Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
mazda-323-l-01.jpg

Mazda 323

Mazda 323 áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Mazda 323, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Ezt az abszolút klasszikust a japán gyártó egészen 25 éven keresztül, 2003-ig különböző kiadásokban állította elő, és ez volt a modern Mazda 3 elődje. Az első generáció Japánban Familia néven, Amerikában GLC néven és Európában 323-ként került piacra. Németországban viszont a VW Golf konkurenciájaként, melynek nagyon hasonló ferde hátú karosszériája van, nem tudta megvetni lábát.

Az utód, mely 1980-ban jelent meg, optikailag nem hasonlítható a 323 I-hez, így nálunk az első japán import sláger lett. 1985-ben a 323-as megkapta a mai karakterisztikus, sportos külsejét, ami annak idején még élesebb volt. Az észrevétlen külsejű gépjárműnek általában hosszú élettartalmat és biztonságos vezetési módot tulajdonítanak. A harmadik generációval, amelyet kombiként is gyártottak, a Mazdának sikerült a rali sportba is belépnie. Ez a motorok jobb felszerelésének volt az eredménye, melyek a dízeleknél egészen 1,7-es hengerűrtartalommal, benzineseknél pedig 1,6 liter turbó 110 kW/150 LE-vel kaphatóak. A 1987-es évjáratoktól kezdődően a modellek beépített katalizátorral vannak felszerelve.

A Mazda 323 IV az elődök hagyományait őrzi, ám kerekebb karosszériával és felnyitható reflektorokkal van felszerelve. A különböző motorok, egészen az 1,4 literes 54 kW/73 lóerős változattól az 1,9 literes GT 94 kW/128 lóerős változatig, bármiféle erőigényt kielégítenek. Sportos extraként létezik még a négykerék-meghajtású-turbó TX 120 kW/163 LE-vel és a GT-R 136 kW/185 LE-vel, amely eredetileg ralikhoz lett kifejlesztve.

1994-ben a 323 V váltotta fel elődjét. Ismét a motorok nagy választéka állt rendelkezésre, ezek közül az ötajtós 323 F áll az élen a 2,0 literes V6 hajtóművével, amely 106 kW/144 LE-vel kapható. 1997-ben a járművek belső tere módosítva lett, a technika legújabb szintjére fejlesztették fel őket és egy pár különleges modellt is bevezettek, köztük kettő magas szintű 323F-es kiadást és a kötelező sportautót. Sajnálatos módon nem rendelkezett az összes változat a teljes biztonsági felszereltséggel.

Az utolsó generációt, a 323 VI-ot 1998 óta közepes osztályú limuzinként "Comfort", "Exclusive" és "Sportive" kiadásban gyártották, miközben mindegyik név kötelez. Eredetileg négy különböző motorral, egészen 84 kW/114 LE-ig - a 1,9-literes benzinessel a felhozatalban - volt kapható, majd 2000-ben még egyszer feljebb mentek, és egy 2,0 literest 95 kW/130 LE-vel is felkínáltak. A 2,0-literes turbó dízel azóta is 73 kW/100 LE-t visz az utakra.