Napjainkban már majdnem az összes autó műanyagból készült lámpatesteket használ. A műanyag olcsóbb, könnyebb, és jobban formálható az üvegnél, így ezen a területen is le tudtak faragni az autógyártók a költségekből. A baleseteknél az üveg búra felrobban, és a szétrepülő üvegszilánkok megsebesíthetik a környezetükben lévőket, a műanyag lámpáknál ez a veszély nem áll fenn.
Gyárilag minden lámpatestet egy lakkréteggel kezelnek, mely visszaveri az UV-sugarakat, s védi a búra anyagát az elhasználódástól. Ez a védelem a felpattogzó kövek, az állandó napsütés, a hideg-meleg váltakozása miatt idővel megrepedezik, s lepereg, onnantól fogva az UV-fény közvetlenül éri a műanyagot.
A műanyag felső rétegei elkezdenek átalakulni, beszürkülnek, s kevésbé eresztik át a fényt. Ennek megfelelően a kocsi világításának hatásfoka csökken, s ez balesetveszélyes helyzetet teremthet. Ráadásul a folyamat öngerjesztő, a mattuló felület bent tartja a világítás által biztosított fény egy részét, mely hővé alakul, s tovább roncsolja a műanyag anyagát. A még rosszabb felület pedig még több fényt fog vissza, ami még jobban tönkre teszi a búrát, egészen addig, míg a lámpatest már nem felel meg a világítással szemben támasztott követelményeknek.
Műanyag polírozás vásárlás helyett
A csökkent funkciójú világítótesteket nem feltétlenül kell kidobni, azokon a műanyag polírozás még segíthet. Ekkor első lépésben egy durva csiszolóvászonnal a szakemberek eltüntetik a lámpabúra felületi egyenetlenségeit. A csiszolást addig végzik, míg minden bemélyedés vagy kitüremkedés eltűnik, s a műanyag teljesen tejszerűvé válik.
A csiszolást alacsony fordulatszámon kell végezni, a megfelelő technológiával, így nem károsodik a lámpatest alakja. Nem megfelelő módszerrel végzett munkánál esetlegesen tönkre is mehet a búra, amit cserélni kell.
A csiszolás következő lépése a finomcsiszolás, ahol a durva vászonnal eldolgozott felületen átmennek egy finomcsiszoló vászonnal is. Ez a munkafázis még a legkisebb felületi egyenetlenségeket is megszünteti, így a műanyag teljesen hibamentessé válik.
A csiszolást a polírozás követi, ahol polírozókorong és paszta segítségével a szakember újra áttetszővé teszi a lámpatestet. A folyamat végén a búra szépen csillogóvá válik, így következhet az utolsó fázis, a lakkozás.
A lakkréteg hasonlít a gyártó által a műanyag felületére felfújt réteghez, a célja is ugyanaz, megvédeni a felpolírozott lámpatest felületét az UV-sugárzástól. A hasonló lakkok otthoni felvitele túl technológia igényes, így csak szakszervizben végezhető el. A teljesen lekezelt és felújított lámpabúra újabb évekre biztosítja a tökéletes látást és láthatóságot az autós számára.