A magyar piacon is rengeteg használt összekerékhajtású autómodell érhető el már nagyon kedvező áron. Több típus rendelkezik 4x4, illetve normál hajtással is. A legkedveltebb autómodellek közé tartoznak a Mazda CX-3 és a Suzuki Vitara modellek, mindkettő elérhető összekerék-meghajtással.
Mazda CX-3 G150 AWD
A Mazda CX-3-as modelljénél az AWD jelenti az összekerékhajtást, s a SUV első példányai már elérik a 3 éves kort. A 2 literes, 150 lóerős benzinmotoros változat kevesebb, mint 10 másodperc alatt gyorsul százra. A szabadidőautó végsebessége majdnem eléri a 200 km/h-át, s fogyasztása 6,3 liter körül alakul.
A jármű közepes tömegű, 1200 kg, s több, mint 4 méteres hosszához csupán 153 centiméteres magasság jár. A Mazda egy újító fejlesztése a fékezéskor termelődő energiát összegyűjti, s arról üzemelteti az elektromos rendszereket. A fékezéskor amúgy elvesző energiamennyiség felhasználásával üzemanyagot is megtakaríthat az autós.
Természetesen a modern összekerék-meghajtású autók már balesetvédelmi és vezetést segítő eszközökkel is fel vannak szerelve, így a CX3 is rendelkezik sávelhagyás figyeléssel, koccanásgátlással és tolatóradarokkal.
A japán autótervezők a dizájn megalkotásakor külön ügyeltek az egyedi megjelenésre, ezzel egy nagyon szép és áramvonalas SUV-t sikerült megalkotniuk.
Suzuki Vitara 1.6 GL 4WD
A Suzuki Vitara modellje az egyik legkedveltebb SUV Magyarországon, a 4WD modellek tartoznak az összkerék-meghajtású autók csoportjába. A japán gyártó itt sem hibázott, hiszen a korábbi autómodelljeinek a legkedveltebb elemeit használta fel a koncepció megalkotásakor.
A LED-es világítás jól besimul a kaszniba, így még áramvonalasabbá teszi azt. A dízel összkerékmeghatású Vitarát a Suzuki csak a legnagyobb felszereltségi csomaggal árulja, így ez kicsit drágábbá teszi a használt modelleket is.
Az autó hossza alig több 4 méternél, de a tervezők a belső teret ügyes megoldásokkal a kategóriára jellemző méreteknél magasabbra készítették. Ennek köszönhetően még egy magasabb ember feje és válla körül is marad elegendő tér, s nem érzi szűknek az autót.
A szabadidőautó a 120 lóerős, 1,6 literes motorral 12,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, s a végsebessége olyan 180 km/h körül alakul. A Suzuki a városi fogyasztást 4,7 literre, az országútit 4 literre teszi, vegyes használat mellett pedig 4,2 litert fogyaszt az autó.
Természetesen a Suzuki is számos extra funkciót épített be a SUV-jába, közte az esőérzékelőt, az adaptív tempomatot, a LED-világítást és a tolatóradarokat. Az összekerék-meghajtású autók között egy használt Suzuki Vitara az élmezőnyben helyezkedik el, így érdemes megfontolni a vásárlását azoknak, akik egy megbízható autót szeretnének.