A csúcsdöntésnek külön pikantériája volt, hogy a nagy rivális, a Bugatti csupán 1 hónappal korábban állította fel a Veyronnal a korábbi világrekordot, az akkor mért 42 másodperccel.
A Koenigsegg svéd autógyártó, melyet 1994-ben alapított egy autókért fanatikusan rajongó üzletember, s első autója csupán 2002-ben készült el. Azóta is a leggyorsabb és legdrágább sportautók gyártására összpontosít, a vásárlói milliárdosok.
Koenigsegg Agera RS
Az Agera RS nem véletlenül lett a világ leggyorsabb autója, már a tervezésekor tudatosan erre törekedtek. Szárnyainak dőlésszöge dinamikusan változik, a teljes felületük több, mint 1,8 négyzetméter. A sportautóra így 250 km/h-s sebességnél 485 kg leszorító erő hat.
Az Agera RS kasztnija alumínium sejtekkel merevített karbonszálból készül, s csupán 70 kg-ot nyom. A felfüggesztések és a lengéscsillapítók is mind a legmodernebb technikát képviselik. A váltásról a 7 sebességes sportváltó gondoskodik, elől 19 colos, hátul 20 colos kerekek viszik át a motor erejét az aszfaltra. A fékek kerámiából készültek, így rendkívül erős fékhatást biztosítanak.
A 4,2 méter hosszú autó 2 méter széles, s csupán 1,1 méter magas, miközben 82 liter üzemanyagot tud magába fogadni a tankja. A csomagtartó a sportautókhoz megszokottan kicsi, csupán 150 literes, az egész autó teljes tömege 1295 kg.
A Koenigsegg a szuperautóhoz megfelelő motort fejlesztett ki, az 5 literes V8-as motor csupán 189 kg-ot nyom. 7800-as fordulatszámon adja le a legnagyobb erőt, 1160 lóerőt, a nyomatéka 1000 Nm a 2700 és 6170 közötti fordulatszámon. Maximális 1280 Nm-es nyomatékát a motor 4100-as fordulatszámon biztosítja. A svéd gyártó opcionálisan még erősebb motort is tud biztosítani, mely 1341 lóerővel rendelkezik.
Az autó teteje lecsukható, a két memóriahabos sportülésen a vezető és az utasa foglalhat helyet. A felszereltségek is sokrétűek, a Koenigsegg Agera RS dupla légzsákkal, erősített ablaküvegekkel, állítható pedálokkal és kormánykerékkel, bőr belső kárpittal és a széria autókban megszokott vezetést segítő eszközökkel érkezik a vásárlójához.
A világ leggyorsabb autójának rekorddöntésére Dániában, a Vandelben lévő volt repülőtér kifutópályáján került sor. A pálya hossza ott 2,8 km, így alig volt hely a rekorddöntéshez szükséges távolság megtételére. Az autó 1958 méter után érte el a 400 km/h-ás sebességet, majd ezután satufék mellett majdnem 10 másodperc kellett a megálláshoz. Ez 483 méteres fékúton sikerült, miközben az aszfaltcsíkból már csak alig több, mint 400 méter maradt.
A rekorddöntést később kétszer is megismételte a gyártó, akkor a nevadai sivatag országútján ért el 444 km/h-ás átlagsebességet, ahol 11 mérföldes aszfaltcsíkon mutathatták meg, hogy mit tud a világ leggyorsabb autója.