Az autó megvásárlása előtt meg kell tehát vizsgálni a futóművet, majd utána egyesével az összes kereket is.
A futómű megtekintése
A futómű egyik alapvető hibája a lógás, melynek fő oka a szilentek elszakadása. Ezek az alkatrészek gumiból vannak, s az autó lengőkarjait kötik össze a bölcsőkkel, de folyamatosan nagy igénybevételnek vannak kitéve. A szilentek a haladás közben egyfolytában tekerednek, attól függően, hogy éppen milyen úthibába hajtott az autós.
Az elöregedett gumi előbb-utóbb kirepedezik, elszakad, ekkor a lengőkar lógni kezd, s lyukba hajtva jól hallatszik a stabilizátor szilent kopogás. A stabilizátorban gömbfejek is találhatók, melyek szintén elkopnak a használat során, de bármelyik szakszerviz képes a cseréjükre. Nagyobb problémát jelent a stabilizátor rúdjának elgörbülése vagy eltörése, mely nem javítható, csak cserélhető. A stabilizátor szilent kopogás így akár még jó hírnek is vehető, mivel egy olcsóbb hibát jelez.
A kerék is fontos
A futómű kiemelten fontos a haladás stabilitásának megteremtéséhez, de a kerekek rossz állapota is okozhatja a jármű csökkent vezethetőségét. Használtautó vásárlásakor meg kell tekinteni a gumik állapotát, ezek komoly kiadást jelenthetnek rögtön a vásárlás után.
Az egyik legfontosabb szabály, melyet Magyarországon még mindig sok autós nem tart be, hogy télen téligumival, nyáron pedig nyárigumival kell közlekedni. A négyévszakos abroncsok azoknak jelenthetnek alternatívát, akik főleg városban közlekednek télen, s ott is csak keveset. A tíz évnél idősebb gumikat már sürgősen cserélni kell, mivel az anyaguk ilyen idős korban már elöregszik, kirepedezik.
A felszerelésnél figyelni kell a gumik mintázatára, tengelyenként azonos mintázatúnak kell lenniük. Amennyiben az autón csak egyetlen guminak más a mintázata, akkor jó eséllyel az eladó csak meg akarta spórolni egy meghibásodott abroncs cseréjénél a pár második elemének cseréjét.
A gumi profilmélységének el kell érnie a törvényben előírt 1,6 milliméteres mélységet, ezalatt az autós már nem is közlekedhet az autóval. Érdemesebb azonban a tapasztalatok alapján bevett mélységgel kalkulálni, ez nyárigumiknál 2-2,5 millimétert, téligumiknál pedig 4 millimétert jelent. Sok abroncsgyártó már jelzi is az elhasználtságot, ezeknél a gumiknál a fő vízelvezető csatornában egy jól észrevehető kitüremkedés jelzi a minimális mélységet. Ha a gumi kopása miatt a kitüremkedés magasabban van, mint a körülötte lévő gumianyag, akkor a kerék már túl kopott.
A kerekek külső- és belső felületét is meg kell vizsgálni, mert előfordulhat a gumi felületeken repedés, kidudorodás vagy szálszakadás, ilyen esetekben a kereket cserélni kell. Ez igaz a még viszonylag új gumikra is, mivel ezek a meghibásodások akár életveszélyesek is lehetnek nagyobb tempónál.