Ez magával vonta a motorok méretének növekedését, míg meg nem jelentek a különféle légsűrítő eszközök. Ezek képesek voltak a nagyobb levegőmennyiséget kisebb motorblokkba is besűríteni, így nem volt szükség a hajtómű méretének növelésére.
Alapvetően kétféle eszköz végezheti a levegő betáplálását. A hétköznapi szóhasználatban kompresszornak nevezett eszköz a motor főtengelyéhez vagy más segédmeghajtáshoz csatlakozik, s ahogy a motor felpörög, a teljesítménye is robbanásszerűen megnő. Ehhez még kompresszor tuning sem szükséges, csupán a közvetlen kapcsolat eredményeként történik meg a magasabb fordulatszám. A motorral történő ilyen szoros kapcsolat persze visszavesz a motor teljesítményéből, de késleltetés nélkül jut több levegő a motorba.
A másik megoldás a turbófeltöltő, ahol a blokkokból kiáramló égéstermékek hajtanak meg egy csigaalakú turbinát, ami össze van kötve egy másik (kompressziót végző) csigával. A második csiga felelős a levegő betáplálásáért a motorba, így az első csiga az égéstermékek energiájával pörgeti meg a második csigát. A turbó hátránya, hogy lassabban jelentkezik a hatása, mint a kompresszornak, mivel az égéstermékeknél van egy késleltetés a motor azonnali meghajtásához képest. Előnye persze az, hogy nem vesz le a motor teljesítményéből.
A levegőbetöltés tuningja
A levegőbetöltésért felelős rendszerek tuningja többféleképpen is megvalósulhat, a már meglévő feltöltős motorok működésének megváltoztatásával, illetve az ezt nélkülöző motorok betöltőrendszerrel való felszerelésével.
A turbós rendszereknél egy szelep végzi a levegő betáplálását, s a beáramló levegő mennyiségének megfelelően szabályozza le a rendszert a turbina felőli oldalon. A tuning feladata valójában egy kompresszor tuning a turbórendszer betáplálási oldalán, ott belepiszkálva az érzékelőbe megoldható, hogy a turbina később álljon le a szükségesnél. Ezáltal több levegő és üzemanyag kerül a hengerfejekbe, több ég el, s nagyobb energia szabadul fel.
A hatásfok speciális szelepek beépítésével még tovább növelhető, természetesen ezek újabb szerelést, s költségeket jelentenek. A kompresszor tuning viszont tipikusan az a terület, mellyel még okos felhasználás mellett nem megy tönkre a motor, s mégis kihasználhatók a tuningolás előnyei.
A hagyományos szívómotorok is átalakíthatók feltöltős motorokká, viszont ezek nagyon sok munkát igényelnek, s csak valamilyen speciális ok miatt éri meg velük foglalkozni. A tuning szerelők általában olyan hagyományos motort építenek át turbóssá, melynek amúgy is létezik ilyen gyári változata. Így az alkatrészek gyári minőségben beszerezhetők, s nem szükséges típusidegen, vagy otthon barkácsolt alkatrészek beszerelése. Azt érdemes kiemelni, hogy az ilyen utólagosa átépítések általában nem hosszú életűek, s hamar tönkre tehetik a motort.