban kell lenniük, különben a mozgatás nem indul meg. A csomagteret takaró redőnynek szintén nyitva kell lennie, vagy a tető nem tud kibújni a tartóból. Akármelyik feltétel nem teljesülését a járművek hangjelzéssel adják a működtetést végző személy tudomására.
A lenyitás megkezdésekor rá kell adni a gyújtást az autóra, majd a tetőn ki kell nyitni a rögzítő rekeszeket. A vezérlőkapcsoló megmozdításával kerül kiadásra a parancs a működtető mechanikának, ekkor a kocsi üvegeit leereszti az automatika.
A következő lépésben kinyílik a csomagtartó fedele, majd a kalaptartó is felemelkedik. A szabaddá vált rekeszbe behajtásra került a tető, majd a kalaptartó és a csomagtartó is visszazáródik. Amint a rendszer érzékeli a művelet megfelelő befejezését, lezárja a csomagtartó rekeszét, s az ablakmozgató gombok visszakapják a vezérlési lehetőséget. Ezt azért vette el tőlük az autó elektronikája, hogy az ablakok mozgatása megfelelően történhessen a tető lenyitásakor.
A felcsukási folyamatot szintén fontos megérteni a cabrio tető mechanika javítás megkezdéséhez. A felcsukás a lenyitáshoz hasonlóan történik, csak ellenkező irányban. A folyamat szintén gyújtás ráadása után kezdődhet el, a vezérlőkapcsoló irányításával.
A csomagtartó teteje kireteszelődik, s a kalaptartó is felnyílik. A kijárati út szabaddá válásával előbukkan a tető, mely a helyére mozog. A felcsukás után a kalaptartó és a csomagtartó fedél visszazár, s bereteszelődik. Ha a folyamat rendben lezajlott, azt az autó hangjelzéssel nyugtázza. Végül az autót kezelő személynek már csak be kell zárnia a tető belsején lévő reteszeket, hogy tökéletes legyen a rögzítés.
A mozgatási folyamat során az elektronika elveszi a vezérlési lehetőséget az ablakemelő gomboktól, melyek csak akkor működnek újra, ha a felcsukás sikeres volt.