A használtautóknak viszont két év a műszaki érvényessége, így minden járműtulajdonosnak figyelnie kell a vizsga lejáratának dátumát. Oldtimer jármű vagy mezőgazdasági gép esetén öt évre szól a műszaki vizsga érvényessége.
A leggyakoribb buktatók műszaki vizsgán
A műszaki vizsgán kiemelten nézik a vizsgáztatott jármű állapotát, így azoknak az autósoknak is érdemes otthon körültekintően felmérni autójuk állapotát, akik nem látogatják meg valamelyik szervizt a vizsga előtt.
Fontos a jármű ablaküvegeinek megfelelősége, ide érve az első- és a hátsó szélvédőket és az oldalsó ablakokat. Az üvegeken nem lehet semmilyen repedés, s a kőfelverődések nyomai is bukási tényezőt jelentenek. Utóbbiakat szakszerűen ki lehet javítani, ha megfúrják a felverődést, különben cserélni kell az egész szélvédőt.
A gumiknak rendelkezniük kell a törvényben előírt 1,6 milliméteres minimális futófelülettel, s tengelyenként azonos mintázatúnak kell lenniük. Nem lehetnek kirepedezettek vagy szálszakadásosak. Természetesen más sérülés sem lehet rajtuk.
A fékeknek állapota is létfontosságú, melyet fékpadon ellenőriznek. A fékeknek megfelelően kell reagálniuk a fékpedál lenyomásakor, az első kerekek közötti fékerő pedig nem lehet több 20%-nál. Utóbbit a hátsó kerekeknél is mérik, ott 30% a megengedett maximális fékerő.
Leellenőrzésre kerül minden világítótest, ideértve a helyzetjelzőt, a nappali menetfényt, a tompított és távolsági fényszórókat, az indexeket, a tolatólámpát és féklámpát. Amennyiben az autó rendelkezik kiegészítő féklámpával, hátsó ködlámpával vagy első ködfényszórókkal, azokat is letesztelik.
A lámpatestek nem lehetnek repedtek vagy töröttek, s a törvényben meghatározott tulajdonságokkal kell rendelkezniük. Ha a fényszóró fényereje túl gyenge vagy erős, ha az index villogásának üteme nem megfelelő, az autó megbukik a műszaki vizsgán.
Ha a járműbe utólag került beépítésre modern világítás, akkor a megfelelő kiegészítő eszközök meglétét is ellenőrzik. Ilyen a xenon fényszórók automatikus fényszórómosója, vagy a LED-világítás megfelelő feszültségének szabályozója. Amennyiben ezek a beépítések nem rendelkeznek műbizonylattal, az autó nem teljesíti a vizsgát.
Fontos a kaszni állapota, a túl rozsdás felületeket a műszaki előtt ki kell lakatoltani. Ha a vizsgabiztos olyan felületet talál az autón, mely kisebb nyomásra is betörik vagy behorpad, akkor a rozsdavédelem nem megfelelő, s új vizsgára kötelezik a járművet.
Ellenőrzik még a felfüggesztéseket és a kipufogó állapotát, illetve az olyan kötelező felszerelések meglétét, mind az egészségügyi doboz, a vontatókötél, vagy az elakadásjelző háromszög. Ha ezen vizsgált dolgok mindegyike megfelelő, az autó műszaki vizsgájának érvényessége újabb két évvel meghosszabbításra kerül.